O Κωστής Παπαδημητρακόπουλος, CEO της Globo, μιλάει στο netweek για την εντυπωσιακή πορεία της εταιρείας στην ελληνική και διεθνή αγορά – μια πορεία που βασίζεται στην ανάπτυξη ολοκληρωμένων και καινοτόμων λύσεων στους πλέον πρόσφορους τομείς, όπως για παράδειγμα τα mobile applications, με αιχμή του δόρατος το CitronGo!

NetWeek: Ποιοι είναι, εν συντομία, οι βασικοί σταθμοί στην ιστορία της GLOBO; Ποιο το portfolio των λύσεων της και ποιο το όραμά της; Σε ποιους τομείς εστιάζει η στρατηγική της GLOBO σήμερα;

Κωστής Παπαδημητρακόπουλος: Η GLOBO ιδρύθηκε το 1997 και σήμερα κατατάσσεται στις κορυφαίες ελληνικές εταιρείες στο χώρο της ανάπτυξης επιχειρηματικού λογισμικού e-business και του SaaS (Software as a Service), ενώ η γενικότερη παρουσία της χαρακτηρίζεται από διαρκή και αυξανόμενη δραστηριότητα και κερδοφορία.

Από την πρώτη στιγμή δραστηριοποίησής μας, ο στρατηγικός μας στόχος ήταν να διαδραματίσουμε ηγετικό ρόλο στον κλάδο μας, προσφέροντας ολοκληρωμένες επιχειρηματικές λύσεις που να καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα αναγκών. Μέσα από διαρκή έρευνα και ανάπτυξη προηγμένων εφαρμογών έχει καταξιωθεί ως μία από τις πλέον καινοτόμες εταιρείες στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς. Σήμερα απασχολεί περισσότερους από 150 ανθρώπους σε μόνιμη βάση και διαθέτει γραφεία εκτός από την Αθήνα, σε Λονδίνο, Ντουμπάι, Σιγκαπούρη, Ατλάντα, Λευκωσία και Βουκουρέστι. Από το 2007, είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου (GBO.LN) και σήμερα έχει επιχειρηματική δραστηριότητα σε περισσότερες από 15 χώρες στον κόσμο.

Το επιχειρηματικό αντικείμενο της εταιρείας δομείται σε τέσσερις βασικούς θεματικούς άξονες: Business Software, Mobile Applications, Broadband & Telecom Solutions και Digitalization.

Από τη σύστασή της, η GLOBO εστίασε τη δραστηριοποίησή της στον τομέα του Business Software, με λύσεις και εφαρμογές λογισμικού για internet & intranet portals, e-commerce, document management, CRM & ERP, workflow, indexing κ.ά. Ετσι, λοιπόν, και σήμερα οι λύσεις της GLOBO καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα του Business Process management, προσφέροντας εφαρμογές λογισμικού που μεγιστοποιούν τα οφέλη για την επιχείρηση, αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν οι τεχνολογίες Πληροφορικής.

Οι ανάγκες του σύγχρονου επιχειρηματικού, αλλά και κοινωνικού, περιβάλλοντος ωθούν τους χρήστες στην αναζήτηση εναλλακτικών οδών πρόσβασης σε εφαρμογές και περιεχόμενο. Το κινητό τηλέφωνο γίνεται ένα πανίσχυρο εργαλείο στα χέρια των χρηστών, δίδοντάς τους τη δυνατότητα πρόσβασης σε υπηρεσίες όπως Email, Social Networking, Instant Messaging αλλά και εξειδικευμένων εφαρμογών επιχειρηματικού ενδιαφέροντος.

Η GLOBO επέκτεινε τις δραστηριότητές της και στον τομέα των Mobile Applications και του cloud computing με την ανάπτυξη της λογισμικής εφαρμογής CitronGO! (www.citrongo.com). Παράλληλα, το 2008 προχώρησε στην απόκτηση του 35% της «ReachFurther Communications Limited», εταιρεία παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας (Value Added Services) που δραστηριοποιείται σε Ελλάδα και Κύπρο.

