Στο πλαίσιο της Black Friday, η οποία πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2016, το Εργαστήριο Μάρκετινγκ MARLAB του Πανεπιστημίου Μακεδονίας πραγματοποίησε διαδικτυακή έρευνα σκοπός της οποίας ήταν η καταγραφή της συμπεριφοράς και της στάσης του ελληνικού καταναλωτικού κοινού στην πρακτική του BlackFriday.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (44%) φαίνεται ότι αποτέλεσαν την κύρια πηγή ενημέρωσης των καταναλωτών για το BlackFriday, ενώ ως δεύτερη μοναδική πηγή ενημέρωσης ήταν οι γνωστοί και φίλοι (9,3%).

Όπως προκύπτει από την έρευνα, το καταναλωτικό κοινό δεν ανταποκρίθηκε, όπως πιθανόν περίμεναν τα εμπορικά καταστήματα, στην πρακτική BlackFriday. Μόνο το 32% του δείγματος πραγματοποίησε αγορές κατά την ημέρα BlackFriday εκ των οποίων το 82% προτίμησε να επισκεφτεί τα εμπορικά καταστήματα ενώ μόνο το 11,1% έκανε αγορές μέσω διαδικτύου. Επίσης, ένα 6,5% αγόρασε προϊόντα και από τα καταστήματα αλλά και από το διαδίκτυο. Οι καταναλωτές πλήρωσαν για τις αγορές τους με μετρητά σε ποσοστό 58% και με χρεωστική κάρτα σε ποσοστό 26%, ενώ μόνο το 10% χρησιμοποίησε πιστωτική κάρτα. Σε ποσοστό 6% έγιναν πληρωμές με μετρητά και με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα.

Η έρευνα επίσης δείχνει πως το καταναλωτικό κοινό δεν θεωρεί πολύ μεγάλες τις εκπτώσεις που ανακοίνωσαν τα εμπορικά καταστήματα. Συγκεκριμένα, το 57,6 % των καταναλωτών που έκαναν αγορές υποστήριξε ότι από τα προϊόντα που αγόρασαν κέρδισαν έκπτωση της τάξης των 20%-30% και μόνο το 7,6% δήλωσε ότι αγόρασε με έκπτωση μεγαλύτερη του 50% της αρχικής τιμής των προϊόντων. Για τους συμμετέχοντες στην έρευνα, τα προϊόντα τα οποία είχαν τη μεγαλύτερη έκπτωση ήταν τα προϊόντα τεχνολογίας (75%) και τα είδη ένδυσης/υπόδησης (9%).