netweek - Bank Tech Conference: Όταν η καινοτομία συνάντησε το μετασχηματισμό

Σάββατο, 15 Δεκεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Professional Services

Bank Tech Conference: Όταν η καινοτομία συνάντησε το μετασχηματισμό

6 Δεκεμβρίου 2018 | 09:39 Γράφει το Net Week  Online Team Topics: Banking / Finance,Events,innovation,Συνέδρια

Το Bankers Review του ομίλου Boussias Communications και η Mellon Group of Companies οργάνωσαν το πρώτο Ευρωπαϊκό Τραπεζικό Συνέδριο με την ονομασία “BankTech: Where Innovation meets Transformation”.

Το συνέδριο αυτό εστίασε σε καινοτόμες λύσεις που μπορούν να στηρίξουν τον τραπεζικό χώρο ώστε να εξελιχθεί και να αδράξει τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται σε έναν οικοσύστημα ταχέως μεταβαλλόμενο τόσο τεχνολογικά όσο και κανονιστικά.

Η εναρκτήρια ομιλία του Ralf Jacob, Head of Unit D3 (Retail Financial Services and Payments της European Commission ήταν κατατοπιστικότατη σχετικά με το PSD2, τις λειτουργίες του και τις ευκαιρίες που προσφέρει. Στη συνέχεια η Νέλλη Τζάκου-Λαμπροπούλου, General Manager of Retail Banking της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος, εστίασε την προσοχή του κοινού στον ψηφιακό μετασχηματισμό και τους 6 πυλώνες που τον διέπουν. Η πρώτη ενότητα του συνεδρίου ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση του Martin Koderisch, Manager, London Office της Edgar Dunn & Company. Η ομιλία του επικεντρώθηκε στο ιδιαίτερα ενδιαφέρον θέμα των biometric authentication και στους κανονισμούς που ήδη υπάρχουν και που προβλέπεται να θεσπιστούν σχετικά με αυτούς.

Στον άξονα της καινοτομίας
Το δεύτερο μέρος ήταν αφιερωμένο σε καινοτόμες ιδέες, λύσεις και υπηρεσίες για την ενδυνάμωση των τραπεζών και του ευρύτερου επιχειρηματικού περιβάλλοντος.

Αρχικά ο Christophe Keip, Digital Banking Sales Manager της Gemalto, επισήμανε την αξία της ασφάλειας και της εμπιστοσύνης κατά το ταξίδι του καταναλωτή. Εν συνεχεία ο Luc Haldimann, Co-founder, CEO and Chairman της unblu inc. ανέλυσε την έννοια του Conversational Banking. Τι σημαίνει, τι περιλαμβάνει καθώς και ποια είναι τα τέσσερα βήματα για την επίτευξη του.

Ο Michał Łaszczyk, Eastern Europe Marketing Manager της Ingenico, έβαλε το ακροατήριο να αναρωτηθεί για τις επιπτώσεις μιας cashless οικονομίας, ενώ ο Marc van den Broek, Senior Global Product Manager της NEC Enterprise Solution, επεσήμανε την σπουδαιότητα των δεδομένων στην εποχή των Big Data. Με το εξίσου φλέγον θέμα τη χρήση του AI στον τραπεζικό χώρο ασχολήθηκε ο Luis Rodriguez, Chief Product Officer της Strands, που εξήγησε τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που μπορούν να προκύψουν στη μεταβατική εποχή που διανύουμε. Για αυτό το ραγδαία μεταβαλλόμενο περιβάλλον και την εκάστοτε πραγματικότητα που βιώνει ο καταναλωτής μίλησε ο Απόστολος Κέμος, Sales Director της Genesys, δίνοντας έμφαση στις Omnichannel εμπειρίες, το Emotional Relationship μεταξύ πελάτη και επιχείρησης και το Personalization. Η δεύτερη ενότητα ολοκληρώθηκε με τον Chris Toon, Director of Sales Engineering, EMEA της Fiserv, που αναφέρθηκε στις εξελίξεις που έρχονται στο κοντινό μέλλον και πώς μπορούμε να βρισκόμαστε ένα βήμα μπροστά ώστε να επωφεληθούμε από αυτές.

