Τι «σκοράρετε» στο παιχνίδι της αξιοποίησης βέλτιστων πρακτικών Πληροφορικής εν μέσω οικονομικής κρίσης; Οι περισσότεροι CIOs προσαρμόστηκαν στα δεδομένα της ύφεσης κινούμενοι στη λογική του «doing more with less» και υιοθετώντας βέλτιστες πρακτικές διαχείρισης του κόστους της Πληροφορικής.

Από το 2009 (οπότε και ξέσπασε η διεθνής οικονομική κρίση) μέχρι σήμερα, κάποιοι CIOs ξεχώρισαν για τον καινοτόμο τρόπο με τον οποίο αξιοποίησαν λύσεις τεχνολογίας και αρχές διαχείρισης προκειμένου να διασφαλίσουν τη θέση της εταιρείας τους στην αγορά, αλλά και τη δική τους θέση στην επιχείρηση.

Εσείς, έχετε προσαρμόσει τις πρακτικές σας στα νέα δεδομένα;

1. Σύμφωνα με τον Niel Nickolaisen, CIO και Αντιπρόεδρο αμερικάνικης εταιρείας στρατηγικού σχεδιασμού (και ομιλητή στο «δικό μας» IT Directors’ Forum το 2009), ποιο ήταν το σημαντικότερο μάθημα που αποκόμισε όσον αφορά το ΙΤ την ίδια χρονιά;
α.
Η ανάγκη να εμπλέξει την ομάδα του στη διαχείριση του κόστους της Πληροφορικής
β. Τα πλεονεκτήματα της διατήρησης των παρόχων ΙΤ σε εγρήγορση
γ. Η σημασία της εγκατάστασης νέων τεχνολογιών που αποσκοπούν στην αυτοματοποίηση

2. Η οικονομική κρίση αποτελεί ένα ισχυρό κίνητρο για αυστηρή διαχείριση των συμφωνιών με προμηθευτές. Εντείνονται επίσης οι προσπάθειες για ενοποίηση των συμβολαίων με προμηθευτές και των αδειών χρήσης λογισμικού ανά ___________ με στόχο τις χαμηλότερες τιμές και κατάργηση των περιττών.
α.
Επιχειρησιακά τμήματα
β. Κέντρα τεχνολογίας
γ. Μεμονωμένα γραφεία

3. Αλήθεια ή ψέματα; Κάποιοι προμηθευτές συμφωνούν σε μειώσεις τιμών εφόσον ο πελάτης αυξάνει τον όγκο εργασίας τους.
Αλήθεια
Ψέματα

4. Αλήθεια ή ψέματα; Για την εγκατάσταση μιας λύσης single-sign-on, ο CIO ενός νοσοκομείου των ΗΠΑ, προτίμησε ένα SSO με την ίδια όψη και αίσθηση για όλα τα επιμέρους συστήματα.
Αλήθεια
Ψέματα

5. Πώς αναπλήρωσε ο ίδιος CIO εργαζόμενο που παραιτήθηκε αιφνιδιαστικά από τη Διεύθυνσή του, όσον αφορά τις αρμοδιότητές του σε επίπεδο IT Operations;
α.
Εκανε outsourcing των καθηκόντων του αποχωρήσαντος
β. Προσέλαβε αντικαταστάτη
γ. Αυτοματοποίησε τα βραδινά IT operations

6. Οι CIOs που σκέφτονται να δημιουργήσουν έναν κατάλογο υπηρεσιών ΙΤ για τους επιχειρησιακούς χρήστες, στο πλαίσιο στρατηγικής ITSM για καλύτερους χρόνους και απόδοση της Πληροφορικής, θα πρέπει να ξεκινήσουν καταγράφοντας τα utilization rates του εγκατεστημένου hardware και λογισμικού και μεταμορφώνοντας το μοντέλο του ________.
α.
Workflow
β. Response-time
γ. Chargeback

7. Πώς αποφεύγει ο CIO αμερικανικής ασφαλιστικής τις ενοχλήσεις εκ μέρους των επιχειρησιακών χρηστών σχετικά με τη σειρά προτεραιότητας των έργων Πληροφορικής που τους αφορούν;
α.
Συγκεντρώνοντας όλα τα έργα που άπτονται της Πληροφορικής σε ένα report
β. Στέλνοντας εβδομαδιαία αναφορά όλων των έργων σε εξέλιξη ή σε αναμονή
γ. Ολα τα παραπάνω

8. Αμερικάνικη εταιρεία- πάροχος storage με 685 κτιριακές εγκαταστάσεις και 2.5000 εργαζόμενους εξοικονόμησε 100.000 δολ. από το συνολικό κόστος εγκατάστασης νέας μονάδας ψύξης του data center, αξιοποιώντας την τεχνολογία του server virtualization. Τα σχέδια της εταιρείας προβλέπουν τη μεταφορά όλων των shared files όλων των servers σε ________.
α.
Storage array
β. Πλατφόρμα cloud
γ. Virtual data center

9. Ποιο στέλεχος της Nokia Siemens Networks ήταν εκείνο που ανέλαβε την επιλογή ενός συνολικού συμβολαίου IT outsourcing, σε αντικατάσταση δεκάδων επιμέρους συμφωνιών παροχής υπηρεσιών ΙΤ;
α.
Ο CIO
β. Ο CEO
γ. Η αρμόδια Διοικητική Επιτροπή

10. Αμερικάνικη εταιρεία του κλάδου της υγείας η οποία προέβη σε έργο ITIL, έκρινε σκόπιμο να εκπαιδεύσει τους χρήστες της σε IT Infrastructure Library V2, ITIL V3, ή και τα δύο;
α.
ITIL V2
β. ITIL V3
γ. Και τα δύο


ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
1: α
Ο Nickolaisen προκάλεσε τα μέλη της ομάδας του να βρουν τρόπους για τη μείωση του λειτουργικού κόστους κατά 10%, χωρίς συμβιβασμούς όσον αφορά το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών. Οι ιδέες που προέκυψαν, όχι μόνο μείωσαν το κόστος κατά περισσότερο από 10%, αλλά και βελτίωσαν τα επίπεδα των υπηρεσιών. Μην υποτιμάτε τις δυνάμεις της ομάδας σας!

