Οι Ευρωπαίοι είναι φανατικοί διαδικτυακοί καταναλωτές, σύμφωνα με τον δείκτη Masterindex και την πρώτη έρευνα για τις πανευρωπαϊκές τάσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο και τις πληρωμές.

Η έρευνα καταδεικνύει ότι ένας στους τέσσερις Ευρωπαίους, αγόραζε προϊόντα και υπηρεσίες online τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, το 2016. Μερικά από τα ενδιαφέροντα συμπεράσματα της έρευνας:

– Νορβηγoί (20%),  Έλληνες (20%) και Φινλανδοί (19%) προηγούνται στη mobile χρήση των e-wallets
– Tα ρούχα και τα υποδήματα είναι μακράν η πιο δημοφιλής κατηγορία προϊόντων (48% Μ.Ο. στην EEA), με τα εισιτήρια (34%), τα ηλεκτρονικά (33%) και τα βιβλία (31%) να ακολουθούν.
– Ο φόβος της απάτης αποτελεί το σημαντικό ανασταλτικό παράγοντα για τις online αγορές σε Ελλάδα (71%) και Ισπανία (64%).
– 40% των Ευρωπαίων online καταναλωτών πραγματοποιούν διασυνοριακές ηλεκτρονικές αγορές, τουλάχιστον μία φορά το χρόνο.

Όπως καταλήγει η έρευνα, μεταξύ των κυριότερων παραγόντων που θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, τόσο διασυνοριακά όσο και στην εγχώρια αγορά, είναι οι συνεχιζόμενες προσπάθειες οικοδόμησης εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας στο ηλεκτρονικό εμπόριο, όπως και η συνεχής βελτίωση των online προσφορών και συνθηκών, υπό τις οποίες πραγματοποιούνται οι αγορές.