Ο Λεωνίδας Φλωράκης, Διευθυντής Πληροφορικής της Τηλέτυπος ΑΕ (Mega Channel), εξηγεί πώς μπορεί το ΙΤ να ανταποκριθεί στις αυξανόμενες πιέσεις που δέχεται την περίοδο της ύφεσης.

netweek: Ποιος ο ρόλος της Διεύθυνσης Πληροφορικής στην αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης;

Λεωνίδας Φλωράκης: Η κρίση σε κάθε περίπτωση αυξάνει τη ζήτηση των Υπηρεσιών της Διεύθυνσης Πληροφορικής. Τώρα, όλες οι Διευθύνσεις επανεξετάζουν τις διαδικασίες τους και ψάχνουν να βρούνε τρόπους περιορισμού των εξόδων, αλλά και νέα κανάλια Πωλήσεων. Ταυτόχρονα, τείνουν ευήκοα ώτα σε εισηγήσεις. Οτι κι αν είναι, μπορεί να μην εκπορεύεται, αλλά στην Πληροφορική σίγουρα καταλήγει.

netweek: Βάσει ποιας λογικής και προς ποια κατεύθυνση θα πρέπει να γίνονται οι περικοπές του προϋπολογισμού Πληροφορικής;

Λεωνίδας Φλωράκης: Με δεδομένο ότι τα «nice to have» έχουν κοπεί εδώ και χρόνια, δεν θα έλεγα ότι μπορούν να γίνουν ιδιαίτερες περικοπές. Μπορείς όμως να επαναδιαπραγματευθείς τα λειτουργικά σου κόστη με αποτέλεσμα κάθε μείωση που πετυχαίνεις να είναι «χρυσάφι» για την εταιρεία. Και βέβαια μπορείς να καθυστερήσεις για λίγο κάποιες προγραμματισμένες αγορές αντικατάστασης εξοπλισμού. Για λίγο, όμως, διότι μετά θα γυρίσει είτε σε ρίσκο είτε σε έξτρα συντήρηση.

netweek: ROI Champions: Ποιες είναι οι επενδύσεις και οι τεχνολογίες αυτές που επιφέρουν άμεση μείωση κόστους;

Λεωνίδας Φλωράκης: Λύσεις και τεχνολογίες όπως το Cloud computing, το Virtualization, το Outsourcing κ.λπ. ίσως μπορούν να βοηθήσουν. Ο καθένας όμως ξέρει τις ιδιαιτερότητες της εταιρείας του και πού πάσχει και πράττει ανάλογα.

netweek: Ποιες επενδύσεις είναι απλά «nice to have» και μπορούν να περιμένουν;

Λεωνίδας Φλωράκης: Ολες και μετά εξετάζουμε ποιες είναι απόλυτα απαραίτητες, λιγότερο απαραίτητες κ.λπ. Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να αναβληθεί οποιοδήποτε νέο έργο δίνει/ διατηρεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην εταιρεία. Διότι η κρίση έχει κι άλλη όψη που λέγεται ΕΥΚΑΙΡΙΑ!

netweek: Ποιες πρακτικές-στρατηγικές επιτρέπουν τη βελτιστοποίηση της συνεργασίας της Διεύθυνσης Πληροφορικής με τους προμηθευτές της;

Λεωνίδας Φλωράκης: Διανύουμε μια περίοδο κρίσιμη που οι μεν πρέπει να στηρίξουν τους δε και αντιστρόφως. Αρα εμείς θα πρέπει να κρατήσουμε τους παλιούς και δοκιμασμένους μας συνεργάτες και αυτοί να βοηθήσουνε στις τιμές.

netweek: Πώς θα προστατεύσει ο CIO τη θέση του, αλλά και την ομάδα του, εν μέσω κρίσης;

Λεωνίδας Φλωράκης: Το ΙΤ δεν μπορεί να σώσει την εταιρεία σε καμία περίπτωση και ειδικά στην Ελλάδα που δεν εισακούεται και ιδιαίτερα σαν business partner. Ως εκ τούτου, αν η εταιρεία δεν πάει καλά… Για να πάει καλά, όμως, θα πρέπει ο CIO να φροντίσει ιδιαίτερα το θέμα της προτεραιότητας των απαιτήσεων, διότι πάνω στην κρίση όλοι ζητάνε πανικόβλητοι διαφορετικής βαρύτητας έργα.

netweek: Ποιες αρχές-πρακτικές διαχείρισης των υπηρεσιών Πληροφορικής βοηθούν στην ανταπόκριση στα δεδομένα της οικονομικής κρίσης;

Λεωνίδας Φλωράκης: Εδώ και τρία χρόνια που ξεκίνησε η κρίση στο εξωτερικό, κυκλοφόρησε το σλόγκαν «κάνε περισσότερα με λιγότερα». Τώρα η μείωση του κόστους έχει φύγει από τις 3 πρώτες θέσεις της ατζέντας των CEOs και λογικά το ίδιο θα γίνει και στην Ελλάδα. Αυτό που βλέπει κανείς είναι ότι δεν υπάρχουν «σταθερές», αλλά τα περιεχόμενα και η θέση τους στη λίστα αλλάζουν συνεχώς. Αρα πρακτικές που τα προηγούμενα χρόνια ήταν θέσφατα τώρα μπορεί και να παραγκωνίζονται, ενώ άλλες να βγαίνουν μπροστά. Απαιτείται σωστή ενημέρωση, στάθμιση της κατάστασης και ευκινησία στη λήψη αποφάσεων.