2: α
Υπάρχουν εταιρείες που αφαιρούν το σκέλος της συντήρησης των εφαρμογών από τα συμβόλαιά τους. Αυτό συμβαίνει συνήθως για εφαρμογές που δεν χρησιμοποιούνται συχνά ή για εκείνες που σπάνια παρουσιάζουν προβλήματα απόδοσης. Μια ασφαλέστερη εναλλακτική είναι εκείνη τις επαναξιολόγησης των συμβολαίων υποστήριξης λογισμικού. Κάποια από τα συμβόλαια αυτά δημιουργήθηκαν πριν από πολλά χρόνια και ενδέχεται να αποκλίνουν σημαντικά από τις σημερινές ανάγκες και δεδομένα.

3: Αλήθεια
Δεν είναι πλέον σπάνιο να βλέπουμε εταιρείες να «συμμαζεύουν» τα συμβόλαιά τους και να τα συγκεντρώνουν όλα ακόμη και σε έναν μόνο προμηθευτή για να πετύχουν καλύτερες τιμές και να μειώσουν το κόστος διαχείρισης πολλαπλών προμηθευτών. Η αεροπορική εταιρεία Virgin Atlantic αποτελεί ένα εντυπωσιακό παράδειγμα αντικατάστασης 40 επιμέρους προμηθευτών υπηρεσιών δεδομένων και φωνής από έναν.

4: Αλήθεια
Ο CIO κινήθηκε σε αυτή τη λογική λόγω των παραπόνων που λάμβανε από τους εκνευρισμένους εταιρικούς χρήστες. «Αν και η μουρμούρα τους είναι πολύ κουραστική, ακούγοντας τους χρήστες να μονολογούν μπορείς συχνά να εντοπίσεις τη λύση στο πρόβλημά τους» Η λύση, εν προκειμένω, ήταν ένα ομοιογενές SSO, το οποίο δεν θα μπέρδευε τους χρήστες.

5: γ
Αυτοματοποιώντας πολλά από τα βραδινά routines των IT operations, ο CIO μπόρεσε να μετακινήσει το προσωπικό της βραδινής βάρδιας στην πρωινή ζώνη. Αυτό του επέτρεψε να σταματήσει το outsourcing του help desk και να μειώσει περαιτέρω τα έξοδα.

6: γ
Αντί να χρεώνουν το business ανάλογα με τον αριθμό των servers που του διαθέτουν ή το χρόνο που απαιτείται για την υποστήριξη μιας λύσης, οι Διευθύνσεις Πληροφορικής θα πρέπει να εκφράζουν τις χρεώσεις σε ορολογία του business -όπως για παράδειγμα «email service», επισημαίνει αναλυτής της Forrester. Με τον τρόπο αυτό, το ΙΤ μπορεί να καθίσει στο ίδιο τραπέζι με το business και να πει «Ιδού οι υπηρεσίες που σας παρέχουμε, ιδού αυτές που χρησιμοποιείτε και ιδού το κόστος τους.»

7: γ
Ο CIO της παραπάνω ασφαλιστικής χρησιμοποιεί εργαλείο business intelligence για την έκδοση λίστας όλων των έργων Πληροφορικής που βρίσκονται σε εξέλιξη και στέλνει εβδομαδιαίες αναφορές τόσο στην ομάδα του business, όσο και του ΙΤ. Ετσι, οι επικεφαλής του business έχουν απόλυτη γνώση του αριθμού των αιτημάτων που δέχεται η ομάδα του ΙΤ και  καταλαβαίνουν γιατί το δικό τους αίτημα δεν μπορεί πάντα να ικανοποιείται άμεσα. Επίσης, τα αιτήματα που εκφράζουν είναι, πιθανότερα, εκείνα που επιφέρουν πραγματική αξία για το Business.

8: α
Η μεταφορά των αρχείων σε storage array θα μειώσει τις ανάγκες για virtual servers. Η εταιρεία θα ορίσει επίσης μια μέγιστη χρονική διάρκεια αποθήκευσης πληροφοριών χρηστών (37 μήνες), αντί να διατηρεί την σχετική πληροφορία επ’ αορίστω.

9: γ
Αν και ο CIO της Nokia φέρει την ευθύνη διαχείρισης του συμβολαίου, η εμπλοκή της Διοικητικής Επιτροπής διασφαλίζει την ενεργή συμμετοχή της Διοίκησης και των ανώτερων στελεχών στη λήψη των σχετικών αποφάσεων. Ο CIO της Nokia δηλώνει ικανοποιημένος με τον τρόπο που λειτούργησε αυτό το σχήμα, το οποίο και επέτρεψε στην εταιρεία να κινηθεί γρήγορα και αποτελεσματικά.

10: γ
Ο CIO της εταιρείας εκτίμησε ότι, προκειμένου το προσωπικό να εκτιμήσει πλήρως την αξία και των δύο εκδοχών, θα ήταν καλό να εκπαιδευτεί τουλάχιστον ως προς τα βασικά στοιχεία και των δύο εκδοχών.