netweek - ORACLE OPEN WORLD 2018: Από το cloud στο intelligent cloud

Τετάρτη, 14 Νοεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

IT Industry

ORACLE OPEN WORLD 2018: Από το cloud στο intelligent cloud

2 Νοεμβρίου 2018 | 09:48 Γράφει το Net Week  Online Team Topics: Cloud computing,Events

Από την κεντρική ομιλία του Larry Ellison μέχρι και το κλείσιμο του Open World 2018, η λέξη cloud είναι πιθανό να ειπώθηκε κάποια εκατομμύρια φορές από τους 60.000 συμμετέχοντες από 175 χώρες (το cloud είναι πλέον διεθνής λέξη), χωρίς να υπολογίσουμε τους 19 εκατομμύρια virtual συμμετέχοντες που δεν μπόρεσαν να επισκεφτούν το San Francisco.

Τα pre briefings είχαν προϊδεάσει τους εκπροσώπους τύπου και έθεσαν τις θεμέλιες δομές πάνω στις οποίες θα βασιστεί από εδώ και πέρα η στρατηγική της Oracle. Καταρχήν, το cloud γίνεται πυρήνας δράσεων μιας πολυμελούς εξειδικευμένης ομάδας, η οποία έχει εμπλουτιστεί με πολλές μεταγραφές, πρώτη μέριμνα της οποίας είναι να προστατευτούν οι υπάρχουσες επενδύσεις.

Ίσως, η πιο δυνατή πράξη της Oracle που δείχνει ότι θέλει να τηρήσει την υπόσχεσή της, ήταν η ανακοίνωση του Ellison στην εναρκτήρια ομιλία του, σχετικά με το δωρεάν upgrade στο Second Generation Cloud για όλους τους υπάρχοντες πελάτες. Θεωρητικά, μέσα στο 2019, η Oracle θα πατήσει ένα κουμπί για κάθε πελάτη και αυτός θα βρεθεί μέσα στη σφαίρα του νέου cloud, το οποίο θα προστατεύεται από μια περίμετρο εξειδικευμένων υπολογιστών και RoBots κυνηγούς που αυτόνομα θα εξοντώνουν ότι περνά την περίμετρο και θα κλείνουν τις τρύπες που επέτρεψαν στον εχθρό να διεισδύσει.

Λογικά αναμένουμε να δούμε το brand της Oracle στο ερχόμενο Star Wars, καθώς ο στρατός των RoBots ονομάστηκε από τον Ellison, “Star Wars cyber defense.” Το εντελώς δωρεάν ακούγεται “too good to be true”, αλλά είναι πολύ πιθανό, καθώς η Oracle χρειάζεται να κάνει αρκετά άλματα για να προλάβει τον ανταγωνισμό που έχει αποκτήσει ήδη 25πλασιο κομμάτι της αγοράς του cloud computing.

Οι πωλητές της εταιρείας θα χρειαστούν δυνατά επιχειρήματα και ο Ellison τους άνοιξε το δρόμο, βομβαρδίζοντας για περισσότερο από το μισό της ομιλίας του την Amazon με συγκριτικές δοκιμές που κατατρόπωναν τις υπηρεσίες της σε επιδόσεις και σε σχέση τιμής / επίδοσης. Την ίδια πολιτική θα συνεχίσει η Oracle, καθώς έχει επενδύσει στη δημιουργία metrics και benchmarks που έχουν πιστοποιηθεί από ανεξάρτητους οργανισμούς. Ο ρόλος τους θα είναι διπλός. Στους πελάτες της εταιρείας θα αποκαλύπτουν τα αδύνατα σημεία των υποδομών τους, ώστε να στοχεύσουν σε αυτά τις επενδύσεις τους. Στους εν δυνάμει πελάτες θα αποκαλύπτουν πόσο καλύτερες είναι οι εφαρμογές της Oracle από αυτές που τρέχουν ήδη.

