netweek - Η επιτυχία του Azure επιτρέπει στη Microsoft να αισιοδοξεί για το μέλλον

Παρασκευή, 20 Ιουλίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

IT Industry

Η επιτυχία του Azure επιτρέπει στη Microsoft να αισιοδοξεί για το μέλλον

12 Απριλίου 2018 | 09:31 Γράφει ο Γιάννης  Μουρατίδης Topics: Cloud computing,Infrastructure

Οι αρχιτέκτονες πληροφορικών υποδομών εντάσσουν καθολικά πλέον στα σχέδια τους την αξιοποίηση υβριδικών ή multi cloud υπηρεσιών. Η Microsoft είχε προβλέψει αυτήν την τάση και δημιούργησε την υπηρεσία Azure, η οποία για το πρώτο τρίμηνο του 2018 έδωσε 90% περισσότερα έσοδα σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό.

Η Microsoft επέλεξε να μπει στην αγορά των cloud υπηρεσιών με το “χρώμα του ουρανού μια μέρα χωρίς σύννεφα”. Αυτό είναι το χρώμα Azure, το οποίο αρχικά συμπλήρωνε τη λέξη Windows από το Φεβρουάριο του 2010 μέχρι και το Μάρτιο του 2014, οπότε και μετονομάστηκε σε Microsoft Azure. Ένα ειδικά σχεδιασμένο λειτουργικό, τρέχει σε fabric layer σε όλα τα data centers της Microsoft και διαχειρίζεται το σύνολο της υπολογιστικής ισχύος και του αποθηκευτικού χώρου, ώστε να κάνει τη βέλτιστη διανομή ανάλογα με τις ανάγκες των υπηρεσιών που ζητούν οι χρήστες. Το οικοσύστημα του Azure περιλαμβάνει όλα τα “as a Service” εργαλεία, τα οποία σύμφωνα με την Gartner θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται χωρίς να φαίνεται προσωρινά κάποια κορυφή. Συγκεκριμένα, η Gartner διαπιστώνει ότι ο τομέας Infrastructure as a Service διαμορφώθηκε στα 34,6 δισεκατομμύρια δολάρια το 2017, παρουσιάζοντας ανάπτυξη 39% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά και αναμένεται να φτάσει τα 71,5 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2021. Εάν, η πρόβλεψη της Gartner βγει αληθής, τότε, ο τομέας αυτός θα πλησιάσει το Software as a Service, το οποίο δημιούργησε έσοδα 46 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2017 και αναμένεται να φτάσει τα 75,7 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021.

Τέλος, άλλα 8,8 δισεκατομμύρια δολάρια μπήκαν στο οικοσύστημα το 2017, από τον τομέα Platform as a Service, τα οποία αναμένεται να αυξηθούν στα 14,8 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021.

Azure Stack.
Σαν Azure αλλά εντός των τειχών

Μια από τις πιο φρέσκες υπηρεσίες που πρόσθεσε η Microsoft στο portfolio της είναι το Azure Stack. Η υπηρεσία αξιοποιεί όλη την τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει η εταιρεία από το public cloud για να δημιουργήσει private clouds για τους πελάτες της. Η πρόκληση που καλείται να αντιμετωπίσει η νέα υπηρεσία, σχετίζεται κυρίως με την επιθυμία των πελατών για μια κοινή κονσόλα ελέγχου των hybrid και multi-cloud υπηρεσιών που αξιοποιούν. Ανεξάρτητα με το αν αυτό επιτυγχάνεται μέσω overlays, APIs ή proxy τεχνολογίες, η ιδέα της δημιουργίας είναι δύσκολη στην υλοποίησή της.

