netweek - Δημήτριος Δάφνης, Cosmos Business Systems: Η πορεία προς το μέλλον

Σάββατο, 15 Δεκεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

IT Industry

Δημήτριος Δάφνης, Cosmos Business Systems: Η πορεία προς το μέλλον

22 Νοεμβρίου 2018 | 09:31 Γράφει ο Αντώνης  Βαμβακάρης Topics: Corporate Performance,Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

Δημήτριος Δάφνης

Ένα από τα παραδοσιακά στελέχη της αγοράς πληροφορικής στην Ελλάδα, αναπολεί την διαδρομή της τεχνολογίας και τα παράλληλα βήματά του, που τον έχουν οδηγήσει στην καταξίωση, αλλά και στην ανάγκη για μεγαλύτερα όνειρα για το μέλλον και την εταιρεία του.

    NW: H Cosmos είναι μια από τις μακροβιότερες εταιρείες του χώρου της πληροφορικής στην Ελλάδα και έχει εξελιχθεί μαζί με την αγορά τα τελευταία 30 χρόνια. Πείτε μας για το ταξίδι αυτό και τους σημαντικότερους σταθμούς που σημάδεψαν αυτή την πορεία.

Δημήτριος Δάφνης: To 1988 που ιδρύθηκε η Cosmos, ισχυρότερος υπολογιστής ήταν ο ΙΒΜ ΑΤ 286 (όπου ΑΤ υπονοούσε Advanced Technology...) και οι συνήθεις δίσκοι ήταν στα 20 MΒ και η RAM στα 640ΚB. Η έννοια του ΦΠΑ μετρούσε μόλις 1 χρόνο εφαρμογής και κυρίαρχη τεχνολογία μετά τα Personal Computers (PC) ήταν τα μεσαία συστήματα της ΙΒΜ S/36 και S/38. Ούτε server, ούτε δίκτυα, ούτε Internet. Στις ασπρόμαυρες οθόνες 14 ιντσών, ο κέρσορας που αναβόσβηνε, έδειχνε ότι το σύστημα ήταν ζωντανό!

H Microsoft κυριαρχούσε στα λειτουργικά των desktop με το MS-DOS (Microsoft Disc Operating System), αλλά όχι στις εφαρμογές office – αφού αυτό δεν υπήρχε ακόμη. Για παράδειγμα, εφαρμογές όπως το WordPerfect ήταν πολύ περισσότερο διαδεδομένες, ενώ τα λογιστικά φύλλα είχαν το Lotus σαν κύρια εφαρμογή. Τα Windows δεν υπήρχαν, παρά μόνο στην σκέψη του Bill Gates και των συνεργατών του (που έψαχναν κάτι που να «μοιάζει» με το Apple Macintosh που μόλις είχε εμφανίσει ο Steve Jobs και είχε γραφικό περιβάλλον και … ποντίκι).

Η Cosmos Computers τότε (που δεν ανήκε σε εμάς ακόμη, αφού είχαμε ιδρύσει 4 χρόνια νωρίτερα την Microland και είμασταν … ανταγωνιστές) είχε σαν κύριο σκοπό να καλύψει την αγορά της λιανικής και των πρώτων επιχειρησιακών εφαρμογών – ο διευθυνσιογράφος έμοιαζε με rocket science!

Την εταιρεία την εξαγοράσαμε το καλοκαίρι του 2000, αλλάζοντας εντελώς τη μορφή και τον στόχο της, από ένα μικρό Computer Shop στη Στουρνάρη ( Greek “Silicon Valley” της εποχής) σε έναν System Integrator, πάροχο ολοκληρωμένων λύσεων για μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις.

Μετά την ολοκλήρωση της πρώτης στελέχωσης το 2001 με 45 περίπου έμπειρα στελέχη, είδαμε να κερδίζουμε το στοίχημα της νέας αρχής «πιάνοντας» σχεδόν αμέσως τα 10 εκατ. ευρώ, δείγμα της εμπιστοσύνης των πελατών μας, αλλά και της ταχύτατα αναπτυσσόμενης αγοράς της πρώτης δεκαετίας του 2000-2009.