Ίσως, η δεύτερη πιο ειπωμένη λέξη μετά το cloud ήταν “security”. Εκτός από την περίμετρο των εξειδικευμένων υπολογιστών και τα RoBots, η Oracle ισχυρίστηκε ότι έχει ενσωματώσει τεχνολογίες ασφάλειας σε όλες τις εφαρμογές της, αξιοποιώντας και τεχνολογίες AI. Για να λέμε και του στραβού το δίκιο, είναι σπάνιες οι φορές που τα συστήματα της εταιρείας έχουν κατηγορηθεί ότι αφήνουν ανοιχτές πόρτες σε ανεπιθύμητους επισκέπτες. Οπότε το κάτι παραπάνω σημαίνει ακόμα μεγαλύτερη σιγουριά για τις δύσκολες εποχές που έρχονται.

Του μιλάω και κατανοεί
Το πληκτρολόγιο και το ποντίκι έχουν μια ανησυχητικά μακραίωνη ιστορία στην εξέλιξη της Πληροφορικής. Μπορεί το ποντίκι να έκανε τη ζωή μας ευκολότερη σε σχέση με το πληκτρολόγιο, παραμένει όμως ένα απαρχαιωμένο μέσο επικοινωνίας. Με βάση αυτή τη σκέψη, η Oracle έχει επενδύσει σημαντικά στη βελτίωση της επικοινωνίας μέσω φωνής και επιπλέον στη βελτίωση της κατανόησης του χρήστη όταν αυτός επιλέγει να χρησιμοποιήσει τη γραπτή επικοινωνία.

Και τα δύο συμβαίνουν με τη βοήθεια chatbots, τα οποία χρησιμοποιούν αλγόριθμους machine learning για να βελτιώνονται στην κατανόηση της ανθρώπινης ομιλίας, έχουν σχεδιαστεί ώστε να αξιοποιούν την προστασία του cloud και να διαφυλάσσουν τα προσωπικά δεδομένα, όπως προστάζει το GDPR και τέλος έχουν διαμορφωθεί διαφορετικά ανάλογα με την αγορά που απευθύνονται.

Μια οπτική της Oracle όσον αφορά στην αξιοποίηση των chatbots είναι η επικοινωνία του εργαζομένου με το knowledge base του οργανισμού που εργάζεται. Η δεύτερη οπτική αφορά στην εξυπηρέτηση του τελικού χρήστη/πελάτη με τον οποίο το chatbot δημιουργεί μια προσωπική σχέση και με τη βοήθεια της τεχνητής

νοημοσύνης κατανοεί τη συμπεριφορά του. Η διαφορά με τους digital assistants της Amazon ή της Google, είναι ότι το λογισμικό της Oracle έχει πρόσβαση σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που βασίζεται κυρίως σε πληροφορίες σχετικές με επιχειρηματικές εφαρμογές, οπότε αποκτά ειδημοσύνη σε αυτόν τον τομέα.

To νέο ERP θα είναι πιο «έξυπνο»
Καμία από τις εφαρμογές της Oracle δεν μπόρεσε να διαφύγει της σαρωτικής καταιγίδας του AI, η οποία όπως ήταν φυσικό χτύπησε πρώτα το ERP. Φορώντας το καπέλο του CTO, o Ellison μίλησε για αλγόριθμους machine learning που αναλαμβάνουν πολλές από τις εργασίες, οι οποίες πρότινος χρειάζονταν ανθρώπινο χέρι. Επιπλέον, με το νέο AI – based robotic process automation, το ERP έρχεται πιο κοντά στη γραμμή παραγωγής του Industry 4.0, ενώ τέλος τα chatbots και η αναγνώριση ομιλίας κάνουν όλο το περιβάλλον πιο φιλικό για τους χρήστες του. Μαζί με το ανανεωμένο ERP αναδύεται και μια νέα πλατφόρμα Fusion Analytics, για την οποία ίσως το πιο καινοτόμο νέο στοιχείο είναι η γέφυρα με τη πλατφόρμα της Salesforce, έναν εκ των “παλαιών” εχθρών της Oracle.

