netweek - Νίκος Μωραϊτάκης: Θέλω να έχω εκατομμύρια χαρούμενους πελάτες!

Τετάρτη, 3 Ιουνίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Professional Services

Νίκος Μωραϊτάκης: Θέλω να έχω εκατομμύρια χαρούμενους πελάτες!

12 Μαρτίου 2020 | 09:47 Γράφει ο Γιάννης  Ριζόπουλος Topics: Operations,Startups,Trends

Ο CEO του Workable μιλάει στο Netweek για την πορεία, τις προκλήσεις και τις προοπτικές της ελληνικής εταιρίας που, πριν κλείσει καν δεκαετία, έχει καταφέρει να αναγνωριστεί ως μια από τις κορυφαίες του χώρου του HR, «τρομάζοντας» ακόμα και την Google…

Είχαμε πει από καιρό πως πρέπει, επιτέλους, να μιλήσουμε. Tα καταφέραμε λίγο πριν από τις γιορτές, έστω μέσω Skype - εκείνος στη Βοστώνη, εγώ στην Αθήνα. Είπαμε πολλά… Δηλαδή, ο Νίκος Μωραϊτάκης τα είπε όλα, εγώ απλώς έκανα όπου χρειαζόταν κάποιες ερωτήσεις–αφορμές. Λίγες θα διαβάσετε εδώ – έτσι κι αλλιώς, σημασία έχουν οι απαντήσεις που «εικονογραφούν» την ως τώρα πορεία αυτής της ιδιαίτερα επιτυχημένης, διεθνούς πια, εταιρίας και δίνουν μια πρόγευση του τι πρόκειται να ακολουθήσει για την ίδια, αλλά και για ολόκληρο τον κλάδο… Πατάω PLAY!

«Φτιάχνουμε S/W για εργοδότες που τους βοηθάει να διαχειριστούν οτιδήποτε έχει να κάνει με τις προσλήψεις στην εταιρία τους. Οι εταιρίες θέλουν αφενός τρόπο να βρίσκουν περισσότερους ανθρώπους (δύσκολο αυτό), αφετέρου μια καλή (ως προϊόν συνεργασίας και συνέπειας, σχετικά με διαδικασίες και συνεντεύξεις) αξιολόγηση, με συστηματικό τρόπο… πχ. να υπάρχει κάποιο σημείο όπου θα βρει όλους τους υποψήφιους για όλες τις θέσεις, θα δει πού βρισκόμαστε με τον καθένα, με ποιόν πρέπει να μιλήσουμε, να καταγράψουμε τις σημειώσεις των ανθρώπων που έκαναν τις συνεντεύξεις, να στείλουμε offer letters… Τις ενδιαφέρει να έχουν αναφορές και στατιστικά, για το πώς τα πάνε σε σχέση με το budget, τους χρόνους κλπ.

«Το Workable έχει ως σήμερα εξυπηρετήσει περίπου 20.000 εταιρίες σ’ όλο τον κόσμο, σε περισσότερες από 100 χώρες, οι οποίες έκαναν με τη βοήθειά μας περίπου 1,2 εκατ. προσλήψεις - έχοντας επεξεργαστεί πάνω από 85 εκατ. βιογραφικά υποψηφίων παγκοσμίως! Στο LinkedIn έχουν βάλει το προφίλ τους 400-500 εκατ. άνθρωποι…

Στο Workable -επειδή είναι αρκετά δημοφιλές και κυρίως απευθύνεται στις μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις, που είναι οι περισσότερες- έχουμε σχεδόν φτάσει να δούμε ένα μεγάλο κομμάτι του εργατικού δυναμικού του πλανήτη!»

Βρίσκουν υποψήφιους; Κι αν όχι, τι φταίει; «Έχει αλλάξει ο τρόπος και ο χρόνος που οι άνθρωποι βρίσκουν και αλλάζουν δουλειές!

