O Αργύρης Πατουσιάς, Group IT Director της Notos Com Holdings αναλύει τους λόγους που οδήγησαν τον όμιλο στην επιλογή μιας VoIP λύσης και τις δυνατότητες υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας που αυτή προσφέρει

Η Notos Com Holdings είναι ένας όμιλος με δυναμική ανάπτυξη στο χώρο του εμπορίου καταναλωτικών προϊόντων και υπηρεσιών Η διάθεση των προϊόντων της εταιρείας γίνεται μέσω ποικίλων καναλιών, όπως δίκτυα χονδρικής διανομής, καταστήματα λιανικής τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, καθώς και μέσω ιδιόκτητων πολυκαταστημάτων πού η ίδια η Notos Com λειτουργεί. Επομένως, η εταιρεία έχει παρουσία άμεση ή έμεση σε διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές, εξυπηρετώντας εκατοντάδες σημεία επικοινωνίας.

Netweek: Ποιες ήταν οι απαιτήσεις και οι ανάγκες που σας οδήγησαν στην επιλογή μιας λύσης VoIP;

Αργύρης Πατουσιάς: Οι λόγοι που μας οδήγησαν στην υιοθέτηση λύσης VoIP ήταν:
· Η εύκολη και γρήγορη εγκατάσταση τηλεφωνικών συσκευών, οι οποίες χρησιμοποιούν το τοπικό δίκτυο, αποφεύγοντας έτσι την εξτρά καλωδίωση που θα απαιτούσε το παραδοσιακό τηλεφωνικό δίκτυο.
· Η αρχιτεκτονική της λύσης που μας επιτρέπει τη δικτύωση πολλαπλών σημείων με ενιαία αριθμοδότηση και η δυνατότητα ενσωμάτωσης εφαρμογών XML.

Netweek: Ποιες είναι οι σημαντικότερες υπηρεσίες που σας προσφέρει το VoIP; Υπάρχουν κάποια καταμετρημένα οφέλη από αυτές;

Αργύρης Πατουσιάς: Η εταιρεία μας βρίσκεται αυτή την στιγμή στις πρώτες φάσεις υλοποίησης VoIP. Το σημαντικότερο όφελος μέχρι στιγμής είναι η εύκολή διαχείριση του συστήματος και η επεκτασιμότητά του. Θεωρούμε ότι τα επιπλέον οφέλη θα προκύψουν στις επόμενες φάσεις υλοποίησης με την επέκταση του VoIP συστήματος αλλά και με την σταδιακή ενσωμάτωση εφαρμογών voice mail, fax to email, video telephony, διασύνδεση με outlook contacts, εφαρμογή τύπου click to dial.

Netweek: Υπήρχαν ή υπάρχουν κάποια προβλήματα στη χρήση της λύσης; Αν ναι, ποια είναι τα σημαντικότερα;

Αργύρης Πατουσιάς: Το σημαντικότερο πρόβλημα ήταν η εξοικείωση των χρηστών με τις νέες συσκευές και τις δυνατότητες επικοινωνίας που παρέχουν. Από την εμπειρία μας θεωρούμε ότι η εκπαίδευση των χρηστών είναι θέμα μείζονος σημασίας έτσι ώστε να αξιοποιηθούν πλήρως οι δυνατότητες που παρέχει η IP τηλεφωνία.

Netweek: Ποιες είναι οι νέες υπηρεσίες που θα μπορούσατε να αξιοποιήσετε από τη χρήση του VoIP; Για παράδειγμα το videoconference ή το Telepresence είναι κάτι που σας ενδιαφέρει;

Αργύρης Πατουσιάς: Η χρήση του video είναι μία από τις υπηρεσίες που ενδιαφέρει τον οργανισμό μας όπως και οι υπηρεσίες που web conferencing που παρέχονται από την εφαρμογή WebEx. Επίσης η εταιρεία μας εξετάζει την υλοποίηση υπηρεσιών όπως presence, mobility και μεταφορά φωνής πάνω από ασύρματα δίκτυα Wi-Fi.