Η πρόταση της Microsoft σε αυτό το πρόβλημα είναι το “όλα Microsoft”. Δεδομένου ότι το Azure Stack είναι στην πράξη η ίδια πλατφόρμα με το Azure Public Cloud, η σύνδεση των δύο δεν απαιτεί “μεταφράσεις”. Ο σχεδιαστής των υποδομών έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει μια ενιαία πολιτική, η οποία στην πράξη από ένα κοινό interface θα επιλέγει τις εφαρμογές και τα δεδομένα που πρέπει να παραμείνουν τοπικά. Ωστόσο, θα μπορούσαμε να θεωρήσουμε το συνδυασμό Microsoft Azure και Azure Stack ως μια multi – cloud προσέγγιση; Πρακτικά όχι. Περισσότερο μια τέτοια επιλογή παραπέμπει σε hybrid cloud, παρά το γεγονός ότι αρκετοί άλλοι προμηθευτές cloud υπηρεσιών έχουν στήσει γέφυρες με το Azure Stack, ώστε να πάρουν ένα μερίδιο από τον προϋπολογισμό του πελάτη. Για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις το Azure Stack είναι μια καλή λύση, ειδικά αν οι επιχειρήσεις αυτές αξιοποιούν ήδη τις υπηρεσίες Microsoft Azure. Ωστόσο, για μεγαλύτερους οργανισμούς, προσεγγίσεις που αξιοποιούν ευρύτερες τεχνολογίες, όπως το Software Defined Networking, θα μπορούσαν να προσφέρουν μεγαλύτερη ευελιξία.

Ο μπελάς του Identity Management
Η εκρηκτική ανάπτυξη της χρήσης εφαρμογών as a Service, οι οποίες χρησιμοποιούνται σε πολύ μεγάλο ποσοστό στις λειτουργίες του collaboration και του project management, έχει βοηθήσει τις επιχειρήσεις να μειώσουν τα έξοδα συντήρησης και να βελτιώσουν το uptime, αλλά παράλληλα έχει προσθέσει και το μπελά του ελέγχου πρόσβασης μόνο από άτομα που είναι εξουσιοδοτημένα να χρησιμοποιούν τις εφαρμογές.

Πρακτικά, ο έλεγχος είναι απαραίτητος σε δύο επίπεδα. Ο οριζόντιος έλεγχος αφορά στο εύρος των εφαρμογών που μπορεί να αξιοποιήσει ο κάθε εργαζόμενος και ο κάθετος έλεγχος που σχετίζεται με το ποσοστό των λειτουργιών που μπορεί να χρησιμοποιήσει μέσα στην εφαρμογή.

Για παράδειγμα, θα μπορούσε ένας εργαζόμενος να βλέπει περισσότερα δεδομένα πελατών στο CRM, αλλά να μην έχει δικαίωμα να τοποθετήσει USB stick στον υπολογιστή του. Σε μια εταιρεία 3 έως 5 ατόμων, η διαδικασία αποδεικνύεται αρκετά εύκολη. Ωστόσο, όταν το μέγεθος ξεπερνά τους λίγους δεκάδες εργαζόμενους, οι αλλαγές που θα χρειάζονταν να γίνουν, απαιτούν διαδικασίες αυτοματοποίησης.

Το Windows Server Active Directory θεωρείται από ιδιωτικές εταιρείες και κυβερνητικούς οργανισμούς ένα αξιόπιστο εργαλείο για Identity Management και πλέον από την εμφάνιση του Azure και έπειτα, η επέκταση της υπηρεσίας στο cloud προσφέρει με ανταγωνιστική τιμή και τη βοήθεια του Azure Connect, το οποίο διευκολύνει τη σύνδεση on premise συστημάτων με SaaS. Ένα επιπλέον πλεονέκτημα, δεδομένου του ερχομού του GDPR είναι το σύστημα reporting που ενσωματώνει η υπηρεσία, ακόμα και στις βασικές μορφές της, οι οποίες είναι διαθέσιμες δωρεάν ή με πολύ χαμηλό κόστος.

