Διαθέτοντας μεγάλη εμπειρία σε πολλές διαφορετικές εταιρείες και επιχειρηματικούς κλάδους, είτε ως συνεργάτης είτε ως εξωτερικός σύμβουλος, ο Dr Thomas Juli, ειδικός σε θέματα ευέλικτου και συστημικού οργανωτικού μετασχηματισμού, ηγεσίας και ανάπτυξης ανθρώπων και κεντρικός ομιλητής στο Project Management Conference 2016, επιχειρεί να καταγράψει τα χαρακτηριστικά των «ιδανικών» εταιρειών.

Τις τελευταίες δύο δεκαετίες έχω εργαστεί για μια σειρά εταιρείες, ενώ έχω συνεργαστεί ως σύμβουλος με πολλές περισσότερες ακόμα. Κάποιες από αυτές ήταν εξαιρετικές, ενώ κάποιες άλλες όχι και τόσο…Ήρθε λοιπόν η στιγμή να αναλογιστώ και να μοιραστώ τι πιστεύω ότι είναι μια «ιδανική» εταιρεία, μέσα από τρία πράγματα: Ενθουσιασμός πελάτη, ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον και επιχειρηματική αξία.

Ενθουσιασμός πελάτη
Δεν ικανοποιείτε απλώς τους πελάτες σας, τους ενθουσιάζετε. Τους ακούτε, τους καταλαβαίνετε και ανταποκρίνεστε στις ανάγκες τους. Είναι μια σχέση, ένας διάλογος. Με αυτόν τον τρόπο, οι πελάτες σας δεν επανέρχονται μόνο, αλλά αναφέρουν και συστήνουν την εταιρεία σας, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της σε φίλους και συγγενείς τους.

Τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που παρέχετε πρέπει να είναι υψηλής ποιότητας. Τελεία. Η σχέση μαζί τους δεν τελειώνει με την παράδοση του προϊόντος, αλλά συνεχίζεται μέσω ενός εξαιρετικού customer service. Επιπλέον, είτε ακολουθείτε παραδοσιακές βέλτιστες πρακτικές ή lean και agile μεθοδολογίες και frameworks παραγωγής, η ανάπτυξη των προϊόντων σας και/ή των υπηρεσιών εστιάζει στην ποιότητα από την αρχή μέχρι το τέλος και χωρίς κανένα συμβιβασμό. Τέλος, να έχετε τα αυτιά σας και τα μάτια σας ανοιχτά στις εξελίξεις της αγοράς και να προσαρμόζεστε τάχιστα.

Ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον
Οι εργαζόμενοί σας δεν είναι ανθρώπινοι πόροι, είναι άνθρωποι και πρέπει να τους αντιμετωπίζετε έτσι. Κατά συνέπεια, η εταιρεία δεν έχει τμήμα «Human Resources», αλλά τμήμα «People Services» ή «People Center». Δεν πρόκειται απλώς για έναν διαφορετικό όρο, αλλά για μια διαφορετική φιλοσοφία και πρακτική.

Οι εργαζόμενοί σας εμπνέονται, κινητοποιούνται και αποδίδουν. Απολαμβάνουν τη δουλειά τους γιατί μπορούν να αναγνωρίσουν τον σκοπό της εταιρείας, αγαπούν να συνεργάζονται με τους συναδέλφους τους και να εξυπηρετούν τους πελάτες τους, είναι παθιασμένοι με τη δουλειά τους και απολαμβάνουν ένα ασφαλές και σταθερό περιβάλλον εργασίας. Το ανθρώπινο δυναμικό είναι ένα μεγάλος, λειτουργικός οργανισμός. Δεν υπάρχει χώρος για στατικές ιεραρχίες και αποστάσεις ανάμεσα στο management και τους «υπόλοιπους».

Το επικοινωνιακό στιλ είναι ανοιχτό, διαφανές και διαλεκτικό. Η εταιρική ηγεσία δεν εστιάζει στην εξωτερική «δύναμη και ισχύ», αλλά στο ενεργό χτίσιμο μελλοντικών ηγετών και στην ενδυνάμωση του ανθρώπινου δυναμικού. Η εταιρεία σας είναι το μέρος για να δουλεύει κανείς και το turnover όπως και οι απουσίες περιορίζονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.

Επιχειρηματική αξία
Καταλάβετε ότι τα βραχυπρόθεσμα κέρδη (EBIT) αποτελούν τα μέσα και όχι το σκοπό της εταιρικής απόδοσης και εστιάστε σε παραμέτρους μακροπρόθεσμης επιχειρηματικής απόδοσης, όπως τα Returns on Assets (ROA).

Η εταιρεία σας πρέπει να έχει θετικό business outlook. Αυτό αντανακλάται σε μια θετική, αναμενόμενη ροή εσόδων, εξαιρετική ποιότητα στην ανάπτυξη προϊόντων και/ή υπηρεσιών και, τέλος, σε ένα ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον (δείτε παραπάνω). Προσπαθείτε να βελτιώνεστε συνεχώς. Η καινοτομία πρέπει να εκτείνεται στα προϊόντα, στις υπηρεσίες, τις διαδικασίες και τους ανθρώπους σας και να μην περιορίζεται σε ένα κλειστό και αποκλειστικό «τμήμα καινοτομίας».

Η καινοτομία είναι ανοιχτή και οποιοσδήποτε στην εταιρεία εμπλέκεται και συμμετέχει. Ενθαρρύνετε και ενδυναμώνετε τους ανθρώπους σας να σκέφτονται «έξω από το κουτί». Μην τιμωρείτε τα λάθη και τις αποτυχίες, αλλά να τα αξιοποιείτε ως ευκαιρίες για μάθηση. Ταυτόχρονα, αναγνωρίζετε τις ιδέες των ανθρώπων σας και γιορτάζετε τις επιτυχίες μαζί τους.