Ο Mario Cavestany, Director of Telecommunications Industry, ΕΜΕΑ της ΙΒΜ, μίλησε στο netweek για τις αλλαγές που συντελούνται στο τοπίο των τηλεπικοινωνιών καθώς και για τις νέες ανάγκες των παρόχων για ταχύτατη και εξειδικευμένη ανταπόκριση στις εξελίξεις.

Netweek: Ποιες είναι σήμερα οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών;

Mario Cavestany: Οι πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών βλέπουν σήμερα τα έσοδά τους να μειώνονται, καθώς η αξία συνεχίζει να απομακρύνεται από τις παραδοσιακές υπηρεσίες ως αποτέλεσμα της εξέλιξης της τεχνολογίας, του κανονιστικού πλαισίου που τροποποιείται συνεχώς, αλλά και του νέου οικοσυστήματος και των μοντέλων που εμφανίζονται γύρω από την Internet based επικοινωνία.

Η πρόσβαση σε πηγές αξίας που αναπτύσσονται με ταχείς ρυθμούς απαιτεί θεμελιώδεις μετακινήσεις σε νέα επιχειρηματικά μοντέλα, καθώς και την ικανότητα συνδυασμού των στρατηγικών κεφαλαίων με τις σχέσεις με τους πελάτες, παρέχοντας καινοτομίες που αξιοποιούν νέες ευκαιρίες της αγοράς. Η ταχύτητα, η ευελιξία και η θέληση για συνεργασίες είναι κρίσιμα στοιχεία επιτυχίας, τόσο όσον αφορά τη δημιουργία νέων πηγών εσόδων όσο και τη μείωση των κινδύνων και του λειτουργικού κόστους.

Netweek: Ποιοι είναι οι ιδιαίτερου βάρους παράγοντες σε αυτή τη φάση μετάβασης;

Mario Cavestany: Στη μετάβασή τους προς το τοπίο της συνεχούς καινοτομίας και του αυξημένου ανταγωνισμού, οι πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών αντιμετωπίζουν ένα οξύμωρο: το να χτίσουν την προσαρμοστικότητα, την καινοτομία και την ποιότητα σε ένα ιδιαίτερα πολύπλοκο περιβάλλον με πολύ σημαντικές πιέσεις για μείωση κόστους.

Πώς λοιπόν μπορούν να:
Α. μειώσουν το υψηλό κόστος συντήρησης, αναβάθμισης και λειτουργίας μη ευέλικτων legacy λειτουργικών συστημάτων, και να μεταβούν σε ένα προσαρμοστικό περιβάλλον ώστε να διαχειριστούν τις νέες υπηρεσίες;
Β. να προμηθευτούν και να υλοποιήσουν νέα projects υποδομής με έναν τρόπο που να είναι αποδοτικός ως προς το κόστος;
Γ. να προστατευθούν από κινδύνους που σχετίζονται με την ασφάλεια κατά τη μετάβασή τους σε νέες υποδομές και υπηρεσίες;
Δ. να δημιουργήσουν μια ολοκληρωμένη εικόνα στην ολοένα και πιο πολύπλοκη αλυσίδα παράδοσης των υπηρεσιών όπου εμπλέκονται τρίτα μέρη;
Ε. να διαχειριστούν τον αυξανόμενο όγκο των δεδομένων κυρίως λόγω του περιεχομένου;
Στ. να απαντήσουν στις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών με ποιότητα όταν μόλις μια υπηρεσία που δεν είναι ποιοτική επηρεάζει όλη την αλυσίδα;

Netweek: Ποια είναι η προσέγγιση των παρόχων στον τομέα της διαχείρισης των υπηρεσιών;

Mario Cavestany: Η εξασφάλιση της υπηρεσίας είναι το βασικότερο συστατικό του service management. Ωστόσο, μια υπηρεσία πρέπει να είναι ταυτόχρονα διαθέσιμη αλλά και να προδιαγράφει την επιτυχία.

Πρέπει να είναι έτσι χτισμένη ώστε να προσφέρει αξία στον πελάτη, να είναι οικονομικά προσιτή και κερδοφόρα, αλλά και να δημιουργεί εμπιστοσύνη. Σε αυτό το πλαίσιο, οι πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών πρέπει να διαχειρίζονται τα παραπάνω χαρακτηριστικά με μια ολιστική θεώρηση. Αυτός είναι ο ρόλος και η υπόσχεση του service management.

Netweek: Ποια είναι η πρόταση της ΙΒΜ στο παραπάνω πλαίσιο;

Mario Cavestany: H IBM ανακοίνωσε πρόσφατα τη νέα έκδοση της λύσης SPDE (Service Provider Delivery Environment) 3.0, έτσι ώστε να βοηθήσει τους τηλεπικοινωνιακούς οργανισμούς να δημιουργούν, να παραδίδουν και να διαχειρίζονται τις νέες τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες, τα digital media και τις υπηρεσίες που βασίζονται στο Internet, πιο γρήγορα, πιο έξυπνα και σε χαμηλότερο κόστος.

Με περισσότερους από 4 εκατ. χρήστες Internet παγκοσμίως και υπολογίζοντας ότι θα φτάσουν τους 2 δισ. το 2011, οι πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών έχουν μπροστά τους μια τεράστια ευκαιρία να δημιουργήσουν νέες υπηρεσίες που βελτιώνουν τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ζουν, εργάζονται, καταναλώνουν και συναναστρέφονται.

Ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι επικοινωνούν μεταστρέφεται από το επίπεδο του ενός προς ένα στο επίπεδο των πολλών προς πολλούς, προς το συνεργατικό επίπεδο. Αυτή η μεταστροφή αλλάζει θεμελιωδώς τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι και οι επιχειρήσεις επικοινωνούν, ανταλλάσσουν πληροφορίες και επιφέρουν την ανάπτυξη.

Το πλαίσιο SPDE Framework βοηθά τους Service Providers να αδράξουν αυτές τις νέες ευκαιρίες και να μειώσουν το ρίσκο των νέων επενδύσεων που απαιτούνται για τη μετάβαση στις λειτουργίες νέας γενιάς.

Αναλυτικότερα, το πλαίσιο του SPDE 3.0 προσφέρει δυνατότητες Web 2.0, Media based composite services, δυναμικές διαδικασίες βασισμένες σε SOA, Business Intelligence και service management.