Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, έχουν εφαρμοστεί νέοι τρόποι πληρωμής. Oι διαχωριστικές γραμμές μεταξύ των αγορών που πραγματοποιούνται μέσω Internet , μέσω κινητού ή εντός ενός καταστήματος τείνουν να εκλείψουν.

Η διείσδυση στην αγορά και οι δυνατότητες των smartphones επιτρέπουν στους καταναλωτές να μεταφέρουν τις χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες τους, από το παραδοσιακό πορτοφόλι σε ένα εικονικό. Το εικονικό πορτοφόλι περιλαμβάνει σε ηλεκτρονική μορφή όλες τις χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες του καταναλωτή και έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει κάποια συναλλαγή άμεσα, χρεώνοντας την κάρτα που επιθυμεί ο χρήστης.
 
Για τη δημιουργία μιας θετικής αγοραστικής εμπειρίας στο χρήστη, απαιτείται συνεργασία των διαφόρων καναλιών και σημείων πώλησης, καθώς και δέσμευση σε μια στρατηγική που θα περιλαμβάνει την δυνατότητα της άμεσης παροχής υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας στους καταναλωτές.

Ευκαιρίες για τις εμπορικές επιχειρήσεις
Ο μεγαλύτερος, ίσως, προβληματισμός των εμπορικών επιχειρήσεων για τη μετάβαση στις αγορές / πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου είναι το κόστος της αναβάθμισης του υφιστάμενου εξοπλισμού τους, ώστε να μπορούν να δεχθούν και ανέπαφες συναλλαγές. Πολλοί έμποροι είναι επιφυλακτικοί στην επένδυση που απαιτείται για τον εκσυγχρονισμό των παλαιών τερματικών αποδοχής καρτών, αν και οι νέες τεχνολογικές εξελίξεις τείνουν να κάμψουν τις επιφυλάξεις τους.

Κατασκευαστές τερματικών ηλεκτρονικών πληρωμών εφαρμόζουν τώρα τις νέες τεχνολογίες, όπως το NFC, για να διασφαλίσουν ότι τα τερματικά του μέλλοντος θα είναι επίσης συμβατά με τα κινητά τηλέφωνα. Πράγματι, οι έμποροι που θα αναβαθμίσουν τον εξοπλισμό τους, θα χρειαστεί να επενδύσουν πλέον μικρά ποσά ανά τερματικό για να μεταφορτώσουν το λογισμικό που θα επιτρέψει σε αυτά τα τερματικά να δεχθούν πληρωμές με κινητά τηλέφωνα.

Δεν πρέπει, φυσικά, να απασχολεί τις εμπορικές επιχειρήσεις μόνο η αναβάθμιση του εξοπλισμού τους, αλλά θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι η εφαρμογή των mobile wallets δημιουργεί νέες μοναδικές ευκαιρίες και δυνατότητες για τη διαφήμιση και προώθηση των προϊόντων τους. Οι έμποροι μπορούν τώρα να αξιοποιήσουν τις έξυπνες συσκευές, για την ενίσχυση της αγοραστικής εμπειρίας του πελάτη, εντός του καταστήματος , αποστέλλοντας στοχευμένα μηνύματα και πληροφορίες σε αυτόν, προσφέροντας κατά αυτό τον τρόπο πολύτιμα κίνητρα αγορών για τον καταναλωτή, κατά τη διάρκεια της αγοράς.

Ευκαιρίες για τους εκδότες καρτών
Για τους εκδότες καρτών, ο ανταγωνισμός είναι έντονος είτε αφορά ηλεκτρονικά είτε παραδοσιακά πορτοφόλια. Παρόμοια με τους εμπόρους, οι εκδότες καρτών έχουν αλλάξει τον τρόπο που προωθούν τις προϊοντικές τους λύσεις πληρωμών μετά την εμφάνιση του mobile wallet.

Με τη χρήση μιας συσκευής οι χρήστες μπορούν πλέον να πραγματοποιήσουν κάποια συναλλαγή, να ενεργοποιήσουν το λογαριασμό τους και ταυτόχρονα οι εκδότες καρτών μπορούν να προωθήσουν τα προϊόντα πληρωμών τους απευθείας στους καταναλωτές, μέσω της φορητής συσκευής τους. Οι εκδότες μπορούν, επίσης, να επωφεληθούν από συνεργασίες και να αναπτύξουν νέες στρατηγικές, ώστε να προσφέρουν επιπλέον δυνατότητες στον καταναλωτή.

Επιπλέον, αν και οι εκδότες καρτών έχουν την τάση να αναπτύσσουν τις δικές τους λύσεις για πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου, για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι, ώστε να αναβαθμίζουν συχνά τις τεχνολογίες τους. Για να γίνει αυτό, μπορούν να συνεργαστούν με ένα πάροχο ΤSM. Πρόσφατες μελέτες καταδεικνύουν ότι θα δούμε σύντομα μια στροφή από τους παραδοσιακούς τρόπους πληρωμών στις συναλλαγές μέσω κινητού.

Στο πλαίσιο αυτό, είναι πιο σημαντικό από ποτέ για τους εμπόρους και τους εκδότες καρτών να προετοιμαστούν για τη νέα εποχή του Universal Commerce. Εκείνοι που θα παρέχουν την τεχνολογία για την αποδοχή των πληρωμών θα είναι τελικά οι νικητές, όταν  το mobile wallet γίνει ευρέως αποδεκτό.