Η γενιά των millennials, όσων είναι σήμερα 25-35 χρόνων, είχε το ‘18 μέσο όρο παραμονής σε μια εργασία 2,2 χρόνια, τιμή δραματική μικρότερη από την αντίστοιχη πριν από 10-20 χρόνια. Υπάρχει μια γενικότερη τάση στον χώρο εργασίας, ο κόσμος να αλλάζει δουλειές - αλλάζει και το είδος της εργασίας.

Αυτό για το recruiting σημαίνει πως μια μεγάλη εταιρία, που παλιά έκανε έξι μήνες να πάρει έναν άνθρωπο κι έξι μήνες να τον εκπαιδεύσει πριν ξεκινήσει να δουλεύει για κάποια χρόνια, τώρα έχει μεγάλη πίεση: πρέπει να τον βρει πολύ πιο γρήγορα, για να δουλέψει δυο χρόνια άρα, θέλει να έρθει κάποιος σχετικά αποδοτικός από την πρώτη ημέρα…

Τώρα που ο άλλος φεύγει σε δυο χρόνια, η εταιρία θέλει να πάρει πιο έτοιμο «προϊόν» κι αυτό δεν είναι εύκολο. Αν κάνεις 50, 100 ή περισσότερες προσλήψεις το χρόνο, χρειάζεσαι ένα σύστημα για να βεβαιωθείς ότι θα έχεις αρκετούς υποψήφιους σε όλες τις θέσεις. Τέλος, αυτό που επίσης έχει σημασία, είναι ότι το recruiting σε κάνει να ανταγωνίζεσαι ακόμα και με μια εταιρία που βρίσκεται σε άλλη χώρα και ζητάει κάποιον να δουλεύει remotely…

Οι μεσαίες και μεγάλες συνειδητοποιούν ότι πρέπει πλέον να αλλάξουν τρόπο, να γίνει πιο ευέλικτος, γρήγορος, αποτελεσματικός… Θέλουν καινούρια τεχνολογία, καινούριες διαδικασίες, εκσυγχρονισμό όσων κάνανε… Η δε μικρή, η startup, η τοπική χωρίς μεγάλο όνομα, ξαφνικά βρίσκεται να ανταγωνίζεται τη μεγάλη!

Η επιτυχία και η «σωστή στιγμή»
Ένας λόγος που το Workable έχει πάει σχετικά καλά τα τελευταία χρόνια, είναι ότι στην ουσία απαντάει σ’ αυτό το πρόβλημα: λέει στη μικρή εταιρία θα μου δώσεις ένα ποσό (προσιτό, δεν έγινε για να παίρνει εκατομμύρια από μεγάλες εταιρίες / προτιμά πολλούς μικρότερους πελάτες) και θα κάνεις τη δουλειά σου. Όταν ξεκινήσαμε (ΣΣ. με τον συνιδρυτή της εταιρίας, Σπύρο Μαγιάτη, εργάζονταν προηγουμένως στην Upstream) απευθυνόμασταν στις μικρομεσαίες, τώρα έρχονται και μεγαλύτερες, οι οποίες θέλουν να εκσυγχρονιστούν μ’ ένα από τα λογισμικά που τα κάνουν όλα κι είναι ωραία, ακόμα κι από το κινητό… Έχουμε πελάτες σ’ όλο τον κόσμο -και το προϊόν μας είναι καλό, βέβαια, έχουμε αναπτύξει πολύ ενδιαφέρουσα τεχνολογία- κάτι που δείχνει ότι η αγορά χρειαζόταν κάτι τέτοιο… Όσο για τη «σωστή στιγμή», είναι κάτι σχετικό: θα ήθελα να είχαμε ξεκινήσει 2-3 χρόνια νωρίτερα, αλλά τότε ίσως να ήμασταν πρώιμοι…