Με πολύ ισχυρούς συνεργάτες και δυνατή μετοχική σύνθεση (στους μετόχους μειοψηφίας περιλαμβάνονται η Vodafone και η Info-quest), καταφέραμε μέχρι το 2006 να έχουμε πλησιάσει τα 15 εκατ. ευρώ, να καλύπτουμε τεχνικά πολύπλοκες λύσεις δικτύων και επικοινωνιών και να έχουμε ισχυρό ρόλο στην κατασκευή Data Centers.

Μαζί ήλθαν οι στρατηγικές συνεργασίες με την HP, την ΙΒΜ, την Compaq ( τότε), την Microsoft και την Dell, ενώ ήδη από το 2003 είμασταν ένας από τους πρώτους συνεργάτες στην πλατφόρμα της Microsoft Navision (ERP), μαζί με την συνεργασία μας με την SAP (μέχρι το 2008).

Τότε, το 2006 αποφασίσαμε ότι έπρεπε να αποκτήσουμε ισχυρή θέση στην αγορά του επιχειρησιακού λογισμικού ERP και του CRM, οπότε προχωρήσαμε στην ίδρυση της θυγατρικής μας Cosmos Consulting AEBE, ενός αμιγώς software house.

Παράλληλα προχωρήσαμε στην κατάθεση ενός επενδυτικού σχεδίου στον Αναπτυξιακό Νόμο, ύψους 5 εκατ. ευρώ και ήδη από το 2007 αρχίσαμε την οικοδόμηση του νέου μας κτιρίου στη Μεταμόρφωση. Η Κρίση του 2009 μας βρήκε εν μέσω επενδύσεων, τις οποίες ολοκληρώσαμε με επιτυχία, οπότε το καλοκαίρι του 2012 μετακομίσαμε στη νέα μας έδρα των 3.200 τ.μ.

Παράλληλα, στα πλαίσια των επιλογών μας για την αντιμετώπιση της κρίσης, αποφασίσαμε τη γεωγραφική και προϊοντική επέκταση, ανοίγοντας τα γραφεία μας στην Θεσσαλονίκη και την θυγατρική μας στην Κύπρο, δημιουργώντας αυτό που είναι σήμερα ο όμιλος Cosmos.

Ένας όμιλος υψηλής τεχνολογίας, με κύκλο εργασιών μεταξύ 25 και 30 εκατ. ευρώ (την τελευταία τριετία). Ένας όμιλος που αποτελείται από 4 βασικούς πυλώνες, Υποδομών Πληροφορικής, Δικτύων και Επικοινωνίας , Συμβουλευτικών Υπηρεσιών και Λογισμικού και Εξειδικευμένων Υπηρεσιών, που απασχολεί 160 επιστήμονες και τεχνικούς όλων των ειδικοτήτων της νέας τεχνολογίας και παρέχει λύσεις σε επιχειρήσεις και οργανισμούς, ιδιωτικού και δημοσίου τομέα, 360 μοιρών. Ένας όμιλος που έχει 5.000 πελάτες και έχει εκτελέσει πάνω από 1.200 έργα πληροφορικής, επικοινωνιών και υπηρεσιών τα τελευταία 5 χρόνια!

Ήδη η εταιρεία, προχωρεί στο επόμενο επενδυτικό της πλάνο, ύψους 5 εκατ. ευρώ για την επόμενη τριετία, με σκοπό να ισχυροποιήσει τη θέση της, σαν ένας από τους τρείς System Integrators στην αγορά της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

    NW: H Cosmos είναι μια από τις μακροβιότερες εταιρείες του χώρου της πληροφορικής στην Ελλάδα και έχει εξελιχθεί μαζί με την αγορά τα τελευταία 30 χρόνια. Πείτε μας για το ταξίδι αυτό και τους σημαντικότερους σταθμούς που σημάδεψαν αυτή την πορεία.

