Η τρίτη ετήσια έκθεση διασυνοριακού εμπορίου των PayPal και Ipsos αποκαλύπτει τις νέες προτιμήσεις των διασυνοριακών αγοραστών και επισημαίνει τις πλέον σημαντικές τάσεις στον τομέα του παγκόσμιου ηλεκτρονικού εμπορίου, μέσα από ταη μελέτη των online εγχώριων και διασυνοριακών αγοραστικών συνηθειών ανάμεσα σε περισσότερους από 28.000 καταναλωτές σε 32 χώρες.

Όπως καταγράφει η μελέτη, ολοένα και περισσότεροι Έλληνες έμποροι πραγματοποιούν πωλήσεις στο εξωτερικό και επεκτείνουν τις επιχειρήσεις τους σε διεθνές επίπεδο. Με τον τρόπο αυτόν, το διασυνοριακό εμπόριο συνεχώς αυξάνεται. Οι κυριότερες αγορές όπου αγοράζουν αγαθά και υπηρεσίες από την Ελλάδα μέσω της PayPal είναι οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Γαλλία και η Ιταλία.

Οι διασυνοριακοί e-consumers από όλο τον κόσμο ενδιαφέρονται ακόμα για την εύρεση ελκυστικών προσφορών. Το 76% των ερωτηθέντων διασυνοριακών e-shoppers κατέταξε τις καλύτερες τιμές ως ένα λόγο για την πραγματοποίηση αγορών σε ιστοσελίδες από τους τρεις κορυφαίους προορισμούς. Η πρόσβαση σε είδη μη διαθέσιμα στην χώρα τους ταξινομήθηκε επίσης ψηλά (65%) ως ένα κίνητρο για αγορές παγκοσμίως.

Οι κυριότεροι παράγοντες που δύνανται να ωθήσουν τους αγοραστές να προβούν σε αγορές από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ξένης χώρας περιλαμβάνουν τα εξής: τα δωρεάν μεταφορικά (46%), ένας ασφαλής τρόπος πληρωμής (44%), ακολουθούμενος από τα αγαθά που ενδέχεται να είναι δυσεύρετα σε τοπικό επίπεδο (40%), την εμφάνιση της τιμής σε τοπικό νόμισμα (37%) και το χαμηλότερο συνολικό κόστος (35%).

Όταν ερωτώνται σχετικά με τα εμπόδια που αφορούν στις αγορές από ξένα ηλεκτρονικά καταστήματα, οι online shoppers επιλέγουν τα μεταφορικά έξοδα αποστολής (το 35% των διαδικτυακών αγοραστών που ερωτήθησαν διεθνώς), ανησυχούν για την πιθανότητα μη παράδοσης του προϊόντος (33%), την τυχόν καθυστέρηση στο χρόνο παράδοσης (29%) και τους προβληματίζει επίσης το ενδεχόμενο το προϊόν να μην αντιστοιχεί στην δοθείσα περιγραφή (29%).