«Τις τελευταίες δεκαετίες υπήρξε μεγάλη αναγέννηση στο χώρο του επιχειρησιακού S/W, του Β2Β… Οι εταιρίες μετακινήθηκαν στο cloud, φτιάχτηκε ποιοτικότερο λογισμικό, οι δημιουργοί του άρχισαν να ενδιαφέρονται για το design… Το HR είναι συνήθως το πιο συντηρητικό τμήμα, προσέχει τα δεδομένα και την ασφάλεια των ανθρώπων, νοιάζεται να δοθεί σωστά η μισθοδοσία, οπότε δεν είχε επενδύσει πολύ τις δυο τελευταίες δεκαετίες σε καινούριο S/W… Σήμερα, όλοι μιλάνε για τα δισεκατομμύρια που επενδύθηκαν παγκοσμίως στο HR S/W, λίγο μετά που ξεκινήσαμε το Workable! Επενδύσαμε πολύ τα τελευταία χρόνια στο στήσιμο μιας μεγάλης ομάδα πωλήσεων, να μιλάει με τους μεγαλύτερους πελάτες που θέλουν καθοδήγηση, και συνεχίζουμε… Φέτος, επενδύσαμε 8,5 εκ € σε R&D –σχετικά μεγάλο νούμερο, ακόμα και μεγαλύτερες εταιρίες στην Ελλάδα δεν κάνουν τόσο…»

Είχαμε πει από καιρό πως πρέπει, επιτέλους, να μιλήσουμε. Tα καταφέραμε λίγο πριν από τις γιορτές, έστω μέσω Skype - εκείνος στη Βοστώνη, εγώ στην Αθήνα. Είπαμε πολλά… Δηλαδή, ο Νίκος Μωραϊτάκης τα είπε όλα, εγώ απλώς έκανα όπου χρειαζόταν κάποιες ερωτήσεις–αφορμές. Λίγες θα διαβάσετε εδώ – έτσι κι αλλιώς, σημασία έχουν οι απαντήσεις που «εικονογραφούν» την ως τώρα πορεία αυτής της ιδιαίτερα επιτυχημένης, διεθνούς πια, εταιρίας και δίνουν μια πρόγευση του τι πρόκειται να ακολουθήσει για την ίδια, αλλά και για ολόκληρο τον κλάδο… Πατάω PLAY!

«Φτιάχνουμε S/W για εργοδότες που τους βοηθάει να διαχειριστούν οτιδήποτε έχει να κάνει με τις προσλήψεις στην εταιρία τους. Οι εταιρίες θέλουν αφενός τρόπο να βρίσκουν περισσότερους ανθρώπους (δύσκολο αυτό), αφετέρου μια καλή (ως προϊόν συνεργασίας και συνέπειας, σχετικά με διαδικασίες και συνεντεύξεις) αξιολόγηση, με συστηματικό τρόπο… πχ. να υπάρχει κάποιο σημείο όπου θα βρει όλους τους υποψήφιους για όλες τις θέσεις, θα δει πού βρισκόμαστε με τον καθένα, με ποιόν πρέπει να μιλήσουμε, να καταγράψουμε τις σημειώσεις των ανθρώπων που έκαναν τις συνεντεύξεις, να στείλουμε offer letters… Τις ενδιαφέρει να έχουν αναφορές και στατιστικά, για το πώς τα πάνε σε σχέση με το budget, τους χρόνους κλπ.

«Το Workable έχει ως σήμερα εξυπηρετήσει περίπου 20.000 εταιρίες σ’ όλο τον κόσμο, σε περισσότερες από 100 χώρες, οι οποίες έκαναν με τη βοήθειά μας περίπου 1,2 εκατ. προσλήψεις - έχοντας επεξεργαστεί πάνω από 85 εκατ. βιογραφικά υποψηφίων παγκοσμίως! Στο LinkedIn έχουν βάλει το προφίλ τους 400-500 εκατ. άνθρωποι…

Στο Workable -επειδή είναι αρκετά δημοφιλές και κυρίως απευθύνεται στις μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις, που είναι οι περισσότερες- έχουμε σχεδόν φτάσει να δούμε ένα μεγάλο κομμάτι του εργατικού δυναμικού του πλανήτη!»