Δημήτριος Δάφνης: To 1988 που ιδρύθηκε η Cosmos, ισχυρότερος υπολογιστής ήταν ο ΙΒΜ ΑΤ 286 (όπου ΑΤ υπονοούσε Advanced Technology...) και οι συνήθεις δίσκοι ήταν στα 20 MΒ και η RAM στα 640ΚB. Η έννοια του ΦΠΑ μετρούσε μόλις 1 χρόνο εφαρμογής και κυρίαρχη τεχνολογία μετά τα Personal Computers (PC) ήταν τα μεσαία συστήματα της ΙΒΜ S/36 και S/38. Ούτε server, ούτε δίκτυα, ούτε Internet. Στις ασπρόμαυρες οθόνες 14 ιντσών, ο κέρσορας που αναβόσβηνε, έδειχνε ότι το σύστημα ήταν ζωντανό!

H Microsoft κυριαρχούσε στα λειτουργικά των desktop με το MS-DOS (Microsoft Disc Operating System), αλλά όχι στις εφαρμογές office – αφού αυτό δεν υπήρχε ακόμη. Για παράδειγμα, εφαρμογές όπως το WordPerfect ήταν πολύ περισσότερο διαδεδομένες, ενώ τα λογιστικά φύλλα είχαν το Lotus σαν κύρια εφαρμογή. Τα Windows δεν υπήρχαν, παρά μόνο στην σκέψη του Bill Gates και των συνεργατών του (που έψαχναν κάτι που να «μοιάζει» με το Apple Macintosh που μόλις είχε εμφανίσει ο Steve Jobs και είχε γραφικό περιβάλλον και … ποντίκι).

Η Cosmos Computers τότε (που δεν ανήκε σε εμάς ακόμη, αφού είχαμε ιδρύσει 4 χρόνια νωρίτερα την Microland και είμασταν … ανταγωνιστές) είχε σαν κύριο σκοπό να καλύψει την αγορά της λιανικής και των πρώτων επιχειρησιακών εφαρμογών – ο διευθυνσιογράφος έμοιαζε με rocket science!

Την εταιρεία την εξαγοράσαμε το καλοκαίρι του 2000, αλλάζοντας εντελώς τη μορφή και τον στόχο της, από ένα μικρό Computer Shop στη Στουρνάρη ( Greek “Silicon Valley” της εποχής) σε έναν System Integrator, πάροχο ολοκληρωμένων λύσεων για μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις.

Μετά την ολοκλήρωση της πρώτης στελέχωσης το 2001 με 45 περίπου έμπειρα στελέχη, είδαμε να κερδίζουμε το στοίχημα της νέας αρχής «πιάνοντας» σχεδόν αμέσως τα 10 εκατ. ευρώ, δείγμα της εμπιστοσύνης των πελατών μας, αλλά και της ταχύτατα αναπτυσσόμενης αγοράς της πρώτης δεκαετίας του 2000-2009.

Με πολύ ισχυρούς συνεργάτες και δυνατή μετοχική σύνθεση (στους μετόχους μειοψηφίας περιλαμβάνονται η Vodafone και η Info-quest), καταφέραμε μέχρι το 2006 να έχουμε πλησιάσει τα 15 εκατ. ευρώ, να καλύπτουμε τεχνικά πολύπλοκες λύσεις δικτύων και επικοινωνιών και να έχουμε ισχυρό ρόλο στην κατασκευή Data Centers.

Μαζί ήλθαν οι στρατηγικές συνεργασίες με την HP, την ΙΒΜ, την Compaq ( τότε), την Microsoft και την Dell, ενώ ήδη από το 2003 είμασταν ένας από τους πρώτους συνεργάτες στην πλατφόρμα της Microsoft Navision (ERP), μαζί με την συνεργασία μας με την SAP (μέχρι το 2008).

Τότε, το 2006 αποφασίσαμε ότι έπρεπε να αποκτήσουμε ισχυρή θέση στην αγορά του επιχειρησιακού λογισμικού ERP και του CRM, οπότε προχωρήσαμε στην ίδρυση της θυγατρικής μας Cosmos Consulting AEBE, ενός αμιγώς software house.

Παράλληλα προχωρήσαμε στην κατάθεση ενός επενδυτικού σχεδίου στον Αναπτυξιακό Νόμο, ύψους 5 εκατ. ευρώ και ήδη από το 2007 αρχίσαμε την οικοδόμηση του νέου μας κτιρίου στη Μεταμόρφωση. Η Κρίση του 2009 μας βρήκε εν μέσω επενδύσεων, τις οποίες ολοκληρώσαμε με επιτυχία, οπότε το καλοκαίρι του 2012 μετακομίσαμε στη νέα μας έδρα των 3.200 τ.μ.

