netweek - Μονόδρομος η υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών και στη ναυτιλία

Τετάρτη, 26 Σεπτεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Professional Services

Ρυθμιστικό πλαίσιο και ανταγωνισμός οι καταλύτες για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της ναυτιλιακής βιομηχανίας

Μονόδρομος η υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών και στη ναυτιλία

8 Ιουνίου 2018 | 11:53 Γράφει το Net Week  Online Team Topics: Events

Η ψηφιοποίηση, οι τεχνολογίες του κυβερνοχώρου, οι αυτόνομες μεταφορές και η τεχνητή νοημοσύνη είναι οι κινητήριες δυνάμεις που διαμορφώνουν το μέλλον της ναυτιλιακής βιομηχανίας σήμερα, καθώς δεκάδες πάροχοι διαδικτυακών υπηρεσιών και εταιρείες εξειδικευμένες στην τεχνητή νοημοσύνη βρίσκονται στο επίκεντρο της προσοχής αυτή την εβδομάδα στον εκθεσιακό χώρο των Ποσειδωνίων 2018.

Η πορεία εξέλιξης της ναυτιλίας από την πρώτη έως την τρίτη βιομηχανική επανάσταση και από τη μετάβαση από τον άνεμο, τον ατμό και τις πυξίδες στο πετρέλαιο και τους δορυφόρους χρειάστηκε ολόκληρες γενιές εξέλιξης, ωστόσο ο σημερινός ναυτιλιακός κόσμος βρίσκεται μπροστά σε μία επανάσταση που εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς λόγω της εντυπωσιακής εξέλιξης των νέων τεχνολογιών, όπως είναι το Internet of Things (IoT) και η ρομποτική.

Και ενώ ο ναυτιλιακός κόσμος προσπαθεί να προσαρμοστεί σε μια σειρά νέων προκλήσεων λόγω του ρυθμιστικού πλαισίου που διαμορφώνουν ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) και η Ευρωπαϊκή Ένωση, οι εταιρείες τεχνολογίας βρίσκονται πάντα δύο βήματα μπροστά παρέχοντας το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις ναυτιλιακές εταιρείες που επιδεικνύουν την απαραίτητη βούληση, προνοητικότητα και έχουν τον προϋπολογισμό για να διατηρήσουν το προβάδισμα.

To ταξίδι του ψηφιακού μετασχηματισμού είναι μακρύ
Όμως τι επίπεδο τεχνολογικών γνώσεων διαθέτουν σήμερα οι ναυτιλιακές εταιρείες για να ξεκινήσουν το ταξίδι ψηφιακού μετασχηματισμού χωρίς να μείνουν πίσω από τις άλλες βασικές βιομηχανίες; Κατά την άποψη του Robert Squire, Διευθυντή της εταιρείας Thales Certus, το ταξίδι αυτό μάλλον θα είναι μακρύ: «Ο τρόπος που προσεγγίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία την ψηφιοποίηση είναι πολύ αποσπασματικός και αντανακλαστικός. Αντί να προσεγγίσουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό με έναν πιο στρατηγικό και μακροπρόθεσμο τρόπο, ζητούν λύσεις για συγκεκριμένα ζητήματα που προκύπτουν σε μία δεδομένη στιγμή. Κάποιοι πελάτες αποκτούν όντως περισσότερες τεχνολογικές γνώσεις και αναζητούν λύσεις, ωστόσο εκείνο που τους συμβουλεύουμε είναι να μην επιχειρούν να αλλάξουν τα πάντα την ίδια στιγμή, γιατί κάτι τέτοιο δεν φέρνει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

«Χρειάζεται χρόνος για να αποδώσει μια τέτοια επένδυση, οπότε ο μετασχηματισμός θα πρέπει να γίνεται σταδιακά, με ευφυή τρόπο, ώστε τα πρώτα θετικά αποτελέσματα να δίνουν την ώθηση έως το τελικό επιθυμητό επίπεδο, κάποια στιγμή στο μέλλον», προσθέτει. Κι όμως, ενώ ο ρυθμός ενσωμάτωσης των νέων τεχνολογιών στη ναυτιλία φαντάζει απελπιστικά αργός, όλοι οι ειδικοί του χώρου συμφωνούν ότι η αλλαγή είναι μονόδρομος και ότι το ρυθμιστικό πλαίσιο και ο ανταγωνισμός θα λειτουργήσουν ως καταλύτες που θα επιτρέψουν στις εταιρείες να προσαρμοστούν στη νέα ψηφιακή πραγματικότητα. Σύμφωνα με την Thales, όσο όλο και περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες και στόλοι υιοθετούν τις ψηφιακές τεχνολογίες, τόσο ανακύπτουν νέες προκλήσεις.