Βρίσκουν υποψήφιους; Κι αν όχι, τι φταίει; «Έχει αλλάξει ο τρόπος και ο χρόνος που οι άνθρωποι βρίσκουν και αλλάζουν δουλειές!

Η γενιά των millennials, όσων είναι σήμερα 25-35 χρόνων, είχε το ‘18 μέσο όρο παραμονής σε μια εργασία 2,2 χρόνια, τιμή δραματική μικρότερη από την αντίστοιχη πριν από 10-20 χρόνια. Υπάρχει μια γενικότερη τάση στον χώρο εργασίας, ο κόσμος να αλλάζει δουλειές - αλλάζει και το είδος της εργασίας.

Αυτό για το recruiting σημαίνει πως μια μεγάλη εταιρία, που παλιά έκανε έξι μήνες να πάρει έναν άνθρωπο κι έξι μήνες να τον εκπαιδεύσει πριν ξεκινήσει να δουλεύει για κάποια χρόνια, τώρα έχει μεγάλη πίεση: πρέπει να τον βρει πολύ πιο γρήγορα, για να δουλέψει δυο χρόνια άρα, θέλει να έρθει κάποιος σχετικά αποδοτικός από την πρώτη ημέρα…

Τώρα που ο άλλος φεύγει σε δυο χρόνια, η εταιρία θέλει να πάρει πιο έτοιμο «προϊόν» κι αυτό δεν είναι εύκολο. Αν κάνεις 50, 100 ή περισσότερες προσλήψεις το χρόνο, χρειάζεσαι ένα σύστημα για να βεβαιωθείς ότι θα έχεις αρκετούς υποψήφιους σε όλες τις θέσεις. Τέλος, αυτό που επίσης έχει σημασία, είναι ότι το recruiting σε κάνει να ανταγωνίζεσαι ακόμα και με μια εταιρία που βρίσκεται σε άλλη χώρα και ζητάει κάποιον να δουλεύει remotely…

Οι μεσαίες και μεγάλες συνειδητοποιούν ότι πρέπει πλέον να αλλάξουν τρόπο, να γίνει πιο ευέλικτος, γρήγορος, αποτελεσματικός… Θέλουν καινούρια τεχνολογία, καινούριες διαδικασίες, εκσυγχρονισμό όσων κάνανε… Η δε μικρή, η startup, η τοπική χωρίς μεγάλο όνομα, ξαφνικά βρίσκεται να ανταγωνίζεται τη μεγάλη!

Η επιτυχία και η «σωστή στιγμή»
Ένας λόγος που το Workable έχει πάει σχετικά καλά τα τελευταία χρόνια, είναι ότι στην ουσία απαντάει σ’ αυτό το πρόβλημα: λέει στη μικρή εταιρία θα μου δώσεις ένα ποσό (προσιτό, δεν έγινε για να παίρνει εκατομμύρια από μεγάλες εταιρίες / προτιμά πολλούς μικρότερους πελάτες) και θα κάνεις τη δουλειά σου. Όταν ξεκινήσαμε (ΣΣ. με τον συνιδρυτή της εταιρίας, Σπύρο Μαγιάτη, εργάζονταν προηγουμένως στην Upstream) απευθυνόμασταν στις μικρομεσαίες, τώρα έρχονται και μεγαλύτερες, οι οποίες θέλουν να εκσυγχρονιστούν μ’ ένα από τα λογισμικά που τα κάνουν όλα κι είναι ωραία, ακόμα κι από το κινητό… Έχουμε πελάτες σ’ όλο τον κόσμο -και το προϊόν μας είναι καλό, βέβαια, έχουμε αναπτύξει πολύ ενδιαφέρουσα τεχνολογία- κάτι που δείχνει ότι η αγορά χρειαζόταν κάτι τέτοιο… Όσο για τη «σωστή στιγμή», είναι κάτι σχετικό: θα ήθελα να είχαμε ξεκινήσει 2-3 χρόνια νωρίτερα, αλλά τότε ίσως να ήμασταν πρώιμοι…

