Ο Μιχάλης Παφλιώτης, IT Manager της Neptune Lines Shipping and Managing Enterprises S.A, μιλάει στο netweek για τη συμβολή της Διεύθυνσης Πληροφορικής στη μείωση του λειτουργικού κόστους μιας επιχείρησης.

Σήμερα, η κάθε εταιρεία μετράει και το παραμικρό που θα μπορούσε να μειώσει το κόστος. Ο ρόλος του IT Manager είναι να βοηθήσει την εταιρεία να μειώσει το λειτουργικό της κόστος και όχι να κάνει πειράματα ή να ταλαιπωρεί τον χρήστη με νέα πράγματα. Υπάρχουν τομείς στην καθημερινότητά μας, οι οποίοι κρύβουν παγίδες που ανεβάζουν κάθετα το λειτουργικό κόστος: χρήση και αποδοτικότητα των λύσεων σε βάθος χρόνου, μείωση εκτυπώσεων, κατανάλωση ρεύματος, σωστή επιλογή υλικού είναι λίγα από τα θέματα που, καθημερινά, ο ΙΤ manager πρέπει να έχει στο μυαλό του, ώστε να κάνει τις επιλογές του.

Πλέον, το πρώτο ερώτημα που, εμείς τουλάχιστον στην εταιρεία, θέτουμε όταν σχεδιάζουμε μια λύση είναι για πόσο χρόνο αυτή η λύση θα είναι αποδοτική. Είναι, πλέον, επιβεβλημένο να σχεδιάζεις τα πάντα με γνώμονα τη χρήση σε βάθος χρόνου. Στην εταιρεία μας, μέχρι στιγμής, έχουμε υλοποιήσει δυο project για μείωση του λειτουργικού κόστους. Το ένα είναι ο έλεγχος τον εκτυπώσεων και το δεύτερο είναι η χρήση νέων τερματικών για την επικοινωνία με τα πλοία μας. Για το θέμα των εκτυπώσεων πήραμε δύο γενναίες αποφάσεις.

Πρώτον, να μην υπάρχουν προσωπικοί εκτυπωτές παρά μόνο κεντρικά εκτυπωτικά συστήματα και δεύτερον να χρησιμοποιούμε όσο το δυνατόν λιγότερους έγχρωμους εκτυπωτές. Ολα αυτά τα συστήματα έχουν τοποθετηθεί αρκετά μακριά από τους χρήστες, ώστε να αποτρέπονται από το να τυπώνουν χωρίς λόγο και, επίσης, έχουν μπει σε συμβόλαια συντήρησης, ώστε να μειωθεί το κόστος χρήσης και να πληρώνουμε μόνο όσο τυπώνουμε και όχι για όσο μπορεί να τυπώσουμε…

Το δεύτερο project που ολοκληρώσαμε, ώστε να μειώσουμε τα έξοδα της εταιρείας, ήταν η αλλαγή των τερματικών μας στα πλοία με νέου τύπου. Στις ναυτιλιακές εταιρείες ένα μεγάλο κομμάτι είναι οι επικοινωνίες. Μεγάλο, αλλά και δαπανηρό. Είδαμε ότι χάναμε πάρα πολλά, χρησιμοποιώντας συστήματα «χρονοχρεωτικά» και όχι «ογκοχρεωτικά». Πήραμε την απόφαση να προχωρήσουμε στην ντικατάσταση τον απαρχαιωμένων συστημάτων με νέα τερματικά.

Το αποτέλεσμα ήταν να έχουμε και καλύτερη επικοινωνία, μεγαλύτερες ταχύτητες και αξιοπιστία. Βλέπουμε, λοιπόν, ότι αν το ΙΤ πάρει γενναίες αποφάσεις, και βέβαια έχει και τη στήριξη της διοίκησης, μπορεί να μειώσει τα κόστη σε πολύ καλά επίπεδα. Εκεί που πρέπει να επικεντρωθεί ο σύγχρονος ΙΤ manager είναι στη μείωση του λειτουργικού κόστους των πόρων . Η αφομοίωση virtual τεχνολογιών είναι πλέον το πρώτο βήμα για μια επιχείρηση που θέλει να μειώσει την κατανάλωση του data center της.

Φανταστείτε ότι μια μικρομεσαία εταιρεία έχει το λιγότερο επτά servers. Υπολογίστε, λοιπόν, το όφελος που θα προκύψει αν αντί να λειτουργούν επτά μηχανήματα, λειτουργούν μόλις τρία. Και οικονομία θα έχουμε στην κατανάλωση και λιγότερες ανάγκες σε ψύξη, ενώ θα έχουμε και αξιοπιστία στις υπηρεσίες παρέχοντας αδιάλειπτη λειτουργία. Επίσης, ας μην ξεχνάμε και την ευκολία, αλλά και την ανέξοδη, στις περισσότερες περιπτώσεις, αναβάθμιση των servers σε ένα virtual περιβάλλον.

Ετσι, λοιπόν, βλέπουμε ότι ο ρόλος του IT Manager αλλάζει. Γίνεται περισσότερο business παρά ΙΤ. Ο σύγχρονος IT manager πρέπει, πλέον, να προτείνει λύσεις και διαδικασίες με γνώμονα την τελική εξοικονόμηση χρημάτων για την εταιρεία. Ο ΙΤ manager πρέπει να αφήσει το ρόλο του «μάστορα» και να αναλάβει ρόλο πιο ουσιαστικό και πιο κοντά στο business. Στην αντίθετη περίπτωση θα χάσει το τρένο των εξελίξεων.