Το 27% των ευρωπαίων καταναλωτών δεν πρόκειται να αγοράσει από ξένο e-shop εάν το κόστος επιστροφής είναι υψηλό και το 23% αυτών αποφεύγει γενικά τις online αγορές εκτός συνόρων εάν η διαδικασία επιστροφών είναι ασαφής.

Τα ευρήματα του ευρωπαϊκού cross-border οργανισμού B2C Europe είναι απολύτως λογικά, δεδομένου ότι, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, το 54% των καταναλωτών στη Γηραιά Ήπειρο σκέφτεται τι θα πρέπει να κάνει για να επιστρέψει ένα προϊόν προτού καν το αγοράσει. Το B2C Europe αναφέρει ότι το 60% των καταναλωτών θεωρεί τη δωρεάν επιστροφή προϊόντος ως «εκ των ων ουκ άνευ» υπηρεσία, ενώ το 47% θεωρεί αυτονόητη τη δυνατότητα επιστροφής προϊόντος σε κοντινό collect σημείο του e-tailer. Επίσης, οι μισοί περίπου καταναλωτές προτιμούν επιστροφή χρημάτων αντί για πίστωση. Η σημασία της διαδικασίας επιστροφών και οι βέλτιστες πρακτικές σε πολλά άλλα θέματα operations στο ηλεκτρονικό εμπόριο θα συζητηθούν στο e-Tail Operations & Delivery Conference, στις 30 Σεπτεμβρίου, στο Κέντρο Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας Εξέλιξη.