Η IDC απευθύνθηκε το τέταρτο τρίμηνο του 2018 σε 1.643 κατόχους high end γυαλιών εικονικής πραγματικότητας (VR) - όπως είναι τα Oculus Rift, HTC Vive και Playstation VR - σχετικά με το βαθμό ικανοποίησής τους και τον χρόνο χρήσης τους.

Η σχετική, χρηματοδοτούμενη από την Sony, έρευνα έλαβε χώρα στις ΗΠΑ, Ιαπωνία, Μ. Βρετανία, Γαλλία και Γερμανία. Τα αποτελέσματα της έρευνας έχουν αρκετό ενδιαφέρον, ειδικά όσο αφορά τη μέση χρήση του VR ανά μήνα: 12% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι αφιερώνουν περισσότερες από 16 ώρες το μήνα σε συσκευές VR, ενώ σχεδόν το 65% χρησιμοποιούν τα γυαλιά VR λιγότερο από πέντε ώρες το μήνα.

Το Playstation VR χρησιμοποιείται, κατά μέσο όρο, 6,8 ώρες το μήνα, τα γυαλιά VR για PCs «περιορίζονται» στις 5,4 ώρες, με τον μέσο όρο χρήσης των γυαλιών εικονικής πραγματικότητας να αγγίζει τις 6,2 ώρες. Τα παιχνίδια δεσπόζουν όσον αφορά τις ώρες χρήσης: το 72% των συμμετεχόντων στην έρευνα αξιοποιούν τις συσκευές VR στα παιχνίδια, ενώ το 55% τις χρησιμοποιεί για να βλέπει τουλάχιστον ένα βίντεο.

Συνολικά, ο βαθμός ικανοποίησης των χρηστών VR είναι μάλλον θετικός: σε μια κλίμακα από το 1 έως το 10, ανέρχεται στο 7,5 – μια αξιολόγηση που αντιστοιχεί στο βαθμό ικανοποίησης των κατόχων smartwatches. Και εδώ τα γυαλιά VR της Sony υπερβαίνουν ελαφρώς το μέσο όρο: 7,6 βαθμός ικανοποίησης για το PSVR και 7,3 για τα άλλα γυαλιά εικονικής πραγματικότητας.

Τα σημαντικότερα δέλεαρ για τους μελλοντικούς αγοραστές γυαλιών VR είναι, σύμφωνα με την IDC, η τιμή όπως και ο εύκολος χειρισμός. Τα γραφικά και τα τεχνικά χαρακτηριστικά κατατάσσονται στην 5η θέση, ακολουθώντας τον κατασκευαστικό τύπο και τη δυνατότητα δοκιμής των γυαλιών VR πριν την αγορά τους.