Παράλληλα, στα πλαίσια των επιλογών μας για την αντιμετώπιση της κρίσης, αποφασίσαμε τη γεωγραφική και προϊοντική επέκταση, ανοίγοντας τα γραφεία μας στην Θεσσαλονίκη και την θυγατρική μας στην Κύπρο, δημιουργώντας αυτό που είναι σήμερα ο όμιλος Cosmos.

Ένας όμιλος υψηλής τεχνολογίας, με κύκλο εργασιών μεταξύ 25 και 30 εκατ. ευρώ (την τελευταία τριετία). Ένας όμιλος που αποτελείται από 4 βασικούς πυλώνες, Υποδομών Πληροφορικής, Δικτύων και Επικοινωνίας , Συμβουλευτικών Υπηρεσιών και Λογισμικού και Εξειδικευμένων Υπηρεσιών, που απασχολεί 160 επιστήμονες και τεχνικούς όλων των ειδικοτήτων της νέας τεχνολογίας και παρέχει λύσεις σε επιχειρήσεις και οργανισμούς, ιδιωτικού και δημοσίου τομέα, 360 μοιρών. Ένας όμιλος που έχει 5.000 πελάτες και έχει εκτελέσει πάνω από 1.200 έργα πληροφορικής, επικοινωνιών και υπηρεσιών τα τελευταία 5 χρόνια!

Ήδη η εταιρεία, προχωρεί στο επόμενο επενδυτικό της πλάνο, ύψους 5 εκατ. ευρώ για την επόμενη τριετία, με σκοπό να ισχυροποιήσει τη θέση της, σαν ένας από τους τρείς System Integrators στην αγορά της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.


    Ποια είναι η Cosmos σήμερα και που εστιάζει στην παροχή των υπηρεσιών της; Ποια είναι τα δυνατά χαρτιά σας και οι σχέσεις σας με τους πελάτες/συνεργάτες σας;

Σε μια παλαιότερη συνέντευξη είχα αναφέρει ότι ο λεγόμενος ψηφιακός μετασχηματισμός, θα επιφέρει ισχυρές ανακατατάξεις στην αγορά, καθώς θα μετατρέπεται σταδιακά σε αγορά υπηρεσιών, σε συνδρομητική βάση, δηλαδή σε «συνδρομητική πληροφορική». Επομένως η κύρια τροποποίηση του τρόπου δουλειάς είναι να αλλάξουμε αυτό που πουλάμε, από τα αντικείμενα στις υπηρεσίες και κυρίως στα professional και managed services. Αυτό θα επιτευχθεί με την εισαγωγή της δυνατότητας λειτουργίας data center ιδιοκτησίας μας, για την παροχή υποδομών σαν υπηρεσία (IaaS - Infrastructure as a Service) και την δημιουργία εφαρμογών που θα έχουν την ίδια λογική (SaaS – Software as a Service).

Στην νέα αυτή εποχή, που δεν θα γίνει αμέσως, η συνεργασία με τους πελάτες στην κατανόηση των αναγκών τους και η «πακετοποίηση» των υπηρεσιών είναι κομβικής σημασίας. Στην πράξη, προσαρμοζόμαστε μαζί τους. Από την άλλη πλευρά, οι βασικοί συνεργάτες μας (οι κυριότεροι κατασκευαστές στον κόσμο όπως η ΙΒΜ, HPE, Dell, Lenovo, Cisco, Huawei, Avaya, Microsoft, Oracle κλπ) είναι οι βασικοί πάροχοι τεχνολογικών λύσεων υποδομών, που μαζί με το λογισμικό που κατασκευάζουμε, δίνουν τον ιδανικό συνδυασμό στους πελάτες μας.

