O Γιώργος Μαυροκουκουλάκης, IT Director της On Telecoms S.A., προτείνει στις Διευθύνσεις Πληροφορικής διαφορετικών εταιρειών να συνεργαστούν μεταξύ τους για να μειώσουν ακόμα περισσότερο τα κόστη τους, να γίνουν πιο αποτελεσματικές και να απλοποιήσουν τη συντήρηση των δεδομένων τους.
Θα έλεγε κανείς ότι στην Πληροφορική υπάρχουν ήδη μηχανισμοί “sharing”, όπως είναι το cloud ή το open source. Θα συμφωνούσα απόλυτα μαζί του και θα πρόσθετα ότι έχοντας την εμπειρία των παραπάνω και εκμεταλλευόμενοι την εξέλιξη της τεχνολογίας, είναι εφικτό να γίνει και το επόμενο βήμα.
Οι Διευθύνσεις Πληροφορικής διαφορετικών εταιρειών χρειάζεται να συνεργαστούν μεταξύ τους για να μειώσουν ακόμα περισσότερο τα κόστη τους, να γίνουν πιο αποτελεσματικές και να απλοποιήσουν τη συντήρηση των δεδομένων τους.
Συγκεκριμένα, δύο εταιρείες μπορούν να επιμερίσουν τα κόστη τους, αξιοποιώντας τα συστήματα που ήδη υπάρχουν. Μια εφαρμογή που είναι εγκαταστημένη σε δύο περιβάλλοντα μπορεί να εγκατασταθεί σε ένα ενιαίο, για να μειωθούν τα έξοδα αδειών / συντήρησης / αναβάθμισης του λογισμικού και των βάσεων δεδομένων.
Επίσης, αντί να πληρώνουμε υποδομές, ενοίκια, ηλεκτρικό ρεύμα για disaster recovery data center θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε τον χώρο της άλλης εταιρείας και αντίστοιχα να υποδεχθούμε εξοπλισμό στο δικό μας data center ή εναλλακτικά να χρησιμοποιήσουμε ένα τρίτο χώρο που θα επιμερίζονται τα έξοδα.
Συνεργασία παντού
Μπορούν να δημιουργηθούν αποτελεσματικές ομάδες ανάπτυξης για να υλοποιήσουν νέα projects με κοινές επενδύσεις για να εξυπηρετηθούν όλοι ή να υπάρχει συνεργασία σε παραµετροποίηση/επέκταση πολύπλοκων συστημάτων. Για παράδειγμα, στον χώρο των τηλεπικοινωνιών οι πάροχοι ξοδεύουν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ κάθε χρόνο για τρίτη εταιρεία, ώστε αυτή να διαχειρίζεται τα αιτήματα mobility και να συντηρεί την Ενιαία Βάση Αριθμών Φορητότητας.
Το ίδιο έργο θα μπορούσε να υλοποιηθεί από προσωπικό των παρόχων που θα το αναπτύξει και θα το διαχειρίζεται εσωτερικά, περιορίζοντας τη συγκεκριμένη δαπάνη. Επίσης, μπορούν να δημιουργηθούν κοινές ομάδες που θα ελέγχουν τις εφαρμογές (testing) και θα συντηρούν το documentation. Αντίστοιχα, στις ομάδες των system admins σίγουρα μπορεί να υπάρχει συνεργασία και ανταλλαγή τεχνογνωσίας.
Το ίδιο μπορεί να συμβεί σε άλλες ειδικότητες Web Designers, IT Helpdesk, Mobile Applications κ.λπ. Αμφισβητήσεις και προβληματισμοί του τύπου ότι ο ανταγωνιστής θα μπορεί να βλέπει τα δεδομένα των άλλων εταιρειών ή ότι τέτοιες υλοποιήσεις είναι χρονοβόρες ή πώς θα υπάρχει συνεργασία με τον ανταγωνιστή, είναι θέματα που έχουν αντιμετωπίσει οι Διευθύνσεις Πληροφορικής.
Η εξέλιξη της τεχνολογίας είναι σύμμαχος, αφού υπάρχουν λύσεις για θέματα security & auditing. Οπως συνεργαζόμαστε με άλλες εταιρείες Πληροφορικής ή με άλλα τμήματα της εταιρείας μας, έτσι μπορούμε να συνεργαστούμε και με Διευθύνσεις Πληροφορικής άλλων εταιρειών, όπου τα προβλήματα ή οι προκλήσεις που καλούμαστε να επιλύσουμε είναι συνήθως κοινές.
Οσον αφορά τους χρόνους υλοποίησης, να υπενθυμίσω ότι στις περιπτώσεις συγχωνεύσεων των εταιρειών (τραπεζικός τομέας, τηλεπικοινωνίες) οι Διευθύνσεις Πληροφορικής ενοποιούν τα Πληροφοριακά Συστήματα σε μόλις λίγους μήνες. Εξάλλου το “ΙΤ sharing” μπορεί να ξεκινήσει σταδιακά, επιλέγοντας κάποια πιλοτικά projects.
Εχοντας πνεύμα ομαδικής συνεργασίας, αλληλοϋποστήριξης και αποφασιστικότητας μπορούμε να κάνουμε κοινές προσπάθειες για να πετύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Αλλά πριν πείσουμε τους άλλους, πρέπει να πεισθούμε οι ίδιοι για τα οφέλη που θα προκύψουν. Η συνεχής αναζήτηση τρόπων αύξησης της ευελιξίας και της αποτελεσματικότητας είναι κάτι που πρέπει να απασχολεί κάθε Διευθυντή Πληροφορικής.