Δεν χωρεί αμφιβολία ότι μια από τις πιο χρήσιμες δεξιότητες στην εποχή μας, όπως και στα αμέσως επόμενα χρόνια, είναι η γνώση (ακόμα και στοιχειώδης…) κώδικα.

Όταν τόσα πολλά εξαρτώνται πλέον από τους υπολογιστές, το να μιλάς τη γλώσσα τους αποτελεί σαφώς ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον σκληρό κόσμο που ζούμε τόσο για τους ενήλικες, όσο πολύ περισσότερο για τα σημερινά παιδιά! Επομένως, οι όποιες εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες που εστιάζουν σ’ αυτό το θέμα είναι κάτι περισσότερο από ευπρόσδεκτες, όπως φάνηκε και στη χθεσινή παρουσίαση του Hour of Code Knowledge Lab (που ξεκίνησε μεν πρόσφατα στη χώρα μας, αλλά έχει πολύ μακρύτερη ιστορία στο εξωτερικό) από τη Microsoft και τους συνεργάτες της.

Στους φιλόξενους χώρους του Athens Digital Lab του Δήμου Αθηναίων (που είναι ένας από τους υποστηρικτές αυτής της πρωτοβουλίας), στο Σεράφειο, ο Διευθυντής του τομέα εκπαίδευσης της Microsoft Hellas, Πλούταρχος Ρήγας, ανέδειξε με αριθμούς και στοιχεία το πρόβλημα της χώρας μας (προτελευταίοι σ’ όλη την Ευρώπη, στην κλίμακα ψηφιακής ετοιμότητας DESI…) που όχι μόνο δικαιολογεί απόλυτα τέτοιες δράσεις, αλλά κάνει επιτακτική την ανάγκη για διεύρυνσή τους, μαζί με ανάλογη καμπάνια ευαισθητοποίησης του κοινού..

Και, όντως, από 600 παιδιά σε 6 πόλεις ανά την Ελλάδα πέρυσι, φέτος -και συγκεκριμένα, την εβδομάδα που ολοκληρώνεται σήμερα- παρακολουθούν μαθήματα περίπου 700 παιδιά σε 8 πόλεις, ενώ πληθαίνουν και οι συνέργειες: εκτός από τον Δήμο Αθηναίων, που ήδη αναφέραμε, συνδράμουν επίσης το Found.ation, η αμερικανική πρεσβεία με το (εσωτερικό) Μορφωτικό Ίδρυμά της, η Εθνική Συμμαχία για την Ψηφιακή Ανασυγκρότηση από το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης και η οργάνωση Άγονη-Γόνιμη Γραμμή. Με τη βοήθεια της τελευταίας, μάλιστα, έγινε και «ζωντανή» σύνδεση στη διάρκεια της εκδήλωσης με την Αστυπάλαια, απ’ όπου μαθητές και δάσκαλοι τόνισαν τα θετικά γι’ αυτούς σημεία της πρωτοβουλίας.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η ομιλία της Αγγελικής Παππά, ιδρύτριας και επιστημονικά υπεύθυνης του “I love dyslexia” EFL School και προέδρου της μη-κερδοσκοπικής οργάνωσης 3Dlexia Cosmos, που εστίασε στα καλά τα οποία μπορεί να φέρει ο κώδικας σ’ όλα τα παιδιά και ιδιαίτερα στα δυσλεκτικά. Ακολούθησε πάνελ διαλόγου, με τη συμμετοχή των Α. Παππά, του π. Ρήγα, της Φ. Γιάνναρου (Digital Skills officer, τμήμα Καινοτομίας & Βέλτιστων Πρακτικών του υπουργείου Διοικ. Ανασυγκρότησης), του Κ. Χαμπίδη, Chief Digital Officer του ΔΑ και της Ε. Αλεξάκη, Senior Cultural Affairs Specialist, στην αμερικανική πρεσβεία της Αθήνας, στο οποίο αναδείχθηκε η σημασία των συνεργειών, της αποκεντρωμένης δράσης και της ανάπτυξης νέων δεξιοτήτων, που -εν δυνάμει- δημιουργούν και προοπτικές για εξεύρεση εργασίας.