Η τρίτη ενότητα ξεκίνησε με την ομιλία του Michael Hoffmann, Senior Manager, Group Business Development, Infrastructures & Sector Collaboration της Danske Bank, ο οποίος παρουσίασε τις λύσεις που εφαρμόζουν οι Σκανδιναβικές χώρες, δίνοντας πρότυπα και μπόλικη τροφή για σκέψη. Το συνέδριο ολοκληρώθηκε με ένα πάνελ αποτελούμενο από διευθυντές ελληνικών τραπεζών και με συντονιστή τον Dr Δημήτριο Βλήτα, Visiting Professor στο University of Toronto. Πιο συγκεκριμένα το πάνελ αποτελείτο από τους:

  • Δαμιανό Χαραλαμπίδη, Executive General Manager της Alpha Bank
  • Κωστή Χλουβεράκη, Group Chief Digital Officer της Eurobank
  • Νίκο Χριστοδούλου, General Manager, Group COO, Member of the Executive Committee της NBG
  • Σωτήρη Συρμακέζη, Chief Retail, Digital & Technology Officer της Praxia Bank (ΣΣ: έχει αποχωρήσει από τη θέση).

Η συζήτηση περιστράφηκε γύρω από θέματα όπως η χρήση του AI στον τραπεζικό χώρο καθώς και η αξιοποίηση των δεδομένων.


Ο Michał Łaszczyk είναι υπεύθυνος για της δραστηριότητες marketing της Ingenico Group στην Ανατολική Ευρώπη και μας μίλησε για μια οικονομία χωρίς μετρητά.
    Πιστεύετε πως θα έχουμε μια κοινωνία χωρίς μετρητά στην επόμενη δεκαετία ή απλώς τα κινητά θα αντικαταστήσουν τις κάρτες;

Σίγουρα θα έχουμε μια κοινωνία χωρίς μετρητά, αλλά δεν νομίζω πως θα εξαφανιστούν τελείως στα επόμενα δέκα χρόνια. Αν δείτε στην Σουηδία, οι οποίοι είναι οι πρώτοι που οδεύουν σε αυτό το δρόμο, δεν έχουν αποβάλει πλήρως τα μετρητά. Απλά ένα 80 ή 90 τοις εκατό των συναλλαγών γίνονται ηλεκτρονικά, αλλά ακόμα παράγονται χρήματα γιατί χρησιμεύουν ως backup. Επίσης υπάρχουν κάποιες κατηγορίες ανθρώπων που πραγματικά αντιμετωπίζουν πρόβλημα όταν δεν υπάρχουν τρόποι να πληρώσουν με μετρητά. Αρχικά αυτό συνέβη στην Κίνα. Στην Κίνα όλα οδεύουν προς το Allipay και το Wechatpay αλλά αν είσαστε ένα γηραιότερο άτομο τότε αντιμετωπίζετε πρόβλημα καθώς όλο και περισσότερα μέρη δεν δέχονται μετρητά. Και η κεντρική τράπεζα συζητάει με μεγάλες επιχειρήσεις, όπως το Allibaba, που τα διαχειρίζονται αυτά, να χρησιμοποιούν τρόπους που περιλαμβάνουν και αυτούς τους πελάτες, γιατί τελικά δεν είναι καλό για την κοινωνία ως σύνολο. Οπότε πιστεύω πως θα μειωθεί δραστικά το πλήθος των μετρητών τα επόμενα δέκα χρόνια, αλλά δεν πρόκειται να εξαφανιστούν.

    Θα είναι ασφαλείς οι συναλλαγές μέσω κινητών στην εποχή του IoT και των Big Data;

Βασικά όταν εξετάζουμε τις συναλλαγές μέσω κινητών μελετάμε μερικά διαφορετικά πράγματα. Κάποιες από τις συναλλαγές που κάνετε από το κινητό σας είναι ουσιαστικά πληρωμές μέσω internet και κάποιες συναλλαγές πραγματοποιούνται εντός καταστημάτων με τη χρήση google pay, εγώ προσωπικά χρησιμοποιώ google pay, αλλά και το apple pay είναι το ίδιο. Ουσιαστικά πρόκειται για έναν πολύ πιο ασφαλή τρόπο ακόμα και από την κάρτα, επειδή όταν πληρώνετε με google pay δεν μεταφέρετε τον αριθμό της κάρτας σας, μεταφέρετε ένα token.

