Έρευνα της Accenture δείχνει πως εάν ένας παγκόσμιος ψηφιακός κολοσσός, όπως η Google ή η Amazon, ξεκινήσει να προσφέρει υπηρεσίες αντίστοιχες με αυτές των παρόχων κινητής τηλεφωνίας, το 44% των ερωτηθέντων θα άφηναν τον τωρινό πάροχό τους, γεγονός το οποίο δημιουργεί ανησυχία για το μέλλον των τηλεπικοινωνιακών παρόχων.

Επιπλέον, η εισαγωγή της eSIM επιφέρει νέες προκλήσεις για τους Τηλεπικοινωνιακούς Παρόχους, καθώς η εναλλαγή μεταξύ τους γίνεται ακόμα ευκολότερη. Η έρευνα έδειξε πως το 68% των καταναλωτών θα ενδιαφερόταν να χρησιμοποιήσει μια συσκευή με eSIM με το 50% να δηλώνει ότι θα το προτιμούσε λόγω της δυνατότητας εναλλαγής παρόχων ευκολότερα και γρηγορότερα για φθηνότερα προγράμματα κλήσεων ή δεδομένων, επιταχύνοντας τον αγώνα δρόμου για συνδεσιμότητα και δεδομένα και μετατρέποντας περαιτέρω τη βασική δραστηριότητα των τηλεπικοινωνιακών παρόχων σε «commodity».

Ωστόσο, μια σημαντική διαφοροποίηση των τηλεπικοινωνιακών παρόχων σε σχέση με τους ψηφιακούς κολοσσούς είναι ο πλούτος των δεδομένων που διαθέτουν. Εάν αξιοποιήσουν αυτά τα δεδομένα προς όφελος τους, μέσω analytics, θα έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν μια ευρεία γκάμα υπηρεσιών (ψηφιακό βίντεο, Video-ON-Demand, συνδρομητική τηλεόραση, διασυνδεδεμένο σπίτι) με σημαντικό οικονομικό αντίκτυπο και να βελτιώσουν περαιτέρω την εμπειρία του πελάτη.

Όπως, τέλος, κατέδειξε η έρευνα το 71% των online καταναλωτών παγκοσμίως που έχουν ή σκοπεύουν να εγκαταστήσουν διασυνδεδεμένες οικιακές συσκευές/υπηρεσίες θα επέλεγαν έναν τηλεπικοινωνιακό πάροχο, εάν τις προσέφερε, ενώ το 49% των καταναλωτών θα επέλεγε έναν τηλεπικοινωνιακό πάροχο για διασυνδεδεμένες υπηρεσίες υγείας.