Η Microsoft επέλεξε να μπει στην αγορά των cloud υπηρεσιών με το “χρώμα του ουρανού μια μέρα χωρίς σύννεφα”. Αυτό είναι το χρώμα Azure, το οποίο αρχικά συμπλήρωνε τη λέξη Windows από το Φεβρουάριο του 2010 μέχρι και το Μάρτιο του 2014, οπότε και μετονομάστηκε σε Microsoft Azure. Ένα ειδικά σχεδιασμένο λειτουργικό, τρέχει σε fabric layer σε όλα τα data centers της Microsoft και διαχειρίζεται το σύνολο της υπολογιστικής ισχύος και του αποθηκευτικού χώρου, ώστε να κάνει τη βέλτιστη διανομή ανάλογα με τις ανάγκες των υπηρεσιών που ζητούν οι χρήστες. Το οικοσύστημα του Azure περιλαμβάνει όλα τα “as a Service” εργαλεία, τα οποία σύμφωνα με την Gartner θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται χωρίς να φαίνεται προσωρινά κάποια κορυφή. Συγκεκριμένα, η Gartner διαπιστώνει ότι ο τομέας Infrastructure as a Service διαμορφώθηκε στα 34,6 δισεκατομμύρια δολάρια το 2017, παρουσιάζοντας ανάπτυξη 39% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά και αναμένεται να φτάσει τα 71,5 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2021. Εάν, η πρόβλεψη της Gartner βγει αληθής, τότε, ο τομέας αυτός θα πλησιάσει το Software as a Service, το οποίο δημιούργησε έσοδα 46 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2017 και αναμένεται να φτάσει τα 75,7 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021.

Τέλος, άλλα 8,8 δισεκατομμύρια δολάρια μπήκαν στο οικοσύστημα το 2017, από τον τομέα Platform as a Service, τα οποία αναμένεται να αυξηθούν στα 14,8 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021.

Azure Stack.
Σαν Azure αλλά εντός των τειχών

Μια από τις πιο φρέσκες υπηρεσίες που πρόσθεσε η Microsoft στο portfolio της είναι το Azure Stack. Η υπηρεσία αξιοποιεί όλη την τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει η εταιρεία από το public cloud για να δημιουργήσει private clouds για τους πελάτες της. Η πρόκληση που καλείται να αντιμετωπίσει η νέα υπηρεσία, σχετίζεται κυρίως με την επιθυμία των πελατών για μια κοινή κονσόλα ελέγχου των hybrid και multi-cloud υπηρεσιών που αξιοποιούν. Ανεξάρτητα με το αν αυτό επιτυγχάνεται μέσω overlays, APIs ή proxy τεχνολογίες, η ιδέα της δημιουργίας είναι δύσκολη στην υλοποίησή της.

Η πρόταση της Microsoft σε αυτό το πρόβλημα είναι το “όλα Microsoft”. Δεδομένου ότι το Azure Stack είναι στην πράξη η ίδια πλατφόρμα με το Azure Public Cloud, η σύνδεση των δύο δεν απαιτεί “μεταφράσεις”. Ο σχεδιαστής των υποδομών έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει μια ενιαία πολιτική, η οποία στην πράξη από ένα κοινό interface θα επιλέγει τις εφαρμογές και τα δεδομένα που πρέπει να παραμείνουν τοπικά. Ωστόσο, θα μπορούσαμε να θεωρήσουμε το συνδυασμό Microsoft Azure και Azure Stack ως μια multi – cloud προσέγγιση; Πρακτικά όχι. Περισσότερο μια τέτοια επιλογή παραπέμπει σε hybrid cloud, παρά το γεγονός ότι αρκετοί άλλοι προμηθευτές cloud υπηρεσιών έχουν στήσει γέφυρες με το Azure Stack, ώστε να πάρουν ένα μερίδιο από τον προϋπολογισμό του πελάτη. Για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις το Azure Stack είναι μια καλή λύση, ειδικά αν οι επιχειρήσεις αυτές αξιοποιούν ήδη τις υπηρεσίες Microsoft Azure. Ωστόσο, για μεγαλύτερους οργανισμούς, προσεγγίσεις που αξιοποιούν ευρύτερες τεχνολογίες, όπως το Software Defined Networking, θα μπορούσαν να προσφέρουν μεγαλύτερη ευελιξία.

Ο μπελάς του Identity Management
Η εκρηκτική ανάπτυξη της χρήσης εφαρμογών as a Service, οι οποίες χρησιμοποιούνται σε πολύ μεγάλο ποσοστό στις λειτουργίες του collaboration και του project management, έχει βοηθήσει τις επιχειρήσεις να μειώσουν τα έξοδα συντήρησης και να βελτιώσουν το uptime, αλλά παράλληλα έχει προσθέσει και το μπελά του ελέγχου πρόσβασης μόνο από άτομα που είναι εξουσιοδοτημένα να χρησιμοποιούν τις εφαρμογές.