Το συνέδριο αυτό εστίασε σε καινοτόμες λύσεις που μπορούν να στηρίξουν τον τραπεζικό χώρο ώστε να εξελιχθεί και να αδράξει τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται σε έναν οικοσύστημα ταχέως μεταβαλλόμενο τόσο τεχνολογικά όσο και κανονιστικά.

Η εναρκτήρια ομιλία του Ralf Jacob, Head of Unit D3 (Retail Financial Services and Payments της European Commission ήταν κατατοπιστικότατη σχετικά με το PSD2, τις λειτουργίες του και τις ευκαιρίες που προσφέρει. Στη συνέχεια η Νέλλη Τζάκου-Λαμπροπούλου, General Manager of Retail Banking της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος, εστίασε την προσοχή του κοινού στον ψηφιακό μετασχηματισμό και τους 6 πυλώνες που τον διέπουν. Η πρώτη ενότητα του συνεδρίου ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση του Martin Koderisch, Manager, London Office της Edgar Dunn & Company. Η ομιλία του επικεντρώθηκε στο ιδιαίτερα ενδιαφέρον θέμα των biometric authentication και στους κανονισμούς που ήδη υπάρχουν και που προβλέπεται να θεσπιστούν σχετικά με αυτούς.

Στον άξονα της καινοτομίας
Το δεύτερο μέρος ήταν αφιερωμένο σε καινοτόμες ιδέες, λύσεις και υπηρεσίες για την ενδυνάμωση των τραπεζών και του ευρύτερου επιχειρηματικού περιβάλλοντος.

Αρχικά ο Christophe Keip, Digital Banking Sales Manager της Gemalto, επισήμανε την αξία της ασφάλειας και της εμπιστοσύνης κατά το ταξίδι του καταναλωτή. Εν συνεχεία ο Luc Haldimann, Co-founder, CEO and Chairman της unblu inc. ανέλυσε την έννοια του Conversational Banking. Τι σημαίνει, τι περιλαμβάνει καθώς και ποια είναι τα τέσσερα βήματα για την επίτευξη του.

Ο Michał Łaszczyk, Eastern Europe Marketing Manager της Ingenico, έβαλε το ακροατήριο να αναρωτηθεί για τις επιπτώσεις μιας cashless οικονομίας, ενώ ο Marc van den Broek, Senior Global Product Manager της NEC Enterprise Solution, επεσήμανε την σπουδαιότητα των δεδομένων στην εποχή των Big Data. Με το εξίσου φλέγον θέμα τη χρήση του AI στον τραπεζικό χώρο ασχολήθηκε ο Luis Rodriguez, Chief Product Officer της Strands, που εξήγησε τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που μπορούν να προκύψουν στη μεταβατική εποχή που διανύουμε. Για αυτό το ραγδαία μεταβαλλόμενο περιβάλλον και την εκάστοτε πραγματικότητα που βιώνει ο καταναλωτής μίλησε ο Απόστολος Κέμος, Sales Director της Genesys, δίνοντας έμφαση στις Omnichannel εμπειρίες, το Emotional Relationship μεταξύ πελάτη και επιχείρησης και το Personalization. Η δεύτερη ενότητα ολοκληρώθηκε με τον Chris Toon, Director of Sales Engineering, EMEA της Fiserv, που αναφέρθηκε στις εξελίξεις που έρχονται στο κοντινό μέλλον και πώς μπορούμε να βρισκόμαστε ένα βήμα μπροστά ώστε να επωφεληθούμε από αυτές.

