Το μέλλον του λιανεμπορίου και του παγκόσμιου εμπορίου θα πρέπει να βασίζεται σε λύσεις, οι οποίες θα τονίζουν την περιεκτική φύση του σημείου πώλησης.

Οι σύγχρονοι λιανέμποροι γνωρίζουν ότι δεν μπορούν, πλέον, να υπαγορεύσουν τον τρόπο που συμπεριφέρονται οι πελάτες τους, οι οποίοι αποζητούν μια συνεχή και μια φυσική εμπειρία αγοράς, είτε είναι online, είτε βρίσκονται μπροστά στο smartphone, είτε μέσα σε ένα κατάστημα. Οι πελάτες θέλουν, ακόμα και όταν βρίσκονται μέσα σε ένα φυσικό κατάστημα, να έχουν την ίδια φυσικότητα και ευκολίες αλληλεπίδρασης, όπως όταν είναι online.

Χρειάζεται, λοιπόν, να αναπτυχθεί μια πλατφόρμα, όπου οι λιανέμποροι και οι πελάτες θα βιώνουν από κοινού μια εμπειρία πώλησης-αγοράς, στην οποία θα δουλεύουν, θα μαθαίνουν και θα κερδίζουν μαζί. Ενα χαρακτηριστικό του νέου ψηφιακού περιβάλλοντος είναι ότι πρέπει να είναι πολυκεντρικό, με καταναλωτές που θα δρουν σε αυτόν τον πολυχώρο και οι οποίοι ταυτόχρονα θα ταυτίζονται με το λιανέμπορο. Το νέο αυτό περιβάλλον θα πρέπει να προσφέρει τη δυνατότητα της ολοκληρωμένης εσωτερικής διαχείρισης της επιχείρησης, ενώ ταυτόχρονα να παρέχει την απόλυτη εμπειρία αγοράς που απαιτείται από τον πελάτη. Συνδυάζοντας την καινοτομία και την προσαρμοστικότητα, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία “shopping”.

Στόχος είναι να δοθούν λύσεις που θα επιτρέπουν στον καταναλωτή να κάνει τις πληρωμές με τον πλέον άνετο και ασφαλή τρόπο, ενώ ταυτόχρονα να του επιτρέπουν να συμμετέχει στις προσφορές και κληρώσεις ή σε ανταλλακτικά κουπόνια με το smartphone του. Το πολυκάναλο μοντέλο των καταστημάτων λιανικής βελτιώνει τη σχέση πωλητή και καταναλωτή και βοηθάει τους λιανέμπορους, ώστε να προσαρμόζουν τις στρατηγικές τους, τα καταστήματα και τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούν σε αυτά, για να επιτευχθεί μια νέα σχέση με τους σύγχρονους πελάτες – αγοραστές, μέσα από λύσεις και διαδικασίες πολλαπλών αγορών μέσω διαδικτύου, είτε σε καταστήματα είτε μέσω κινητών συσκευών.

Ευελιξία και πολλαπλές επιλογές (crosschannel) είναι οι δύο μεταβλητές στη νέα πραγματικότητα στο χώρο του λιανεμπορίου. Επιπλέον, λύσεις ευέλικτες που θα επιτρέπουν στον καταναλωτή να σαρώσει τα προϊόντα στο κατάστημα και να κάνει την πληρωμή σε οποιοδήποτε ταμείο (παραδοσιακό ταμείο POS, SCO). Αλλά και να επιτρέψει την ταχεία ανταπόκριση στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των retailers στις ανάγκες των καταναλωτών.

Στόχος του λιανικού εμπορίου σήμερα, αλλά και στο μέλλον, πρέπει να είναι η εκμετάλλευση όλων των διαθέσιμων τεχνολογιών, ώστε να μπορέσει αυτό να ανταποκριθεί στις ανάγκες των πελατών. Ετσι, είναι σημαντικό, σε συνεργασία με τους λιανέμπορους, να υλοποιηθούν λύσεις τα επόμενα χρόνια που θα μπορέσουν να προσελκύσουν, αλλά και να διατηρήσουν τους νέους πελάτες. Λύσεις που θα επιτρέπουν στο λιανέμπορο να μοιραστεί τα δεδομένα, καθώς επίσης και υπηρεσίες και λειτουργίες κοινές σε όλα τα τμήματα, οι οποίες θα αυξήσουν την αποτελεσματικότητα της χρήσης των δεδομένων αυτών.

Για τα σημεία λιανικής πώλησης θα πρέπει να ξεχάσουμε τις παραδοσιακές “point-to-point” λύσεις και να επικεντρωθούμε στο νέο όραμα, με παγκόσμιες λύσεις που καλύπτουν όλα τα κανάλια πωλήσεων. H καινοτομία, η προστιθέμενη αξία και η εμπειρία αγορών με ολοκληρωμένες λύσεις για το κατάστημα, ώστε οι διαχειριστές να επιτυγχάνουν μεγίστη βελτιστοποίηση της εμπειρίας «του να αγοράζω» στο νέο πολυκάναλο σενάριο, μπορούν να δώσουν περαιτέρω ώθηση στα καταστήματα λιανικής. Βελτιώνοντας την εμπειρία λιανικής πώλησης για τον πελάτη, όπως και τη σχέση του με το κατάστημα.