Πρακτικά, ο έλεγχος είναι απαραίτητος σε δύο επίπεδα. Ο οριζόντιος έλεγχος αφορά στο εύρος των εφαρμογών που μπορεί να αξιοποιήσει ο κάθε εργαζόμενος και ο κάθετος έλεγχος που σχετίζεται με το ποσοστό των λειτουργιών που μπορεί να χρησιμοποιήσει μέσα στην εφαρμογή.

Για παράδειγμα, θα μπορούσε ένας εργαζόμενος να βλέπει περισσότερα δεδομένα πελατών στο CRM, αλλά να μην έχει δικαίωμα να τοποθετήσει USB stick στον υπολογιστή του. Σε μια εταιρεία 3 έως 5 ατόμων, η διαδικασία αποδεικνύεται αρκετά εύκολη. Ωστόσο, όταν το μέγεθος ξεπερνά τους λίγους δεκάδες εργαζόμενους, οι αλλαγές που θα χρειάζονταν να γίνουν, απαιτούν διαδικασίες αυτοματοποίησης.

Το Windows Server Active Directory θεωρείται από ιδιωτικές εταιρείες και κυβερνητικούς οργανισμούς ένα αξιόπιστο εργαλείο για Identity Management και πλέον από την εμφάνιση του Azure και έπειτα, η επέκταση της υπηρεσίας στο cloud προσφέρει με ανταγωνιστική τιμή και τη βοήθεια του Azure Connect, το οποίο διευκολύνει τη σύνδεση on premise συστημάτων με SaaS. Ένα επιπλέον πλεονέκτημα, δεδομένου του ερχομού του GDPR είναι το σύστημα reporting που ενσωματώνει η υπηρεσία, ακόμα και στις βασικές μορφές της, οι οποίες είναι διαθέσιμες δωρεάν ή με πολύ χαμηλό κόστος.


Botmania
Οι εξελίξεις στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, έχουν αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον των επιχειρήσεων για αυτοματοποίηση λειτουργιών, οι οποίες μέχρι τώρα εξυπηρετούνταν κυρίως από ανθρώπους. Σε αυτήν την κατηγορία ανήκουν και τα chat bots, τα οποία συμπληρώνουν το ρόλο του service agent. Πάνω στην πλατφόρμα του Azure λειτουργεί μια υπηρεσία bot, η οποία δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να σχεδιάσουν το bot βάσει των αναγκών τους, αλλά και να το δοκιμάσουν πριν το διαθέσουν στον πελάτη τους. Θεωρητικά, και αν οι απαιτήσεις δεν είναι εξειδικευμένες, κάποιο από τα templates θα μπορούσαν να προσφέρουν άμεσα την πρώτη βαθμίδα ενός bot agent, ο οποίος θα αξιοποιεί τις υποδομές cognitive computing του Azure. Μεταξύ άλλων, αυτό σημαίνει αναγνώριση προσώπου, αναγνώριση ομιλίας και μετάφραση. Μέχρι και πριν από ένα έτους περίπου, περισσότεροι από 200.000 developers είχαν εγγραφεί στην υπηρεσία και είχαν θέσει σε λειτουργία περισσότερα από 33.000 bots σε τομείς, όπως η υγεία, το εμπόριο και οι οικονομικές υπηρεσίες.

Last but not least, Microsoft 365
Στο οικονομικό έτος που ολοκληρώθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο, οι υπηρεσίες Azure έφεραν στο ταμείο της Microsoft 24,5 δισεκατομμύρια δολάρια. Παρά το γεγονός ότι οι premium υπηρεσίες, όπως το AI και τα data analytics, είναι και οι περισσότερο κερδοφόρες, η σειρά υπηρεσιών Office συνεχίζει να λειτουργεί ως πολιορκητικός κριός με αυξημένες πωλήσεις κατά 42%. Στις 14 Μαρτίου, η Microsoft ανακοίνωσε ότι επεκτείνει τις περιοχές που θα προμηθεύει υπηρεσίες Azure και Office 365. Οι 38 περιοχές που διαθέτει ήδη η εταιρεία θα αυξηθούν σταδιακά στις 50 με μεγαλύτερη παρουσία στην Ευρώπη και εξειδικευμένες τροποποιήσεις, ώστε να είναι οι υπηρεσίες σύμφωνες με τον κανονισμό GDPR. Σε μια από τις ομιλίες του, ο Satya Nadella, CEO της Microsoft, δήλωσε ότι οι εφαρμογές Office 365 μέσω cloud θα μπορούσαν να φέρουν στη Microsoft περισσότερη ανάπτυξη από οποιαδήποτε άλλη έχει πετύχει στα 43 χρόνια της ιστορίας της.

ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ

    Pollfish

H εταιρεία Pollfish ξεκίνησε ως startup μέσα από το εκκολαπτήριο πρόγραμμα της Microsoft και πλέον χρησιμοποιεί το Microsoft Azure. Το Azure με τη μορφή κυρίως του Platform as a Service υποστηρίζει την υπηρεσία της Pollfish, η οποία είναι μια πλατφόρμα διεξαγωγής ερευνών που λειτουργεί με το μοντέλο on demand.
Δεδομένου ότι η Pollfish δραστηριοποιείται παγκοσμίως, αξιολόγησε το σύνολο των μεγάλων παρόχων cloud υπηρεσιών και κατέληξε στο Microsoft Azure, μεταξύ άλλων γιατί της έδωσε τη δυνατότητα να αξιοποιήσει τεχνολογίες ανοιχτού κώδικα, όπως οι Kafka, Cassandra και Redis.

    AquaTracker

Η εταιρεία επέλεξε το Microsoft Azure για να κάνει host την εφαρμογή της, η οποία έχει στόχο να διευκολύνει την αποτελεσματική διαχείριση παραγωγής μονάδων ιχθυοκαλλιέργειας.
Με τη βοήθεια της υπηρεσίας PowerBI, της πλατφόρμας Business Intelligence της Microsoft, η εφαρμογή έχει τη δυνατότητα για συλλογή πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο με ποικιλία φορητών συσκευών. Η επιλογή του Azure, εκτός των παρεχόμενων εργαλείων analytics, βασίστηκε και στη δυνατότητα εύκολης διαμόρφωσης, η οποία είναι σημαντικός παράγοντας για την υποστήριξη διαφορετικών πελατών.

    Viva Wallet

Η υπηρεσία ψηφιακού πορτοφολιού της Viva είναι βασισμένη 100% στο Microsoft Azure. Δεκάδες ανεξάρτητες υπηρεσίες συναντιούνται στο cloud της Microsoft και επικοινωνούν μεταξύ τους για να ταυτοποιήσουν χρήστες , να ολοκληρώσουν πληρωμές και να μεταφέρουν ψηφιακό χρήμα μεταξύ διαφορετικών λογαριασμών.
Η ασφάλεια και η δυνατότητα κλιμάκωσης των υπολογιστικών απαιτήσεων της υπηρεσίας ήταν οι βασικοί λόγοι που οδήγησαν τη Viva στην επιλογή του Azure.

    Τιτάν

O όμιλος Τιτάν, κάτω από την ομπρέλα του έργου unITe έχει εντάξει δεκάδες μικρότερα έργα με τελικό στόχο το digital transformation. Δεδομένου ότι πρόκειται για όμιλο με διεθνή παρουσία, ο σχεδιασμός του έργου περιλαμβάνει ένα global template design, στο οποίο εντάχθηκε και η υπηρεσία Microsoft 365.
Σε συνδυασμό με την εγκατάσταση IP τηλεφωνίας σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται ο όμιλος, οι εργαζόμενοι θα έχουν μια πλήρως ψηφιακή κοινή πλατφόρμα συνεργασίας, η οποία θα τους επιτρέπει να μοιράζονται δεδομένα, έγγραφα και επικοινωνία με φωνή και video σα να βρίσκονταν στον ίδιο χώρο.


Ο ψηφιακός δρόμος προς το σύννεφο
Ο δρόμος προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων περνά από τον κόσμο του cloud. Το οικοσύστημα του Azure και των υπηρεσιών που το περιβάλλουν δίνουν τα εργαλεία για την υλοποίηση του στόχου. Ο Δημήτριος Θεοδοσόπουλος, Cloud Business Group Lead για Eλλάδα, Κύπρο και Μάλτα της Microsoft, μας βοηθά να ξεκαθαρίσουμε το τοπίο μέσα από το ψηφιακό αυτό σύννεφο.