Στον τομέα των Broadband & Telecom Solutions, η GLOBO και η θυγατρική της εταιρεία PROFITEL, διαθέτουν το μεγαλύτερο δίκτυο WiFi hotspots στην Ελλάδα (450 σημεία WiPLUS), τα οποία εκμεταλλεύεται σε συνεργασία με τους ιδιοκτήτες των εν λόγω σημείων (ξενοδοχεία, εστιατόρια, καφέ, μαρίνες κ.λπ.), ενώ έχει υλοποιήσει τα μεγαλύτερα έργα ευρυζωνικών ασύρματων δικτύων που έχουν προκηρυχθεί από την Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε. και Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Παράλληλα, η PROFITEL διαθέτει ένα ευρύ φάσμα τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών για επιχειρήσεις, καλύπτοντας με αξιοπιστία τις ανάγκες για σταθερή τηλεφωνία, e-marketing (fax & SMS campaigns) και τηλεφωνικών καρτών προπληρωμένου χρόνου (prepaid phone cards).

Ως φυσική ανάγκη της ανάδειξης περιεχομένου σε ψηφιακά μέσα, η GLOBO διαθέτει σήμερα την εξειδικευμένη εμπειρία αλλά και εγκαταστάσεις για την μετατροπή αρχείων από φυσική (έντυπη) μορφή σε ψηφιακή ή αλλιώς την ψηφιοποίηση τους (Digitalization).

Τα τελευταία τρία χρόνια έχει υλοποιήσει τα μεγαλύτερα και σημαντικότερα έργα ψηφιοποίησης που έχουν πραγματοποιηθεί στην χώρα, όπως στη Βουλή των Ελλήνων, το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας, το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Χωροταξίας & Δημ. Εργων, τα Γενικά Αρχεία του Κράτους, την Αγροτική Τράπεζα της Ελλάδος, το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία κ.ά.


NetWeek: Εν μέσω οικονομικής ύφεσης, πού οφείλεται η καλή οικονομική πορεία της GLOBO;

Κωστής Παπαδημητρακόπουλος: Η GLOBO έχει καταφέρει να θέτει μεθοδικά τις βάσεις για μια σταθερή και υγιή ανάπτυξη, βασισμένη στον σωστό επιχειρηματικό σχεδιασμό και τη διείσδυση σε τομείς της αγοράς που παρουσιάζουν έντονες επιχειρηματικές ευκαιρίες.

Παράλληλα, τα δυο τελευταία χρόνια, η εταιρεία έχει αναπτύξει σημαντική δραστηριότητα σε διεθνείς αγορές, με ένα πολύ σημαντικό τμήμα του ετήσιου κύκλου εργασιών της εταιρείας να προέρχεται από εκεί, με αποτέλεσμα να αποτρέπονται οι όποιες αρνητικές επιπτώσεις από τη δυσχερή οικονομική κατάσταση που αντιμετωπίζει η χώρα μας. Εν ολίγοις, η εξωστρέφειά και ο διεθνής χαρακτήρας των δραστηριοτήτων μας, έχει συμβάλλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη των μεγεθών του Ομίλου.

Αξίζει χαρακτηριστικά να αναφέρω ότι για το 2009, η GLOBO κατέγραψε κύκλο εργασιών €23,9 εκ με κέρδη προ φόρων €3,2, ενώ για το πρώτο εξάμηνο του 2010 τα αντίστοιχα μεγέθη παρουσιάζουν αύξηση της τάξης του 56%. Για το α’ εξάμηνο του 2010, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας αυξήθηκε κατά 50,2% φτάνοντας τα €12,53 εκατ. (έναντι €8,34 εκατ. για το α΄ εξάμηνο του 2009), ενώ τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 56,2% φτάνοντας το €1,42 εκατ. (έναντι €0,91 εκατ. για το α΄ εξάμηνο του 2009). Επιπλέον, ο κύκλος εργασιών που προέρχεται από διεθνείς δραστηριότητες έφτασε το €1,1 εκατ. αντιπροσωπεύοντας το 8,8% του συνολικού κύκλου εργασιών.

Τα ιδιαιτέρως θετικά αποτελέσματα οφείλονται στην δυναμική αναπτυξιακή πορεία που ακολουθεί η εταιρεία και που έχει ως αποτέλεσμα την ανάληψη σημαντικού αριθμού έργων από τον Ιδιωτικό και Δημόσιο τομέα, αλλά και την επέκταση των δραστηριοτήτων του Ομίλου στο χώρο του Software as a Service (SaaS).

Παράλληλα, η διεύρυνση των δραστηριοτήτων της GLOBO στο χώρο των mobile applications με το προϊόν CitronGO! έχει αποφέρει την υπογραφή συμβολαίων συνεργασίας με κορυφαίους Mobile Network Operators σε χώρες της Νότιοανατολικής Ασίας και των Βαλκανίων, και έχουν συμβάλλει ουσιαστικά στην περαιτέρω ανάπτυξη της GLOBO και στην ισχυροποίηση της θέσης της στις διεθνείς αγορές Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών.

