Στον μικρόκοσμο της επιχείρησης, που ο καθένας λειτουργεί και δημιουργεί, τίθεται το ερώτημα τι μπορεί να προσφέρει η τεχνολογία της Πληροφορικής και οι άνθρωποι που την υπηρετούν, κάτω υπό τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που βιώνουμε σήμερα.

Είτε στα χρόνια της αθωότητας του 1990, είτε στα χρόνια της ευδαιμονίας του 2000, είτε στα χρόνια της κρίσης του 2010, οι επιχειρήσεις θα συνεχίσουν να λειτουργούν, να εξελίσσονται, να επενδύουν σε χρήμα, αλλά και σε ανθρώπους. Επομένως, η Πληροφορική πρέπει να είναι παρούσα για να απαντήσει στις προκλήσεις που τίθενται και να προτείνει λύσεις που θα βοηθήσουν στην παραγωγικότητα κάθε επιχείρησης. Επειδή κι εγώ μπαίνω πολύ συχνά στο πειρασμό της απογοήτευσης και της εσωστρέφειας, πιστεύω ότι είναι καλό να δούμε ποια είναι η κατάσταση στο χώρο της Πληροφορικής σήμερα. Σε γενικές γραμμές οι υποδομές στην Ελλάδα υπάρχουν ή, τέλος πάντων, μπορούν να αποκτηθούν σε ένα λογικό κόστος.

Οσον αφορά τη διαθεσιμότητα σε server, για παράδειγμα, μπορούν να χρησιμοποιηθούν λύσεις όπως το virtualization και το cloud, με άμεσο αντίκτυπο στην εξοικονόμηση πόρων, τόσο επιχειρησιακών όσο και ευρύτερα εθνικών. Οι εκτυπωτικές λύσεις έχουν ολοκληρωθεί πλέον και καλύπτουν όλο τα φάσμα των εκτυπωτικών αναγκών, αλλά και της διαχείρισης των αναλώσιμων, των επισκευών και του reporting. Η ανάπτυξη των τηλεπικοινωνιών που προσφέρουν πλέον πιο ολοκληρωμένες λύσεις και βάζουν σε άλλο επίπεδο την τεχνολογία της Πληροφορικής είναι ένα ακόμη δεδομένο που αξιοποιούμε και στην προσωπική μας ζωή.
Ο τομέας όμως που πραγματικά δεν έχει όρια είναι οι λύσεις λογισμικού, η αξιοποίηση των οποίων μπορεί να απογειώσει την αποτελεσματικότητα και την παραγωγικότητα, με την προϋπόθεση ότι αποτελούν προέκταση των καθημερινών διαδικασιών των εργαζομένων κάθε βαθμίδας.

To στοίχημα για τη Διεύθυνση Πληροφορικής
Το στοίχημα, λοιπόν, βρίσκεται μπροστά για τα στελέχη της Πληροφορικής. Και δεν αποτελεί επιχείρημα ότι δεν γίνονται πλέον επενδύσεις από την επιχείρηση όπου εργάζεται ο καθένας. Θα μου επιτρέψετε να αναφέρω εδώ ένα περιστατικό από τη θητεία μου στο χώρο των πωλήσεων, που επανέρχεται στο μυαλό μου σε παρόμοιες επαγγελματικές ή και προσωπικές καταστάσεις. Κάποια ημέρα του Αυγούστου δεν καταφέραμε να καταχωρήσουμε ούτε μία παραγγελία και δικαιολογηθήκαμε στον προϊστάμενό μας και στον εαυτό μας ότι δεν υπάρχει καθόλου κίνηση στην αγορά και επομένως κανένα ενδιαφέρον για αγορά υπολογιστών.

Λάβαμε την πληρωμένη απάντηση ότι δεν μπορεί σε όλη τη Θεσσαλονίκη, τη Μακεδονία και τη Θράκη κανείς να μη ζήτησε προσφορά, κανείς να μην παρήγγειλε έναν υπολογιστή. Οφείλαμε να ανακαλύψουμε πού υπήρχε αυτό το ενδιαφέρον και να λάβουμε αυτές τις λίγες, έστω, παραγγελίες. Η πρόκληση επομένως είναι μπροστά μας. Οφείλουμε να εξαντλήσουμε από τη μεριά μας κάθε δυνατότητα που μας παρέχεται και να διεκδικήσουμε και άλλες. Η Διεύθυνση Πληροφορικής, δηλαδή, θα πρέπει να αξιοποιήσει ή να κατακτήσει:
• Πρόσβαση στα κέντρα λήψης λειτουργικών, αλλά και στρατηγικών αποφάσεων.
• Δυνατότητα υλοποίησης σύμφωνα με τις διαδικασίες ή διαμόρφωση της διαδικασίας σύμφωνα με τις τεχνικές δυνατότητες των λύσεων πληροφορικής.
• Δυνατότητα κατάθεσης οικονομοτεχνικών προτάσεων με σαφή καθορισμό κόστους – οφέλους και χρόνου απόσβεσης της επένδυσης.

Λαμβάνοντας την πρόσκληση για να γράψω το κείμενο αυτό, πίεσα τον εαυτό μου να το κάνει για να μπορέσω να εκφράσω ό,τι βιώνω στην επαγγελματική καθημερινότητά μου. Φοβόμουν ότι δεν θα ήμουν συνεπής. Να όμως που το πληκτρολόγιο άρχισε να δουλεύει, όχι μόνο για να δημιουργεί SQL statements ή να “σκοτώνει” sessions της βάσης δεδομένων που έχουν μπλοκάρει όλη την εταιρεία. Έγραψα όλα τα παραπάνω για να τα διαβάσω και εγώ ο ίδιος, να πάρω κουράγιο και να συνεχίσω με μεγαλύτερο πάθος από ό,τι μέχρι σήμερα.  Σας προτείνω να το κάνετε και εσείς καμιά φορά.  Είναι πολύ αναζωογονητικό και λυτρωτικό.  Περιμένω να διαβάσω και το δικό σας κείμενο.