    NW: Λέγεται ότι το digital transformation είναι η 4η γενιά βιομηχανικής επανάστασης και αποτελεί ξεχωριστό κομμάτι που διαφέρει ριζικά από την επανάσταση του ΙΤ. Ποια στοιχεία είναι αυτά που το κάνουν τόσο ξεχωριστό; Τι πραγματικά αλλάζει στον τρόπο που οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν τις διαδικασίες λειτουργίας τους; Πως αυτό επηρεάζει τη ζωή μας;

Δημήτριος Θεοδοσόπουλος: Είναι πλέον σαφές ότι διανύουμε την τέταρτη βιομηχανική επανάσταση, κύριος μοχλός της οποίας, είναι η ψηφιακή τεχνολογία και συγκεκριμένα το mobility και το Cloud computing. Το Cloud Computing προσφέρει αμέτρητα υπολογιστικά resources, απαραίτητα για να γίνουν πράξη τα σύγχρονα επιχειρησιακά μοντέλα σε χαμηλό κόστος. Παράλληλα, το mobility δίνει δικαίωμα πρόσβασης στον οποιονδήποτε από οπουδήποτε. Το μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρήσεων παγκοσμίως έχουν κατανοήσει ότι η υιοθέτηση σύγχρονων τεχνολογιών μπορεί να τους βοηθήσει στην εφαρμογή ευέλικτων επιχειρησιακών μοντέλων που θα επιτρέψουν την υλοποίηση και παροχή νέων προϊόντων και υπηρεσιών. Με αυτό τον τρόπο, οι επιχειρήσεις μπορούν να γίνουν πιο αποδοτικές στην προσέγγιση του πελατολογίου τους, ενώ παράλληλα ο τελικός χρήστης/καταναλωτής απολαμβάνει καλύτερη ποιότητα στην εξυπηρέτηση μέσα από σύγχρονα και έξυπνα σημεία διεπαφών.

    Γιατί η μετάβαση στο cloud αποτελεί ένα από τα βασικά στοιχεία υλοποίησης του digital transformation; Τι κέρδος έχουν οι επιχειρήσεις από την μετάβαση αυτή και τι δρόμοι ανοίγονται με την υλοποίησή της;

Το συνδρομητικό μοντέλο του Cloud, καθώς και η ευελιξία στη διάθεση υπολογιστικών πόρων, επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να υλοποιήσουν, σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα και με ελάχιστο αρχικό κόστος επένδυσης, σύγχρονες υπηρεσίες που θα επιταχύνουν την ανάπτυξή τους σύμφωνα με τις αρχές τις ψηφιακής εποχής. Με αυτό τον τρόπο, οι επιχειρήσεις αμβλύνουν τον ορίζοντα της επιχειρηματικής τους ανάπτυξης μέσα από νέα προϊόντα και υπηρεσίες τα οποία θα μπορούν να διατίθενται πέρα από τα γεωγραφικά τους όρια.

    Ποιο μοντέλο υλοποίησης της μετάβασης στο cloud προτείνει η Microsoft και γιατί πιστεύει πως είναι μια καλή συνταγή; Ποια είναι τα επιμέρους στοιχεία που αξίζει α προσέξει κανείς και κάνουν τη διαφορά;

Η υιοθέτηση σύγχρονων τεχνολογιών από κάθε εταιρεία που επιθυμεί να διατηρήσει την ταυτότητά της και να παραμείνει ανταγωνιστική είναι αναπόφευκτη. Το cloud δίνει την δυνατότητα στις εταιρείες να εκμεταλλευτούν υπολογιστικά resources με ελάχιστο αρχικό κόστος επένδυσης.