Η τρίτη ενότητα ξεκίνησε με την ομιλία του Michael Hoffmann, Senior Manager, Group Business Development, Infrastructures & Sector Collaboration της Danske Bank, ο οποίος παρουσίασε τις λύσεις που εφαρμόζουν οι Σκανδιναβικές χώρες, δίνοντας πρότυπα και μπόλικη τροφή για σκέψη. Το συνέδριο ολοκληρώθηκε με ένα πάνελ αποτελούμενο από διευθυντές ελληνικών τραπεζών και με συντονιστή τον Dr Δημήτριο Βλήτα, Visiting Professor στο University of Toronto. Πιο συγκεκριμένα το πάνελ αποτελείτο από τους:

  • Δαμιανό Χαραλαμπίδη, Executive General Manager της Alpha Bank
  • Κωστή Χλουβεράκη, Group Chief Digital Officer της Eurobank
  • Νίκο Χριστοδούλου, General Manager, Group COO, Member of the Executive Committee της NBG
  • Σωτήρη Συρμακέζη, Chief Retail, Digital & Technology Officer της Praxia Bank (ΣΣ: έχει αποχωρήσει από τη θέση).

Η συζήτηση περιστράφηκε γύρω από θέματα όπως η χρήση του AI στον τραπεζικό χώρο καθώς και η αξιοποίηση των δεδομένων.


Ο Michał Łaszczyk είναι υπεύθυνος για της δραστηριότητες marketing της Ingenico Group στην Ανατολική Ευρώπη και μας μίλησε για μια οικονομία χωρίς μετρητά.
    Πιστεύετε πως θα έχουμε μια κοινωνία χωρίς μετρητά στην επόμενη δεκαετία ή απλώς τα κινητά θα αντικαταστήσουν τις κάρτες;

Σίγουρα θα έχουμε μια κοινωνία χωρίς μετρητά, αλλά δεν νομίζω πως θα εξαφανιστούν τελείως στα επόμενα δέκα χρόνια. Αν δείτε στην Σουηδία, οι οποίοι είναι οι πρώτοι που οδεύουν σε αυτό το δρόμο, δεν έχουν αποβάλει πλήρως τα μετρητά. Απλά ένα 80 ή 90 τοις εκατό των συναλλαγών γίνονται ηλεκτρονικά, αλλά ακόμα παράγονται χρήματα γιατί χρησιμεύουν ως backup. Επίσης υπάρχουν κάποιες κατηγορίες ανθρώπων που πραγματικά αντιμετωπίζουν πρόβλημα όταν δεν υπάρχουν τρόποι να πληρώσουν με μετρητά. Αρχικά αυτό συνέβη στην Κίνα. Στην Κίνα όλα οδεύουν προς το Allipay και το Wechatpay αλλά αν είσαστε ένα γηραιότερο άτομο τότε αντιμετωπίζετε πρόβλημα καθώς όλο και περισσότερα μέρη δεν δέχονται μετρητά. Και η κεντρική τράπεζα συζητάει με μεγάλες επιχειρήσεις, όπως το Allibaba, που τα διαχειρίζονται αυτά, να χρησιμοποιούν τρόπους που περιλαμβάνουν και αυτούς τους πελάτες, γιατί τελικά δεν είναι καλό για την κοινωνία ως σύνολο. Οπότε πιστεύω πως θα μειωθεί δραστικά το πλήθος των μετρητών τα επόμενα δέκα χρόνια, αλλά δεν πρόκειται να εξαφανιστούν.

    Θα είναι ασφαλείς οι συναλλαγές μέσω κινητών στην εποχή του IoT και των Big Data;

Βασικά όταν εξετάζουμε τις συναλλαγές μέσω κινητών μελετάμε μερικά διαφορετικά πράγματα. Κάποιες από τις συναλλαγές που κάνετε από το κινητό σας είναι ουσιαστικά πληρωμές μέσω internet και κάποιες συναλλαγές πραγματοποιούνται εντός καταστημάτων με τη χρήση google pay, εγώ προσωπικά χρησιμοποιώ google pay, αλλά και το apple pay είναι το ίδιο. Ουσιαστικά πρόκειται για έναν πολύ πιο ασφαλή τρόπο ακόμα και από την κάρτα, επειδή όταν πληρώνετε με google pay δεν μεταφέρετε τον αριθμό της κάρτας σας, μεταφέρετε ένα token.


