netweek - Αναγκαίος ο ψηφιακός μετασχη ματισμός στις ελληνικές επιχειρήσεις και το Δημόσιο

Τρίτη, 23 Απριλίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

IT Industry

Αφιερωμένη σ΄ αυτόν η χθεσινή εκδήλωση του ελληνικού τμήματος της British Computer Society

Αναγκαίος ο ψηφιακός μετασχη ματισμός στις ελληνικές επιχειρήσεις και το Δημόσιο

7 Φεβρουαρίου 2019 | 11:18 Γράφει το Net Week  Online Team Topics: Events

Άφθονη τροφή για σκέψη έδωσε η χθεσινοβραδυνή εκδήλωση του ελληνικού τμήματος της British Computer Society (BCS), η οποία θεωρείται ο εγκυρότερος επιστημονικός φορέας στο χώρο της Πληροφορικής, παγκοσμίως, με 80.000 μέλη σε 160 χώρες.

Η εκδήλωση -που πραγματοποιήθηκε στην περίλαμπρη βρετανική πρεσβευτική κατοικία της οδού Λουκιανού- είχε ως θέμα τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την αναγκαιότητα υιοθέτησής του, ειδικά στη χώρα μας, που κατατάσσεται μόλις στην προτελευταία θέση στην ψηφιακή οικονομία, με βάση το επίσημο DESI (Digital Economy Social Index) ranking της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Κι όπως χαρακτηριστικά δήλωσε στην εισήγησή του, ο πρόεδρος του ελληνικού τμήματος της BCS, Χρήστος Σταυρουλάκης, για την ώρα υπερτερούμε μονάχα της Ρουμανίας (η Βουλγαρία ήδη μας προσπέρασε) που, αν συνεχίσει με τον ίδιο ρυθμό, το 2019 θα μας περάσει κι εκείνη, αφήνοντάς μας τελευταίους, μεταξύ όλων των χωρών-μελών σ’ αυτή την κρίσιμη για την ανταγωνιστικότητα μιας χώρας, κατάταξη.

Ο δείκτης DESI προκύπτει από τις εθνικές επιδόσεις σε θέματα συνδεσιμότητας, δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού, ψηφιακών υπηρεσιών εν χρήσει, ενσωμάτωσής τους στην καθημερινότητα, αλλά και υιοθέτησής τους από τις κρατικές υπηρεσίες κάθε χώρας. Ειδικά στους τελευταίους τομείς, οι επιδόσεις μας είναι επιεικώς κάτω του μετρίου…

Παθογένειες και προτάσεις
Οι παρατηρήσεις του κ. Σταυρουλάκη, ο οποίος επεσήμανε τις παθογένειες και τα αίτια που οδήγησαν σ΄ αυτή την κατάσταση, προτείνοντας με το κύρος του BCS (που έχει ως motto τη φράση “help us make it good for the society”) κάποιες πρώτες «θεραπείες» (όπως η άμεση υιοθέτηση του ψηφιακού μετασχηματισμού από επιχειρήσεις και οργανισμούς, η καταφυγή σε ειδικούς ώστε η προσπάθεια να έχει αίσια κατάληξη και η αντιμετώπιση των φοβικών φαινομένων) ήρθαν σε ευθεία «αντιπαράθεση» με την εισήγηση (μέσω Skype, καθώς δεν μπόρεσε να έλθει τελικά στην Αθήνα από το Ταλίν, όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί) του Γιάνεκ Ροζόφ, επικεφαλής Ψηφιακής Πολιτικής (Chief Digital Officer) στο υπουργείο Οικονομικών Υποθέσεων & Επικοινωνιών της Εσθονίας.

Αφού «σύστησε» τη χώρα του, ο κύριος ομιλητής της βραδιάς περιέγραψε τις ψηφιακές της επιδόσεις, που βρίσκονται στο υψηλότερο δυνατό σημείο, με δεδομένο ότι οι υπηρεσίες που παρέχει το κράτος στα 1,3 εκατομ. των πολιτών του είναι σε ποσοστό άνω του 99% ψηφιακές - το μόνο που δεν μπορείς να κάνεις ψηφιακά στην Εσθονία, είναι να παντρευτείς, να χωρίσεις και να αγοράσεις γη.

