Ένας ικανός CIO χρειάζετια μόλις δύο ώρες για να προσδιορίσει αν υπάρχει αποσύνδεση του Τμήματος Πληροφορικής από την Επιχείρηση...

Παγκοσμίως παρατηρείται μια αποσύνδεση των επιχειρήσεων από τα Τμήματα Πληροφορικής – σε ποσοστό άνω του 50% των εταιρειών, με βάση τις περισσότερες μελέτες.

Οταν προκύπτει, ο Υπεύθυνος Τμήματος Πληροφορικής συνήθως δεν αντιλαμβάνεται καν την ύπαρξη του προβλήματος. Η Διοίκηση δεν μπορεί να βοηθήσει, επομένως σε πολλές περιπτώσεις η λύση είναι η αντικατάστασή του από κάποιον άλλον. Και, λόγω απουσίας Γενικής Διεύθυνσης Επιχειρηματικής Πληροφορικής (BT CIO), επιστρατεύεται κάποιος αξιόπιστος σύμβουλος. Ενας ικανός BT CIO, ή ένας καλός σύμβουλος, χρειάζεται μόλις μία ή δύο ώρες για να προσδιορίσει αν υπάρχει αποσύνδεση του Τμήματος Πληροφορικής από την Επιχείρηση.

Κανείς δεν είναι τέλειος.  Ολοι έχουμε τα μειονεκτήματά μας. Πραγματικά όμως μόνο λίγα άτομα, και σπανίως, είναι τόσο άτυχα ώστε να θεωρηθεί ότι παρουσιάζουν δυσλειτουργία στο επιχειρηματικό περιβάλλον.

Από την άλλη, δεν πρέπει να συγχέουμε τη διαφορετικότητα με τη δυσλειτουργικότητα ή να παρερμηνεύουμε το τεράστιο χάσμα ανάμεσα στην τελειότητα και τη δυσλειτουργικότητα. Δεν είναι όλοι δυσλειτουργικοί, μάλιστα η πλειοψηφία είναι ακριβώς το αντίθετο. Ενώ πολύ λίγα άτομα είναι εμφανώς δυσλειτουργικά, όλοι οι υπόλοιποι μπορούν να θεωρηθούν ως δυσλειτουργικοί σε κάποιο βαθμό, αλλά μόνο προς μια συγκεκριμένη ομάδα. Αυτοί που δεν εντάσσονται στα πλαίσια του εταιρικού προτύπου σε κάθε ομάδα και σε κάθε κατηγορία.

Κλειδί στη κατανόηση του τι είναι αυτό που καθιστά ένα άτομο δυσλειτουργικό, είναι ο βαθμός της μη αποδεκτής συμπεριφοράς ως προς την ιεραρχία, τις διαδικασίες, τις πιέσεις και τα μέτρα μέσα στο περιβάλλον της επιχείρησης.

Στραβός στραβό οδηγεί, και βρίσκουν φως στο λάκκο…
Αξία έχει, η αβίαστη απάντηση σε συγκεκριμένο ερώτημα: «Σε ποιο βαθμό έχουν συνειδητοποιήσει οι Διοικήσεις  ότι η δυσλειτουργικότητα είναι επιζήμια;». Αν η απάντηση σας κάνει να συνειδητοποιείτε ότι βρίσκεστε απέναντι σε μια «άσχημη» κατάσταση, τότε αυτό δεν προέκυψε εν μία νυκτί … ούτε θα διορθωθεί εν μία νυκτί. Στο μεταξύ κάποιος την συνεχίζει, ή κάνει τα στραβά μάτια σε ανεκπαίδευτες ή/και ανταγωνιστικές συμπεριφορές, ή -το πλέον επικίνδυνο – δεν έχει καν ιδέα.

Γιατί πέφτουμε, αν όχι για να ξανασηκωθούμε;
Για να αντιστραφεί μια δυσάρεστη κατάσταση, εκτός από την κατανομή κονδυλίων, χρειάζεται: εστίαση, δέσμευση, σκληρή δουλειά, χρόνος, μέθοδοι και διαδικασίες διαχείρισης επιχειρηματικής τεχνολογίας. Επομένως, ίσως απαιτείται από τις Διοικήσεις να συνειδητοποιήσουν και κάτι άλλο. Την έλλειψη καταρτισμένων πόρων. Επομένως, την έλλειψη δεξιοτήτων.Η έννοια της Διοίκησης έχει να κάνει με επιλογές και είναι πολύ δύσκολο να παρθούν αποφάσεις αν δεν οραματίζεται κανείς τον προορισμό. Αλλο ένα δύσκολο ερώτημα: «Πώς γίνεται να υπάρχει όραμα χωρίς δεξιότητες;». Η Επιχειρηματική Τεχνολογία είναι ο δυσκολότερος ρόλος διοίκησης.

Απλά επειδή τα υπόλοιπα στελέχη των εταιρειών δεν μπορούν να την κατανοήσουν, συνήθως δεν υπάρχει βοήθεια από πουθενά. Εκτός αν είστε τυχεροί, και στο οργανόγραμμα της δικής σας επιχείρησης υπάρχει πιστοποιημένος BT CIO.

Επιχειρηματική ανάγκη: Γίνετε αξιόπιστοι
Για να επιτύχουν πραγματικά τα Επιχειρηματικά Κέντρα Τεχνολογίας σε κάποιο βαθμό, πρέπει να καθιερώσουν την αξιοπιστία τους. Αξιόπιστα Κέντρα Τεχνολογίας λαμβάνουν την υποστήριξη που χρειάζονται και έχουν τη δυνατότητα να συμβάλουν τα μέγιστα στην επιτυχία της εταιρείας που εκπροσωπούν.

Η εξασφάλιση της αξιοπιστίας αποτελεί απόλυτη προϋπόθεση για κάθε Κέντρο Επιχειρηματικής Τεχνολογίας. Και, είναι πιο εύκολο από ότι νομίζετε. Εάν είναι δύσκολο τα Κέντρα Επιχειρηματικής Τεχνολογίας να συνεργαστούν με τις Διοικήσεις, σε πολύ μεγάλο βαθμό, οφείλεται στη πρόκληση εργασιακών συμπεριφορών, (χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς μας), που αντιμετωπίζουμε οι περισσότεροι εργαζόμενοι του χώρου της τεχνολογίας.

Κατανοήσετε ποια είναι η δυναμική τέτοιων συμπεριφορών, πώς να τις υπερνικήσετε, και η ικανότητά σας να επιτύχετε περισσότερα στο χώρο της Επιχειρηματικής Τεχνολογίας θα επεκταθεί δραστικά.