«Τις τελευταίες δεκαετίες υπήρξε μεγάλη αναγέννηση στο χώρο του επιχειρησιακού S/W, του Β2Β… Οι εταιρίες μετακινήθηκαν στο cloud, φτιάχτηκε ποιοτικότερο λογισμικό, οι δημιουργοί του άρχισαν να ενδιαφέρονται για το design… Το HR είναι συνήθως το πιο συντηρητικό τμήμα, προσέχει τα δεδομένα και την ασφάλεια των ανθρώπων, νοιάζεται να δοθεί σωστά η μισθοδοσία, οπότε δεν είχε επενδύσει πολύ τις δυο τελευταίες δεκαετίες σε καινούριο S/W… Σήμερα, όλοι μιλάνε για τα δισεκατομμύρια που επενδύθηκαν παγκοσμίως στο HR S/W, λίγο μετά που ξεκινήσαμε το Workable! Επενδύσαμε πολύ τα τελευταία χρόνια στο στήσιμο μιας μεγάλης ομάδα πωλήσεων, να μιλάει με τους μεγαλύτερους πελάτες που θέλουν καθοδήγηση, και συνεχίζουμε… Φέτος, επενδύσαμε 8,5 εκ € σε R&D –σχετικά μεγάλο νούμερο, ακόμα και μεγαλύτερες εταιρίες στην Ελλάδα δεν κάνουν τόσο…»


Πού εστιάζετε την έρευνά σας; «Δίνουμε κι άλλες δυνατότητες στις εταιρίες: πχ. θέλουν video interviews, tests στους υποψηφίους, φτιάξαμε και λανσάρουμε πολυγλωσσικό version του S/W για πέντε ακόμα γλώσσες και ελληνικά, ώστε να απευθυνθεί καλύτερα σε αγορές όπως η Γαλλία, η Ισπανία κλπ.

Επίσης, επενδύουμε πολύ στην αυτοματοποίηση της διαδικασίας: όταν έχεις 2,85 εκατ. ανθρώπους να περνούν από αυτήν, για χιλιάδες διαφορετικές δουλειές σ’ όλο τον κόσμο, βλέπεις ποιος πάει για interview, ποιόν καλούνε, ποιος αξιολογείται καλά, παίρνεις στοιχεία και -με τη βοήθειά τους- το S/W σου δείχνει «με τι μοιάζει ένας επιτυχημένος υποψήφιος».

Οι άνθρωποί μας το έχουν!
«Αυτό που πέτυχε το Workable, είναι ότι, ενώ βρίσκεται στην Ελλάδα, ελκύει τον εργαζόμενο όπως μια πολύ καλή τεχνολογική startup στο Λονδίνο, τη Ν. Υόρκη ή το Σαν Φρανσίσκο κι είμαστε πραγματικά τυχεροί που έχουμε αρκετούς, πολύ υψηλού επιπέδου ανθρώπους! Επιστρέφουν γιατί έχουν την ευκαιρία να ανταγωνιστούν με τους καλύτερους στον κόσμο και να αποδείξουν ότι μπορούν, το έχουν! Το Workable δεν είναι απλώς μια τεχνολογική εταιρία, θέλει να είναι η καλύτερη στον κόσμο. Δεν είμαστε η «ελληνική έκδοση» αυτού του πράγματος… Ανταγωνιστές μας είναι μια εταιρία στη Ν. Υόρκη, μια άλλη στο Σαν Φρανσίσκο… Μέχρι πρότινος είχαμε και το Google – είχε φτιάξει εργαλείο το οποίο ήταν ευθέως ανταγωνιστικό με το δικό μας… ε, πριν από δυο μήνες, το έκλεισε! Φτάσαμε, μέχρι και το Google να κάνει πίσω…