NetWeek: Η διείσδυση των εναλλακτικών καναλιών πρόσβασης σε περιεχόμενο και εφαρμογές αυξάνεται τα τελευταία χρόνια με ταχύτατους ρυθμούς, με το κινητό τηλέφωνο να αποτελεί πλέον ένα «πολυεργαλείο». Πώς μπορεί μια εταιρεία σήμερα να αξιοποιήσει αυτή την τάση και ποια η πρόταση της Globo μέσα σε αυτό το πλαίσιο;

Κωστής Παπαδημητρακόπουλος: Λαμβάνοντας υπόψη μας ότι το κινητό τηλέφωνο θα αποτελέσει το βασικότερο μέσο προσέγγισης του Internet, η GLOBO εισάγει τη δική της πρόταση στη βιομηχανία της κινητής τηλεφωνίας με το CitronGO! Το CitronGO! είναι πραγματικά μια μοναδική εφαρμογή που ενοποιεί πολλαπλές υπηρεσίες επικοινωνίας (email, social networking, instant messaging, επαφές, ημερολόγιο, έγγραφα κ.ά.) πάνω σε οποιοδήποτε κινητό τηλέφωνο όσο και πάνω στο web.

Επομένως, ο χρήστης μέσα από το CitronGO! μπορεί να έχει ένα ενοποιημένο περιβάλλον για πρόσβαση σε όλους τους λογαριασμούς που έχει μέσα από το κινητό του τηλέφωνο ή οποιοδήποτε υπολογιστή έχει σύνδεση με το Internet. Ουσιαστικά, δίνουμε τη δυνατότητα στο χρήστη να μετατρέψει ένα απλό κινητό τηλέφωνο σε smartphone.

Σημαντική προέκταση του Citron GO! αποτελεί η εφαρμογή GO! Social, η οποία παρέχει άμεση πρόσβαση σε όλους τους λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης που διαθέτει ο χρήστης (Facebook, Twitter, YouTube κ.ά.), από ένα ενιαίο περιβάλλον μέσω του κινητού του τηλεφώνου.

Ταυτόχρονα με το λανσάρισμα του CitronGO! Enterprise Server στο α’ τρίμηνο του 2011, η εταιρεία μας θα προσφέρει μια αξιόλογη λύση και για τους εταιρικούς χρήστες, προσφέροντας δυνατότητα πρόσβασης, όχι μόνο σε εφαρμογές email, calendar κ.λπ., αλλά και πλήρη διασύνδεση με επιχειρηματικές εφαρμογές (π.χ. CRM, ERP, intranet), οι οποίες θα είναι διαθέσιμες σε κάθε κινητό τηλέφωνο (smartphone ή όχι).

NetWeek: Ποια η πορεία του CitronGO! ως προϊόντος καινοτομίας; Ποια η παρουσία του και πορεία του CitronGO! στις αγορές του εξωτερικού;

Κωστής Παπαδημητρακόπουλος: Το CitronGO! χάρη στον καινοτόμο χαρακτήρα του κατάφερε πολύ σύντομα να εδραιώσει τη θέση του στον τομέα των mobile applications σε παγκόσμιο επίπεδο. Η στρατηγική μας γύρω από το CitronGO! είναι η εμπορική διάθεσή του σε κορυφαίους παρόχους κινητής τηλεφωνίας σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ως προϊόν αιχμής της GLOBO, διαθέτει όλα τα προηγμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά, προσφέροντας σημαντικά προνόμια και λύσεις που εμπλουτίζουν τις υπηρεσίες των παρόχων κινητής τηλεφωνίας. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα σχεδιάστηκε έτσι ώστε να είναι συμβατή με οποιοδήποτε δίκτυο τηλεπικοινωνιών και με οποιαδήποτε συσκευή που έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο, καταργώντας την τεχνική πολυπλοκότητα. Το CitronGO! μετρά ήδη πολύ επιτυχημένα εμπορικά λανσαρίσματα με παρόχους κινητής τηλεφωνίας στην Ασία, Νότιο Αμερική και αλλού, ενώ ακολουθούν και άλλες εμπορικές διαθέσεις το προσεχές διάστημα.