Εκεί που το ERP μπαίνει στα χωράφια του supply chain, η Oracle ανακοίνωσε ότι είναι έτοιμη να αξιοποιήσει την τεχνολογία blockchain, ενώ τέλος το νέο ERP ενσωματώνει εμπειρία στη διαχείριση νέων business models, τα οποία έχουν αναδυθεί με την ευρύτερη χρήση πελατοκεντρικών συνδρομητικών υπηρεσιών. Ενα από τα παραδείγματα που παρουσιάστηκαν στη διάρκεια της σχετικής ομιλίας για το ERP, αφορούσε στη διαμόρφωση προσφορών σε πραγματικό χρόνο, βασισμένων σε στοιχεία που λαμβάνονται απευθείας από τα συστήματα των προμηθευτών και σε risk analysis σε σχέση με το προσδοκώμενο όφελος. Γενικότερα, μια από τις τάσεις στο σύνολο της παρουσιάσεων νέων εφαρμογών, ήταν οι γέφυρες με τα συστήματα άλλων κατασκευαστών λογισμικού, αλλά και open source εφαρμογές.

To 2019 είναι η χρονιά που η Oracle θα πρέπει να πατήσει γκάζι
Siebel Systems (2005), PeopleSoft (2005), Hyperion Corporation (2007), BEA Systems (2008), Sun Microsystems (2010), Acme Packet (2013), MICROS Systems (2014), Netsuite (2016). Συνολικά πάνω από 58 δισεκατομμύρια δολάρια έχει δαπανήσει η Oracle, από το 2004, για να στήσει μια αυτοκρατορία που να καλύπτει το σύνολο του χαρτοφυλακίου που χρειάζονται οι πελάτες της, από την υποδομή και την πλατφόρμα μέχρι τις εφαρμογές. Οι άδειες χρήσης και τα συμβόλαια συντήρησης είναι για παραπάνω από μια δεκαετία μια σταθερή πηγή εισοδήματος για την εταιρεία, η οποία όταν αμφισβητούσε τη Salesforce για το SaaS επιχειρηματικό μοντέλο της, μάλλον δεν είχε ξεκάθαρη εικόνα αυτού που θα ακολουθούσε στον τομέα που σήμερα είναι γνωστός ως cloud computing.

Μια αλήθεια που ειπώθηκε στο συνέδριο είναι ότι η Amazon δεν έχει εφαρμογές. Οπότε στόχος της Oracle, η οποία έχει πλέον πατήσει γκάζι,είναι να πείσει τους on premises πελάτες ότι οι συνθήκες για να περάσουν στο cloud είναι πλέον οι κατάλληλες. Πρώτο επιχείρημα είναι η ασφάλεια, και όλοι οι παρουσιαστές εστίασαν ιδιαίτερα σε αυτό το θέμα. Δεύτερο επιχείρημα είναι οι επιδόσεις σε σχέση με την τιμή. Τρίτο επιχείρημα είναι η ενσωμάτωση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης, αν και σε αυτόν τον τομέα η Oracle θα πρέπει να αποδείξει την αξία της, καθώς οι ανταγωνιστές έχουν περισσότερα “χαρτιά”. Το έργο θα είναι δύσκολο και οι ανταγωνιστές καιροφυλακτούν για λάθη. Στα μέσα του 2019, θεωρητικά θα δούμε τα πρώτα αποτελέσματα σε μια αρένα που μετά και την εξαγορά της Red Hat από την IBM αποκτά μια όμορφη αγριάδα.

Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Netweek Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Banking / Finance

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

e-government

Μουσική Βιομηχανία

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Services

Ενέργεια / Περιβάλλον

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778