    Αποτελείτε ένα παράδειγμα εταιρείας που πέρασε από τα χρόνια της κρίσης και βγήκε δυνατότερη. Ποιο ήταν το μυστικό σας;

Τα «μυστικά» δεν υπάρχουν στην εποχή μας. Η ταχύτητα της ροής της πληροφορίας και η δυνατότητα να αντιλαμβάνεσαι τις αλλαγές είναι αυτό που σε οδηγεί στο επόμενο στάδιο και μόνο. Ίσως η δυνατότητα να «διαβάζει» κάποιος την αγορά είναι ένα συστατικό, απαραίτητο για την επιβίωση. Ας μην ξεχνάμε ότι την ίδια περίοδο, της τελευταίας δεκαετίας «εξαφανίστηκαν» τεράστιοι όμιλοι και επιχειρήσεις σε όλους τους τομείς της οικονομίας και όχι μόνο της πληροφορικής.

Επομένως, η ταχύτητα επεξεργασίας της πληροφορίας, η γρήγορη προσαρμογή στα δεδομένα, η προσήλωση στον στόχο χωρίς παρεκκλίσεις, η εμπιστοσύνη των πελατών μας και το βλέμμα στο μέλλον, είναι τα κύρια «μυστικά»!

    Η τεχνολογία υπόσχεται σήμερα τρομακτικές εξελίξεις σε όλα τα επίπεδα. Ποια είναι τα σχέδια σας για το άμεσο αλλά και το απώτερο μέλλον για να παραμείνετε στην κορυφή των επιλογών των πελατών σας και της αγοράς;

Όπως προανέφερα, οι αλλαγές στην τεχνολογία, η εισαγωγή εννοιών όπως το Artificial Intelligence, το Blockchain, το cloud computing, η ρομποτική καθώς και η ανάπτυξη των δικτύων οπτικών ινών και ασύρματης δικτύωσης 5G αποτελούν ισχυρές κινητήριες δυνάμεις, σε συνδυασμό με την ελεύθερη διακίνηση πληροφορίας μέσω των κοινωνικών δικτύων και φυσικά με βάση το γρήγορο internet.

Παράλληλα δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η διαρκής αλλαγή βρίσκεται μέσα στο «αίμα» της πληροφορικής και των επικοινωνιών, οπότε τα στελέχη της αγοράς αυτής είναι εκπαιδευμένα. Βασικότερο όμως χαρακτηριστικό της εταιρείας μας είναι ότι «ακούμε» τους πελάτες μας.

Επομένως, προσαρμόζοντας τη στρατηγική μας στην επόμενη περίοδο, πρώτον επενδύουμε στην τεχνογνωσία των στελεχών μας, δεύτερον στις υποδομές μας με την δημιουργία δεύτερου Data Center και Disaster Recovery για τις ανάγκες των πελάτων μας και τρίτον στην γεωγραφική επέκταση, προσαρμόζοντας τα προϊόντα λογισμικού που παράγουμε (ERP, Process Management & Document Management καθώς και το λογισμικό για διαχείριση σκαφών, το Sea Observer) για να «τρέχουν» σε cloud, ώστε να παρέχονται παγκόσμια.

Μια από τις τελευταίες δραστηριότητες στην οποία επενδύουμε πολύ χρόνο και χρήμα είναι η δημιουργία της μονάδας διεθνών προγραμμάτων (International Business Unit – Cosmos IBU), μέσω του οποίου και σε συνεργασία με ξένες εταιρείες και Ελληνικά και ξένα εκπαιδευτικά και ερευνητικά ιδρύματα, συμμετέχουμε σε ευρωπαϊκά και ερευνητικά προγράμματα.

Φυσικά όλα αυτά σε συνδυασμό με τη διατήρηση όλων των δραστηριοτήτων μας στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο, λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι μέχρι το μέλλον, υπάρχει η ανάγκη να διατηρούμε τις παραδοσιακές προϊοντικές γραμμές ανέπαφες. Έτσι όλες οι βασικές συνεργασίες επεκτείνονται, ώστε να δημιουργούν ένα υγιές υπόβαθρο στο οποίο θα χτιστούν οι επόμενες επιχειρηματικές δραστηριότητες.

netweek (T. 419)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Netweek Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Banking / Finance

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

e-government

Μουσική Βιομηχανία

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Services

Ενέργεια / Περιβάλλον

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778