Η έρευνα Χρήσης Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας από τα νοικοκυριά, για το 2012, διεξήχθη από την ΕΛΣΤΑΤ την περίοδο 15/05/2012 – 15/07/2012 σε αρχικό δείγμα 6.500 νοικοκυριών. Σύμφωνα με την έρευνα, το ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου που κατά το α΄ τρίμηνο πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές ανέρχεται σε 26,9% (αύξηση 14,0%).

Αναλύοντας το προφίλ όσων πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές προκύπτει ότι για το α’ τρίμηνο το 56,9% είναι άνδρες και το 43,1% γυναίκες. Το 37,9% όσων πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές ανήκει στην ηλικιακή ομάδα 25 – 34 ετών, ενώ όσον αφορά στο μορφωτικό επίπεδο, οι χρήστες με υψηλό μορφωτικό επίπεδο ανέρχονται στο 55,7% και οι μέσου μορφωτικού επιπέδου στο 40,2%.

Τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες για προσωπική χρήση των οποίων οι αγορές ή παραγγελίες από το διαδίκτυο αυξήθηκαν σημαντικά είναι: φάρμακα κατά 36,1%, είδη ένδυσης και υπόδησης – αθλητικά είδη κατά 28%, υλικό ηλεκτρονικής εκμάθησης κατά 27,5%, είδη διατροφής – είδη παντοπωλείου κατά 25,0%, εισιτήρια για εκδηλώσεις κατά 16,2%.
 
Τα είδη που οι αγορές / παραγγελίες τους καταγράφουν μείωση είναι: υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών κατά 40,0%, εξαρτήματα και περιφερειακός εξοπλισμός (hardware) ηλεκτρονικού υπολογιστή κατά 37,1%, διαμονή σε καταλύματα κατά 26,0%, λογισμικό ηλεκτρονικών υπολογιστών (εξαιρουμένων computer games και video games) και αναβαθμίσεις αυτών κατά 25,9%, παιχνίδια για ηλεκτρονικό υπολογιστή και παιχνιδομηχανές και αναβαθμίσεις αυτών κατά 22,9% και ταξιδιωτικές υπηρεσίες  κατά 21,5%.

Επίσης, το 74,3% των καταναλωτών που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές επέλεξε να κάνει τις αγορές του από εγχώριες επιχειρήσεις, ποσοστό αυξημένο κατά 24,9%, το 41,3% από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το 24,3% από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το 13,7% όσων πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές έκαναν την αγορά / παραγγελία μέσω κάποιας φορητής συσκευής.