«Η κυβερνοασφάλεια, μια λέξη που είχε γίνει... καραμέλα για πολλά χρόνια, πλέον αρχίζει να αποκτά την πραγματική σημασία της, καθώς υπάρχουν πολλοί αδύναμοι κρίκοι στον κυβερνοχώρο και όσο αυξάνεται η συνδεσιμότητα των πλοίων τόσο αυξάνονται και οι πιθανότητες εισβολών, από τους σύγχρονους κυβερνο-πειρατές», δήλωσε ο R. Squire. Ωστόσο, τα οφέλη της ψηφιοποίησης ξεπερνούν τις όποιες πιθανές απειλές: «Η ναυτιλία είναι μια βιομηχανία που στηρίζεται στην ανθρώπινη αλληλεπίδραση και στην ακριβή και έγκαιρη μετάδοση της πληροφορίας, οπότε, εάν μπορούμε να το πετύχουμε αυτό, σημαίνει ότι ο κλάδος θα βελτιωθεί», συνέχισε ο κ. Squire και πρόσθεσε: «Η ψηφιοποίηση θα συμβάλλει στη βελτίωση της ναυτιλίας, τόσο σε ό,τι αφορά την ασφάλεια όσο και τη συνολική λειτουργία του κλάδου. Η εταιρεία Thales πραγματοποιεί μεγάλες επενδύσεις στον τομέα της ψηφιοποίησης, σε πεδία όπως η κυβερνοασφάλεια για την προστασία των δεδομένων ή η ασφάλεια των επικοινωνιών». «Όλα τα συστατικά είναι εκεί για να συντελεστεί η αλλαγή στον κλάδο, οπότε το μόνο που μένει είναι η απόφαση της βιομηχανίας να κάνει τις απαραίτητες επενδύσεις, οι οποίες όμως πρέπει να γίνουν με μετρημένο και σταδιακό τρόπο» κατέληξε ο R. Squire.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες καθυστερούν στην υιοθέτηση του ΙοΤ
Οι πλοιοκτήτες αναμένεται να επενδύσουν σχεδόν 2,5 εκατ. δολάρια σε λύσεις IoT, όπως καταγράφει η έρευνα  ‘Industrial IoT: Maritime’ της Inmarsat. Παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας στο πλαίσιο των Ποσειδωνίων, ο Stein Oro, VP of Applications Sales της Inmarsat ανέφερε ότι το 65% από 125 στελέχη ναυτιλιακών εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα αξιοποιούν ήδη τις λύσεις IoT για να παρακολουθούν την κατανάλωση καυσίμου - με το ποσοστό αυτό να αυξάνεται στο 100% έως το 2023.

Στη έρευνα της Inmarsat συμμετείχαν ένα μεγάλο εύρος πλοιοκτητών ποικίλου μεγέθους στόλου, εκ των οποίων οι 25 προέρχονταν από την Ελλάδα. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες παραμένουν συντηρητικοί όσο αφορά τις επενδύσεις στο ΙοΤ, με την έρευνα να καταδεικνύει ότι οι επενδύσεις τους σε αυτό μέσα στην επόμενη τριετία να είναι κατά 10% χαμηλότερες από το μέσο όρο. Ενώ το 75% των πλοιοκτητών σκοπεύει να επενδύσει πλήρως στο ΙοΤ τους 18 επόμενους μήνες, στους Έλληνες πλοιοκτήτες το ποσοστό υποχωρεί στο 40% μόλις.

Η Lamda Hellix δίνει δυναμικό παρών στα Ποσειδώνια 2018
Συμμετέχει μαζί με τους συνεργάτες της SetelHellas και IFSAS
Η Lamda Hellix συμμετέχει στα Ποσειδώνια 2018 ( 4-8 Ιουνίου στην Αθήνα), μαζί με τους συνεργάτες της SetelHellas και IFSAS, δίνοντας δυναμικό παρόν στην αγορά της ναυτιλίας και στην παροχή ολοκληρωμένων λύσεων ασφαλείας και επιτήρησης.
Στο καθιερωμένο σημείο συνάντησης των μεγαλύτερων εταιρειών της ναυτιλίας παγκοσμίως, τα Ποσειδώνια, που διοργανώνονται κάθε δύο χρόνια στην Ελλάδα, η Lamda Hellix παρουσιάζει ένα νέο πρωτοποριακό portfolio υπηρεσιών που ανταποκρίνεται στη νέα ψηφιακή εποχή της ναυτιλίας παρέχοντας προηγμένες λύσεις ICT στην ασφάλεια και εποπτεία, ειδικά σχεδιασμένων για τον κλάδο.