«Συνολικά, έχουμε σηκώσει περίπου 90 εκ $ από χρηματοδότηση, οπότε αυτή τη στιγμή η εταιρία είναι πάρα πολύ καλά, έχει χρήματα για πολύ καιρό μπροστά της και, τώρα που μεγάλωσε, επίσης σημαντικά έσοδα! Το ’19 θα τελειώσει στα περίπου 25 εκ $... Για τον χώρο του S/W δεν είναι κάτι μεγάλο, αλλά σίγουρα δεν είσαι πλέον μικρή εταιρία - όταν περνάς τα 20, είσαι σε growth stage... Τα έσοδα αυξάνουν γρήγορα και πλέον συνεισφέρουν - έχουμε φέρει από χρήματα πελατών / επενδυτών πάνω από 60-70 εκ. στην Ελλάδα και τα έχουμε επενδύσει σε θέσεις εργασίας κλπ.

Τελικά, τι ζητάτε; «Θέλω να έχω εκατομμύρια χαρούμενους πελάτες! Όταν βλέπω πως ένα εκατομμύριο βρήκαν δουλειά μ΄ αυτό, όταν βλέπω ότι 160.000 άνθρωποι το μήνα, πελάτες μας, κάνουν τη δουλειά τους, προσλαμβάνουν και σου γράφουν μετά ‘σας ευχαριστούμε’, για μένα αυτό είναι το παράσημο! Αν μένουν ικανοποιημένοι, η εταιρία θα βγάλει χρήματα, θα αποκτήσει αξία... Το σημαντικό για το Workable είναι ότι φτιάχνουμε εδώ, στην Ελλάδα, κάτι που μπορεί να ανταγωνιστεί διεθνώς, ένα προϊόν που είναι το καλύτερο στον κόσμο – έστω στα πέντε καλύτερα! Όμως, οι εταιρίες μας πρέπει να ασχολούνται με πράγματα σχετικά με το μέλλον, να κοιτάμε τι γίνεται αλλού και να ανταγωνιζόμαστε, αλλιώς θα μείνουμε πίσω! Ε, σ’ αυτό το μικρό κομμάτι της αγοράς, στο δικό μας, υπάρχουν κάποιοι που κάνουν αυτό που θα ‘ναι το καινούριο σε 10 χρόνια!»

    Ο Νίκος Μωραϊτάκης είναι συνιδρυτής και CEO της Workable. Σπούδασε στο Imperial College του Λονδίνου, λαμβάνοντας MSc. σε Computer Science, και το 2012 ίδρυσε (μαζί με τον Σπύρο Μαγιάτη) τη Workable, εστιάζοντας στη δημιουργία λογισμικού διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού. Η εταιρία τους -που «σήκωσε» ως σήμερα 90 εκατ. δολάρια, από διεθνείς επενδυτές- έχει επεξεργαστεί 85 εκατ. βιογραφικά κι έχει εξυπηρετήσει πάνω από 20.000 εταιρίες, σε περισσότερες από 100 χώρες ανά τον κόσμο. Συμμετέχει συχνά με ομιλίες του σε μεγάλα συνέδρια και έχει δώσει συνεντεύξεις στα πιο γνωστά διεθνή ΜΜΕ. Πριν από την ίδρυση της Workable, εργάστηκε ως VP Business Development στην Upstream, παίζοντας καίριο ρόλο στην ανάπτυξή της, με σημαντικές πωλήσεις σε 40 χώρες και τέσσερις ηπείρους. Ζει στη Βοστώνη με τη σύζυγό του και τα δυο παιδιά τους.

netweek (T. 432)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Netweek Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Banking / Finance

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

e-government

Μουσική Βιομηχανία

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Services

Ενέργεια / Περιβάλλον

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778