H τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες τάσεις σήμερα και δη στον επιχειρηματικό κόσμο.

Πόσες εταιρείες, ωστόσο, την αξιοποιούν; Η απάντηση είναι διττή. Αναμφίβολα, οι επιχειρήσεις αναγνωρίζουν τις ευκαιρίες που δημιουργεί το ΑΙ ως εργαλείο αυτοματοποίησης και λήψης αποφάσεων και προσπαθούν να το προσαρμόσουν στη δική τους πραγματικότητα  και στα δικά τους συστήματα, κάτι που αποτελεί από μόνο του πρόκληση. Αυτό είναι ξεκάθαρο πια.

Αυτό που δεν είναι εμφανές, ωστόσο, είναι το πλήθος των εργαλείων τα οποία χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις, και τα οποία διαθέτουν ήδη στοιχεία τεχνητής νοημοσύνης.  Όπως είναι τα σύγχρονα CRM, τα περισσότερα εκ των οποίων χρησιμοποιούν chatbots στο customer interaction, η αξιοποίηση του ΑΙ στη λήψη αποφάσεων και στην κανονικοποίηση των δεδομένων μέσω BI και MIS, η αυτοματοποίηση διαδικασιών κ.λπ.

Ποιος είναι, ωστόσο, ο καλύτερος τρόπος για να υιοθετήσει κανείς το ΑΙ και να δει απτά οφέλη στην επιχειρηματική του λειτουργία; Ο …κλασικός θα έλεγα: Το πρώτο που πρέπει να κάνει είναι να θέσει ρεαλιστικούς στόχους, να εντοπίσει τα σημαντικότερα pain-points και να αποφύγει τα “moon shot projects”. To επόμενο βήμα -και πριν παρθεί η απόφαση επένδυσης σε μια εσωτερική ομάδα- είναι να εξεταστεί αν υπάρχει μια εταιρεία που να παρέχει ήδη τη λύση στο πρόβλημα, χωρίς να χρειαστεί, δηλαδή, να …ανακαλυφθεί ο τροχός  από την αρχή.

Αναφέρομαι σε εταιρείες που επενδύουν εδώ και καιρό σε τεχνολογίες που μπορούν να δώσουν λύση σε συγκεκριμένα προβλήματα, που έχουν διαχειριστεί πολλές περιπτώσεις και διαθέτουν μεγάλη εμπειρία και τεχνογνωσία –  οπότε καλό θα ήταν να εμπιστευτούμε τη γνώση τους.

Σε κάθε περίπτωση, βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το ΑΙ δεν αποτελεί πανάκεια για όλα τα προβλήματα. Η τεχνητή νοημοσύνη, όπως και οποιαδήποτε άλλη τεχνολογία, δεν μπορεί να αποτελεί το μόνο μέσο για την επίλυση ενός προβλήματος. Σχεδόν πάντα, η ουσιαστική λύση έρχεται από την εφαρμογή πολλαπλών τεχνολογιών, μια τακτική που οδηγεί σχεδόν πάντα στο βέλτιστο αποτέλεσμα.
Το ΑΙ βρίσκεται στο προσκήνιο και θα συνεχίσει να μας απασχολεί για πολύ καιρό ακόμα. Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις στρέφονται σε αυτό, είτε άμεσα είτε έμμεσα, κάνοντας χρήση λογισμικών που αξιοποιούν το ΑΙ. Αναμφίβολα, δε, τα οφέλη του ΑΙ θα γίνονται ολοένα και πιο ευδιάκριτα, όπως και τα προβλήματά του – κυρίως, δε, σε θέματα που σχετίζονται με την ηθική, τις θέσεις εργασίας, την ενεργειακή κατανάλωση, όπως και άλλα που χρίζουν ιδιαίτερης προσοχής και σχεδιασμού. Το ΑΙ είναι ένα ακόμα εργαλείο για μια επιχείρηση και όσο πιο γρήγορα το κατανοήσουμε αυτό τόσο καλύτερα θα μπορέσουμε να το αξιοποιήσουμε.