Η ψηφιοποίηση της ναυτιλίας απαιτεί πρωτοφανή υπολογιστική ισχύ και υποδομή καθώς και νέες βιώσιμες, ανθεκτικές και παραμετροποιημένες λύσεις τόσο για τη φυσική όσο και την ψηφιακή ασφάλεια. Η ενσωμάτωση προηγμένων αυτοματισμών, Internet of Things, «πράσινων» εφαρμογών και νέων πρωτόκολλων επικοινωνίας, επιταχύνουν τις διαδικασίες και τη λειτουργία του κλάδου φέρνοντας στο προσκήνιο την ανάγκη παροχής υπηρεσιών data center με γνώμονα την υποστήριξη επιχειρήσεων που αναζητούν τρόπους να διατηρήσουν την ασφάλεια των ναυτιλιακών τους υποδομών οπουδήποτε κι αν βρίσκονται. Μέσω στρατηγικών συνεργασιών, η Lamda Hellix προσφέρει στην αγορά της Ναυτιλίας σημαντικές λύσεις που αποδεσμεύουν και διασφαλίζουν την επιχειρηματική αξία του ψηφιακού πλοίου.

LIVE ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ
Οι επισκέπτες των Ποσειδωνίων έχουν τη δυνατότητα να δουν live τις κινήσεις των πλοίων στα λιμάνια μέσα από ένα σετ τεσσάρων διαδραστικών οθονών που έχουν τοποθετηθεί στο κεντρικό διάδρομο μεταξύ των αιθουσών 2 και 3 της έκθεσης, μια απεικόνιση που γίνεται εφικτή ένεκα της συμφωνίας των διοργανωτών και της εταιρείας MarineTraffic. Οι οθόνες απεικονίζουν την κίνηση των πλοίων στα λιμάνια στο στιλ του πίνακα αναχωρήσεων στα αεροδρόμια, με τους επισκέπτες να έχουν τη δυνατότητα της αλληλεπίδρασης, μέσω κονσόλων ελέγχου που απεικονίζουν live τη θέση των πλοίων, ανά σημεία και ανά τύπο. Το σετ των τεσσάρων 4Κ 110” ιντσών απεικονίζει, επίσης, βίντεο λήψεις από τις πέντε ημέρες διεξαγωγής της έκθεσης.

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ ΤΩΝ ΠΛΟΙΩΝ ΜΕ DRONES ΑΠΟ ΤΙΣ WILHELMSEN ΚΑΙ AIRBUS
Στο πλαίσιο των Ποσειδωνίων 2018 η Wilhelmsen υπέγραψε την Τρίτη μνημόνιο συνεργασίας με την Airbus για την ανάπτυξη ενός μη επανδρωμένου συστήματος UAS (Unmanned Air System) για την τροφοδοσία των πλοίων. Το UAS project θα ξεκινήσει με ένα πιλοτικό δύο εβδομάδων που θα τρέξει το γ’ τρίμηνο του έτους σε ένα από τα πιο πολυσύχναστα λιμάνια του κόσμου, αυτό της Σιγκαπούρης. Η Wilhelmsen Ships Service (WSS) θα συνεργαστεί με την Airbus Skyways για να διανέμει με drones στα πλοία ανταλλακτικά, έγγραφα, κιτ ελέγχου νερού και 3D εκτυπωμένα αναλώσιμα. Η WSS θεωρεί ότι ο ταχύτερος ρυθμός απόκρισης και ο συντομότερος χρόνος ολοκλήρωσης των drones σε σχέση με τα πλοιάρια τροφοδοσίας μπορεί να συρρικνώσει τα κόστη διανομής έως και 90%, αλλά και να ελαχιστοποιήσει το ρίσκο του ανθρώπινου λάθους.

ΓΙΑ 3η ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ Η PRISMA ELECTRONICS
Η Prisma Electronics συμμετέχει (Stand 3.325, Hall 3) για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στα Ποσειδώνεια, παρουσιάζοντας
στους επισκέπτες του περιπτέρου της τα νέα καινοτόμα χαρακτηριστικά και τις μοναδικά χαρακτηριστικά απομακρυσμένης παρακολούθησης της λύσης της LAROS.

Netweek Online( 8 Ιουνίου 2018)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Netweek Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Banking / Finance

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

e-government

Μουσική Βιομηχανία

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Services

Ενέργεια / Περιβάλλον

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778