Στην Microsoft έχουμε γνώση για τις ιδιαιτερότητες κάθε οργανισμού και είμαστε σε θέση να προτείνουμε στους πελάτες μας πολλαπλές αρχιτεκτονικές υποδομών. Μία cloud υποδομή πρέπει να είναι σε θέση να εξυπηρετεί την απρόσκοπτη μετάβαση ενός οργανισμού προς το σύννεφο, σεβόμενη επίσης τις υφιστάμενες υποδομές αυτού. Με αυτό τον τρόπο, μία εταιρεία ανάλογα με την πολυπλοκότητα και την σημαντικότητα των υφιστάμενων, αλλά και νέων υποδομών της, μπορεί να επιλέξει μία μεικτή (hybrid) ή πλήρη μετάβαση, η οποία υποστηρίζεται από την πλατφόρμα των Microsoft Cloud υπηρεσιών μας όπως το Microsoft Azure, Microsoft Office 365, Dynamics 365 και Enterprise Mobility & Security.

    Οι νέες έννοιες που καλείται να εντρυφήσει ο ΙΤ μιας επιχείρησης γίνονται όλο και πιο περίπλοκες: private & public cloud, distributed hybrid cloud; microservices & containers, connected data estate, cognitive services & AI. Ποιος θα βάλει τάξη σε όλη αυτή την καταιγίδα εξελίξεων ή αλλιώς που θα σταθεροποιηθεί το σύστημα; Τι πραγματικά πρέπει να κατανοήσουμε και ποια είναι τα κριτήρια για να πάρουμε αποφάσεις ή να συμβουλεύσουμε την διοίκηση της εταιρείας μας;

Η τεχνολογία εξελίσσεται συνεχώς και μαζί με αυτή εξελίσσονται και τα τεχνολογικά συστατικά που συνθέτουν αυτές τις λύσεις. Μπορεί να μιλάμε για Cloud αρχιτεκτονικές, σύγχρονες μεθοδολογίες development, τεχνητή νοημοσύνη, ρομποτική ή για Quantum computing, αλλά σαφώς αυτά αποτελούν τα δομικά στοιχεία λύσεων που έχουν σκοπό να υλοποιήσουν και να εφαρμόσουν σύγχρονες διαδικασίες. Αυτό που θα πρέπει να κατανοήσει η κάθε επιχείρηση είναι πως τα σύγχρονα μέσα θα την βοηθήσουν να γίνει αποδοτικότερη.


    Όταν ξεκίνησε η ιδέα του cloud όλοι απλοϊκά είπαν «αντί να αποθηκεύουμε στον server μας θα έχουμε τα δεδομένα και προγράμματα σε ένα εικονικό μηχάνημα κάπου αλλού». Όμως σήμερα η ιδέα του cloud περιλαμβάνει πολύ περισσότερα. Πώς αντιλαμβάνεται η Microsoft την αλλαγή αυτή και με ποιες τεχνολογίες υποστηρίζει τις εξελίξεις στον χώρο;

Έννοιες όπως το Cloud ή το Distributed Computing ξεκίνησαν από την ανάγκη για όλο και μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ. H ανάγκη για distributed processing στο τομέα των επιστημών, όπως τα οικονομικά και η φυσική δεν είναι κάτι νέο. Σε εμπορικό επίπεδο, o διαμοιρασμός ή η ενοικίαση υπολογιστικών συστημάτων απέκτησαν υπόσταση μαζί με την εξάπλωση του Internet στα τέλη της δεκαετίας του 1990, όπου η ανάγκη για website hosting στο Internet business αυξανόταν όλο και περισσότερο. Αυτό οδήγησε πολλές εταιρείες στο να προχωρήσουν στο leasing συστημάτων και εφαρμογών, ώστε να καταφέρουν μεγαλύτερη επεξεργαστική ισχύ και αποθήκευση Σήμερα μιλάμε για μερική (hybrid) ή ολική μετάβαση υπολογιστικών συστημάτων, ικανά να εξυπηρετήσουν ανάγκες Test & Development, Business Applications, Data Storage και Analytics μεταξύ άλλων. Σε ότι αφορά την επόμενη μέρα, σημαντικό ρόλο θα έχουν τα ψηφιακά δεδομένα και η επεξεργασία τους, τα οποία με την βοήθεια του Machine Learning και του Artificial Intelligence θα ανοίξουν τον δρόμο σε ακόμη πιο μοντέρνα επιχειρηματικά μοντέλα.