Οπότε είναι σχεδόν αδύνατο να σας κλέψουν τα δεδομένα της κάρτας όταν πληρώνετε με το τηλέφωνο σας. Επίσης έχετε υπόψη πως όταν πληρώνετε με το κινητό πρέπει να έχετε το κινητό στην κατοχή σας και συνήθως με την οθόνη ενεργοποιημένη. Οπότε αν πάρω την κάρτα από την τσέπη σας μπορώ να κάνω ορισμένες αγορές μέχρι να το αντιληφθείτε. Αν πάρω το τηλέφωνο σας αμέσως θα το καταλάβετε. Γιατί δεν ξέρω που είναι η κάρτα μου, αλλά ξέρω που είναι το τηλέφωνο μου. Οπότε είναι πολύ πιο ασφαλές από το να πληρώνετε με κάρτα ή μετρητά. Αν σας κλέψω 100 ευρώ μέσα από την τσέπη σας, τότε δυστυχώς χάσατε 100 ευρώ. Αν μου κλέψετε την κάρτα τότε έχετε περιθώριο μέχρι το CDM limit, που είναι το πρώτο στάδιο και μετά υπάρχουν πράγματα όπως το chargeback, οπότε δεν χάνετε πραγματικά κάτι. Εννοώ είναι μια ταλαιπωρία, αλλά δεν χάνετε κάποιο αγαθό οπότε είναι πολύ πιο ασφαλές να πληρώνετε με την κάρτα.


Ο Martin Koderisch είναι Payments Consultant στην Edgar, Dunn and Company με βάση το Λονδίνο και στο συνέδριο ανέλυσε το πολύ ενδιαφέρον θέμα τον biometric authentications.
    Ποια προβλέπετε πως θα είναι τα καλύτερα biometrics στο μέλλον (αναγνώριση προσώπου, δαχτυλικού αποτυπώματος, φωνής κλπ)

Πιστεύω πως το facial recognition σίγουρα θα διαρκέσει περισσότερο από την αναγνώριση δακτυλικού αποτυπώματος η οποία όπως ανέφερα και στην παρουσίαση μου έχει ήδη αρχίσει να εξασθενεί, πόσο μάλλον σε πέντε χρόνια. Πιστεύω πως η αναγνώριση προσώπου θα κρατήσει περισσότερο, αλλά μπορεί να αντικατασταθεί από αυτό που ονομάζεται behavioral biometric authentication, το οποίο είναι ένα είδος ανάλυσης του τρόπου που αλληλεπιδράτε με το τηλέφωνο σας. Ποιος είναι ο ξεχωριστός τρόπος με τον οποίο κάνετε log in στο τηλέφωνο, πως το κρατάτε, την ταχύτητα με την οποία γράφετε. Όλα αυτά θα αναλυθούν για να προσδιοριστεί αν όντως πρόκειται για εσάς ή όχι. Και θα συνεχίσει να γίνεται σε σταθερή βάση αυτή η δράση η οποία ονομάζεται και persistence authentication.

    Είναι οι πελάτες έτοιμοι να ασπαστούν τα biometric authentications;

Οι έρευνες λένε πως είναι. Υποθέτω πως εξαρτάται από τον τρόπο που διατυπώνεται η ερώτηση. Πολλές ερωτήσεις έχουν την μορφή «Προτιμάτε τα biometric authentications από τους κωδικούς;» και η απάντηση είναι φυσικά «Ω ναι!» γιατί οι άνθρωποι γενικά δεν νιώθουν ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με τους κωδικούς. Υπάρχουν πολλοί κωδικοί, είναι μια κατάσταση που μπερδεύει, τείνουμε να ξεχνάμε τους κωδικούς και δεν θυμόμαστε ποιος κωδικός αντιστοιχεί σε ποιο site, εκτός αν βάζουμε τον ίδιο σε όλα, βάσει προσωπικής εμπειρίας μπορώ να πω πως εγώ σίγουρα το κάνω. Χρειάζεται να καταγράφουμε κωδικούς, δεν είναι ιδανικό, οπότε ναι. Πιστεύω πως οι καταναλωτές είναι έτοιμοι να ανταλλάξουν τους κωδικούς με τα biometrics, αλλά υπάρχει αυτή η έγνοια λόγω φόβου σχετικά με το πόσο παρεμβατικά θα είναι τα biometrics από ένα σημείο και μετά. Πιστεύω πέρα από την αναγνώριση προσώπου όμως. Τα behavioral biometrics είναι ιδιαίτερα παρεμβατικά. Οι καταναλωτές δεν είναι έτοιμοι για αυτά ακόμα.

