Αρκετά ενδιαφέροντα είναι τα αποτελέσματα της πρώτης έρευνας για τη χρήση εφαρμογών ad blocking στην Ελλάδα, τα οποία ανακοινώθηκαν από την TailWind.

Η έρευνα, η οποία τελούσε υπό την αιγίδα των ΣΔΕ, ΕΔΕΕ και ΙΑΒ Hellas και πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τη Focus Bari και την Oriel κατά το χρονικό διάστημα 26 Σεπτεμβρίου – 31 Οκτωβρίου σε συνολικά 54 sites. Σύμφωνα με την έρευνα, σε επίπεδο μοναδικών browsers η χρήση του ad blocking αγγίζει το 19,6%. Το ενδιαφέρον στοιχείο της υπόθεσης είναι ότι το γεγονός ότι το 30,9% των χρηστών ad blockers εγκατέστησαν μια τέτοια εφαρμογή μέσα στους προηγούμενους μήνες, ενώ ανησυχία στους διαφημιστές προκαλεί το συμπέρασμα ότι το 47,6% των χρηστών που δεν χρησιμοποιούν ad blocker δήλωσαν ότι σκοπεύουν να εγκαταστήσουν ένα τέτοιο πρόγραμμα μέσα στους επόμενους τρεις μήνες.

Όσον αφορά τις αιτίες που ωθούν τους Έλληνες χρήστες να προχωρήσουν στη χρήση του ad blocking, 7 στους 10 χρήστες αναφέρουν ως πρώτη αιτία την αποφυγή ενοχλητικών διαφημίσεων και σχεδόν οι μισοί (44,8%) τη βελτίωση του χρόνου loading των websites. Το ενθαρρυντικό για τη διαφημιστική αγορά είναι το γεγονός ότι 2 στους 3 χρήστες θα απεγκαθιστούσαν την εφαρμογή ad blocking αν οι διαφημίσεις γινόντουσαν λιγότερο ενοχλητικές και δεν επηρέαζαν την πλοήγηση τους. Tα πλήρη αποτελέσματα της έρευνας είναι διαθέσιμα στη διεύθυνση www.tailwindemea.net.