    Το ταξίδι προς την πλήρη αξιοποίηση των cloud υποδομών και ευκολιών έχει πολλά βήματα. Ποια είναι τα σημαντικά και κυρίως ποιο είναι το πρώτο; Υπάρχουν συμβιβασμοί που πρέπει να γίνουν;

Οι δυνατότητες που προσφέρει το Cloud Computing για ψηφιακή ολοκλήρωση των επιχειρήσεων μέσα από την υλοποίηση σύγχρονων υπηρεσιών και διαδικασιών είναι αδιαμφισβήτητες. Η υιοθέτηση νέων τρόπων εργασίας, επικοινωνίας και συστημάτων εξυπηρέτησης πελατών που προσφέρονται από συστήματα, που εκμεταλλεύονται Cloud υποδομές, πρέπει να γίνουν με σωστό σχεδιασμό και να είναι ξεκάθαρο στον οργανισμό ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν αφορά μόνο στην αντικατάσταση παλαιών συστημάτων από κάποια νέα, αλλά θα πρέπει να συνοδεύεται και από οργανωτικές αλλαγές. Το πιο σύνηθες σφάλμα που κάνουν πολλοί οργανισμοί σε έργα ψηφιακού μετασχηματισμού είναι η αντικατάσταση υφιστάμενων εφαρμογών από συστήματα που βασίζονται στο cloud χωρίς να προβούν σε καμία οργανωτική αλλαγή. Βεβαίως ένα τέτοιο έργο είναι καταδικασμένο να αποτύχει αφού δεν έχει ληφθεί υπόψη η αναδιοργάνωση που απαιτείται για την εφαρμογή των λύσεων αλλά και η αλλαγή που χρειάζεται στην κουλτούρα των εργαζομένων που πρόκειται να κληθούν να αλλάξουν τον τρόπο εργασίας τους.

    Ο ψηφιακός μετασχηματισμός υπόσχεται αλλαγή σε όλα τα επίπεδα διαχείρισης δεδομένων, προϊόντων, εργαζομένων και πελατών. Πρακτικά όμως ποια είναι τα μετρήσιμα οφέλη που μπορεί να προσδοκά μια μεσαία επιχείρηση από όλη αυτή την αλλαγή; Πώς μπορείτε να βοηθήσετε σαν Microsoft στην επιτυχία;

Τεχνολογίες που στο παρελθόν ήταν προνόμιο λίγων μεγάλων εταιρειών, τώρα με το συνδρομητικό μοντέλο του Cloud γίνονται προσβάσιμες και σε μικρότερες εταιρείες, οι οποίες πλέον μπορούν να εκμεταλλευτούν τα πιο σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία και να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των μεγάλων στα πλαίσια της ψηφιακής εποχής. Ο εκδημοκρατισμός της ψηφιακής τεχνολογίας μέσω της διάθεσης της από το Cloud, επιτρέπει στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις να μειώσουν τα λειτουργικά τους κόστη, να αναπτυχθούν επιχειρηματικά εντός και εκτός γεωγραφικών συνόρων, να εξυπηρετήσουν γρηγορότερα και αποδοτικότερα τους πελάτες τους και, έτσι, να μεγιστοποιήσουν την κερδοφορία τους.

Η Microsoft απευθύνεται σε κάθε επιχείρηση και μέσα από ευέλικτα πλάνα χρήσης των Cloud υπηρεσιών προσφέρει σύγχρονες υποδομές, που επιτρέπουν την απρόσκοπτη λειτουργία τους μέσα από το Azure, συστήματα που επιτρέπουν ένα ευέλικτο, δημιουργικό και ασφαλές περιβάλλον εργασίας μέσα από το Office365 και εφαρμογές που επιτρέπουν στις εταιρείες να λειτουργήσουν πιο αποδοτικά και να διαχειριστούν καλύτερα τη σχέση τους με τους πελάτες τους. Μία τέτοια εφαρμογή είναι το Dynamics 365. Κλείνοντας, θα πρέπει να σημειώσουμε και το τοπικό οικοσύστημα των συνεργατών μας, οι οποίοι μπορούν να συμβουλέψουν και να προτείνουν σχετικές λύσεις στους πελάτες μας, οι οποίες θα επιταχύνουν το ψηφιακό μετασχηματισμό τους.

netweek (T. 412)
« 1 2 3 4 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Netweek Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Banking / Finance

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

e-government

Μουσική Βιομηχανία

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Services

Ενέργεια / Περιβάλλον

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778