Ο κ. Ροζόφ περιέγραψε τον τρόπο με τον οποίο η υπηρεσία του συντονίζει τις ψηφιακές δράσεις στα περισσότερα υπουργεία, με πλήρως ρεαλιστικά και ανταγωνιστικά κριτήρια. Κατόπιν τούτου, δεν προκαλεί απορία το γεγονός πως η Εσθονία βρίσκεται στις πρώτες θέσεις στο DESI ranking και έχει εξελιχθεί σε Digital Nation, με e-Residents που έχουν digital IDs, ψηφίζουν ηλεκτρονικά στις εκλογές, ανοίγουν άμεσα ψηφιακά νέες εταιρείες, και αξιοποιούν ταχύτατα κάθε νέα τεχνολογία, όπως πχ. το blockchain.


Ίδια προβλήματα, διαφορετική αντιμετώπιση
O Δρ. Φώτης Ταλαντζής, ιδρυτής και CEO της Novoville, νεοφυούς εταιρίας που με έδρα το Λονδίνο και ερευνητική ομάδα στην Αθήνα, έχει δημιουργήσει μια Citizen Engagement Platform, περιέγραψε το πλαίσιο της συνεργασίας τους με δεκάδες δήμους σε τέσσερις χώρες (από τους οποίους 30 στην Ελλάδα και 17 στο Ηνωμένο Βασίλειο) και τις υπηρεσίες τις οποίες τους προσφέρουν, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη και τη μείωση του κόστους λειτουργίας των ΟΤΑ.

Αξιομνημόνευτη η απάντησή του, σε ερώτηση του NetFAX: «οι δήμαρχοι δεν διαφέρουν ιδιαίτερα, από πόλη σε πόλη κι από χώρα σε χώρα, γιατί τα προβλήματα των δημοτών είναι παντού σχεδόν τα ίδια – όμως, έξω λειτουργούν με πρόγραμμα και βάσεις δεδομένων…» Από την πλευρά του, ο Δημήτρης Λιτσικάκης, country manager της Revolut για Ελλάδα, Κύπρο & Μάλτα, έδωσε μια διαφορετική οπτική γωνία του ψηφιακού μετασχηματισμού στον πάντα ενδιαφέροντα χώρο του FinTech, τονίζοντας πως η πλήρως ψηφιακή τράπεζα, που δεν έχει ούτε ένα φυσικό κατάστημα, αλλά διακινεί μέσω διαδικτύου συναλλαγές ύψους περίπου 4 δισ. δολαρίων το μήνα, έχει ήδη φτάσει σχεδόν στα 4 εκατ. πελάτες, συνεχίζει να παρουσιάζει καινοτόμα προϊόντα και ξανοίγεται πλέον με λύσεις και συνέργειες σε άλλους χώρους, όπως πχ. οι ασφάλειες.

Ο Γιάννης Παράσχος, Group IT Director του ΤΙΤΑΝΑ παρουσίασε, από την πλευρά του, αναλυτικά την περίπτωση αυτής της μεγάλης ελληνικής εταιρείας (που συμμετέχει στον δείκτη MSCI Greece), στην οποία έχει ήδη συντελεστεί με αξιοσημείωτη επιτυχία έργο ψηφιακού μετασχηματισμού, το οποίο θεωρείται από το BCS ως παράδειγμα προς μίμηση. Χαρακτηριστικό του μεγάλου ενδιαφέροντος εκ μέρους του κοινού, ήταν ο «βομβαρδισμός» από ερωτήσεις που δέχτηκε το τετραμελές πάνελ -το οποίο συντόνισε ο δημοσιογράφος και οικονομολόγος, Μπάμπης Παπαδημητρίου- με διευκρινήσεις, προτάσεις και αιτήματα για περισσότερη πληροφόρηση σε συγκεκριμένα σημεία.

Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Netweek Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Banking / Finance

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

e-government

Μουσική Βιομηχανία

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Services

Ενέργεια / Περιβάλλον

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778