    Στην εποχή των δυναμικών ταυτοποιήσεων πρόκειται οι στατικές ταυτοποιήσεις και οι κωδικοί να εξαφανιστούν;

Ναι, πιστεύω πως οι κωδικοί θα εξαφανιστούν. Υπάρχει ως κινητήριος δύναμη το γεγονός πως οι απατεώνες μπορούν να παραχαράξουν κωδικούς όλο και πιο εύκολα. Βασικά υπάρχουν αλγόριθμοι που μπορείτε να κατεβάσετε σήμερα αν θέλετε να σπάσετε έναν κωδικό και θα δοκιμάσουν τυχαίους συνδυασμούς κωδικών μέχρι να βρουν τον σωστό. Γνωρίζοντας αυτό το γεγονός είναι ξεκάθαρο πως δεν πρόκειται για μια ασφαλή μέθοδος για να πορευτούμε. Αρχίζουν να φθίνουν και λόγο των κανονισμών, αντικαθίστανται από δυναμικά one time passwords (OTPs). Υπάρχει βέβαια μια δευτερεύουσα ερώτηση σχετικά με το πώς αυτά τα OTP θα παραδίδονται. Αυτή τη στιγμή παραδίδονται μέσω SMS τα οποία δεν είναι και αυτά ιδιαίτερα ασφαλή μέσα παράδοσης ενός OTP καθώς ένα SMS μπορεί να παραβιαστεί. Οπότε το θέμα δεν είναι τόσο αν χρειαζόμαστε δυναμικούς κωδικούς αντί για στατικούς. Ναι, χρειαζόμαστε! Πως μπορούμε όμως να παράγουμε δυναμικούς κωδικούς; Τους παράγουμε με μια συσκευή hardware που παράγει tokens όπως ένα dongle; Το οποίο είναι ΟΚ αλλά δεν είναι ευχάριστη εμπειρία για τον πελάτη να έχει όλα αυτά τα dongles. Επίσης δεν συνάδει με μερικά στοιχεία του κανονισμού PSD2 σχετικά με τις δυναμικές συνδέσεις. Η εναλλακτική και αγαπημένη προσέγγιση είναι να έχουμε ένα soft token generator στο τηλέφωνο μας. Για να παράγει OTPs στο κινητό. Οπότε και αυτή είναι η κατεύθυνση προς την οποία κινούμαστε.


Ο Luc Haldimann ως co-founder, CEO, και Chairman της unblu inc στην παρουσίαση του μας μίλησε για το conversational banking. Είχαμε την ευκαιρία να του ζητήσουμε να εμβαθύνει λίγο περισσότερο στο αντικείμενο.
    Πρόκειται το conversational banking να αυτοματοποιηθεί πλήρως στο μέλλον χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη;

Για την ακρίβεια δεν ξέρω. Θα μπορούσε, αλλά η τεχνητή νοημοσύνη χρειάζεται να εξελιχτεί ακόμα αρκετά και εξελίσσεται γρήγορα. Οπότε αυτό που μπορούμε να περιμένουμε είναι πως τα επόμενα 5 χρόνια ένα μεγάλο μέρος των διαδικασιών θα διεκπεραιώνεται από bots. Αλλά πόσο καιρό θα πάρει και αν θα φτάσουμε ποτέ σε ένα επίπεδο τεχνητής νοημοσύνης η οποία θα μπορεί να διεκπεραιώσει πλήρως τις διαδικασίες, αυτό απλά δεν το ξέρουμε. Θα δούμε. Αν ρωτήσετε τον Elon Musk πιθανότατα να έλεγε ναι και άλλοι όπως ο Ray Kurzweil θα έλεγαν σίγουρα ναι και μερικοί άλλοι δεν είναι τόσο σίγουροι αν ορισμένα από τα πράγματα που κάνουν οι άνθρωποι θα μπορούσαν να αυτοματοποιηθούν. Θα δούμε.

    Πως μπορεί το conversational banking να εξάγει τις απαραίτητες πληροφορίες για τον πελάτη από τα big data;

Τα big data βρίσκονται ένα επίπεδο κάτω από το conversational banking. Στο conversational banking οι μηχανές παράγουν τα δεδομένα μέσω των συζητήσεων αλλά και μέσω οποιασδήποτε άλλης πληροφορίας έχουν σχετικά με τους πελάτες, που μπορεί να αντικατοπτριστεί στη συζήτηση. Οπότε είναι σημαντικό να υπάρχουν τα αποτελέσματα των big data τα οποία μετά μεταφέρονται στο άτομο ή στο bot που μπορεί να εκτελέσει την συζήτηση. Να σας δώσω ένα παράδειγμα. Αν έχετε ένα λογαριασμό ο οποίος περιέχει λεφτά που προέρχονται από κάποια ασφάλεια για παράδειγμα, τότε τα big data θα μπορούσαν να αναγνωρίσουν το γεγονός πως έχετε περισσότερα λεφτά από ότι συνήθως, την ηλικία σας καθώς και άλλα στοιχεία. Οπότε είναι πιθανό να σας προτείνει να κάνετε μια συζήτηση με τον εκπρόσωπο σας για να σας προτείνει να επενδύσει τα λεφτά σε κάποιο ομόλογο ή κάτι άλλο. Αυτό είναι ένα πολύ απλό παράδειγμα, υπάρχουν και πιο σύνθετα, αλλά αυτός είναι ο τρόπος που συνδέεται με το conversational banking.


Ο Christophe Keip έχει 32 χρόνια εμπειρία ως Computer Science Engineer εργαζόμενος για την Texas Instruments και την ST Microelectronics και πλέον είναι Digital Banking Sales Manager στην GEMALTO.
    Στον κόσμο των omnichannel εμπειριών πως μπορεί ένας πελάτης να νιώθει πραγματικά ασφαλής;

Μπορεί να νιώθει ασφαλής χάρη στην ορατή ασφάλεια που του παρέχει η τράπεζα. Μπορεί να νιώθει ασφαλής χρησιμοποιώντας τα biometrics που ζητούνται από την αγορά. Μπορεί να νιώθει ασφαλής καθώς βλέπει πλήρως την ασφάλεια, όπως κάποιους απαιτούμενους κώδικες κλπ. Θα νιώθει ασφαλής αν η τράπεζα είναι ικανή να του προσφέρει το καλύτερο δυνατό customer journey. Εννοώ σε αντίθεση με την περίπτωση που εκτελείτε κάποια ευαίσθητη συναλλαγή και χρειάζεται να πάρετε ένα token από κάποιο OTP το οποίο εν συνεχεία καλείστε να επαναπληκτρολογήσετε σε ένα κανάλι όπως το PC ή κάτι αντίστοιχο. Όχι, θέλω να έχω μια ομαλή εμπειρία όπου όταν θέλω να κάνω μια συναλλαγή, να σας στείλω χρήματα, να μπορώ να το κάνω αυτό από οποιοδήποτε κανάλι.

Ακόμα και από την touch screen στα MacDonald’s και όταν πατάω το «ok» περιμένω να λάβω μια επιβεβαίωση στο τηλέφωνο μου, που να είναι έγκυρη και να έχω τη δυνατότητα να δω στο κινητό μου όλες τις πληροφορίες και να μπορώ να ταυτοποιηθώ είτε με τα biometrics ή με κάποιο κωδικό που γνωρίζω. Κάνοντας λοιπόν όλα αυτά εντός της τραπεζικής εφαρμογής στο κινητό νιώθεις πιο ασφαλής.

netweek (T. 419)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Netweek Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Banking / Finance

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

e-government

Μουσική Βιομηχανία

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Services

Ενέργεια / Περιβάλλον

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778