Το θετικό είναι ότι το CitronGO! απευθύνεται σε μια πολύ μεγάλη αγορά, η οποία ακόμα χαρακτηρίζεται από χαμηλή διείσδυση και επομένως το μερίδιο που δημιουργείται, και θα μεγαλώνει διαρκώς τα επόμενα χρόνια, μας βρίσκει ισότιμους διεκδικητές της μεταξύ τριών κορυφαίων εταιρειών που προσφέρουν αντίστοιχες λύσεις.


NetWeek: Ποια η σημασία της καινοτομίας για την GLOBO;

Κωστής Παπαδημητρακόπουλος: Η καινοτομία για εμάς στη GLOBO έχει ξεχωριστή σημασία, αφού μέσα από τα προϊόντα και λύσεις που προσφέρουμε, σηματοδοτείται και η αναπτυξιακή μας πορεία.

Η φιλοσοφία μας είναι να απαντάμε στις ανάγκες της εποχής μας. Και για να συμβεί αυτό χρειάζονται καινοτόμες λύσεις, έμπειρο και με υψηλό δείκτη κατάρτισης ανθρώπινο δυναμικό και τολμηρές αποφάσεις από πλευράς διοίκησης, για το πού θα κατευθυνθούν οι στοχεύσεις και τα προϊόντα της εταιρείας μας. Εμείς στην GLOBO έχουμε την καινοτομία στο DNA μας και αυτό καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τη λειτουργία μας σε όλα τα επίπεδα: από τον προγραμματισμό και την ανάπτυξη μιας λύσης, έως τον τρόπο που θα τοποθετηθούμε σαν Ομιλος στη διεθνή αρένα. Χωρίς καινοτομία και τόλμη, δεν προχωρά σήμερα μια εταιρεία τεχνολογίας.

NetWeek: Πρόσφατα, προκηρύχθηκαν από το Υπουργείο Οικονομίας & Ανταγωνιστικότητας δυο νέα επιδοτούμενα προγράμματα, το Digi-retail και το Digi-content. Ποια η πρόταση της GLOBO και ποια τα πλεονεκτήματά της έναντι του ανταγωνισμού;

Κωστής Παπαδημητρακόπουλος: Τα δυο αυτά προγράμματα αποτελούν μια πολύ καλή ευκαιρία για τις ελληνικές επιχειρήσεις προκειμένου να εκσυγχρονίσουν την τεχνολογική υποδομή τους ή να εισάγουν νέες τεχνολογίες Πληροφορικής στην παραγωγική τους διαδικασία.

Η GLOBO, αυτή τη στιγμή, παρέχει την πιο ολοκληρωμένη πρόταση της αγοράς, για την αξιοποίηση των δύο επιδοτούμενων δράσεων Digi-Content και Digi-Retail, αποσκοπώντας στην ενίσχυση της δημιουργίας δυναμικού και πλούσιου ελληνικού ευρυζωνικού περιεχομένου στον τομέα των επιστημών, των εκδόσεων και της ενημέρωσης.

Δεδομένου ότι οι εν λόγω δράσεις απευθύνονται αφ’ ενός σε εταιρείες παραγωγούς περιεχομένου, δημοσιογραφικούς οργανισμούς, εκδοτικές εταιρείες, εταιρείες media, βιβλιοθήκες και αφ’ ετέρου σε επιχειρήσεις του κλάδου Λιανικής, η GLOBO διαθέτοντας πολυετή εμπειρία στη διαχείριση συγχρηματοδοτούμενων έργων, προσφέρει ένα εξειδικευμένο πακέτο λύσεων καλύπτοντας όλο τον κύκλο ζωής του έργου. Ειδικότερα, από τη σύνταξη φακέλου έως την τελική υλοποίηση, με εφαρμογή προηγμένων συστημάτων που ενισχύουν την ανάπτυξη της επιχείρησης και μειώνουν τα λειτουργικά της κόστη.

Συγκεκριμένα, προσφέρει λύσεις για την ανεύρεση και διαχείριση περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή (έντυπη, ηλεκτρονική, μαγνητική κ.λπ.), ψηφιοποίηση και αρχειοθέτηση υλικού σε χαρτί, ψηφιοποίηση και αρχειοθέτηση οπτικοακουστικού υλικού, κατασκευή Portal (Web Site) Intranet / Extranet, προβολή ψηφιοποιημένου υλικού στο internet, E-shops,  E- Ordering, SMS marketing, CRM λύσεις κ.λπ.

NetWeek: Ποια τα σχέδια της GLOBO για το μέλλον;

Κωστής Παπαδημητρακόπουλος: Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε καινοτόμα προϊόντα και λύσεις λογισμικού που να βρίσκονται στην αιχμή της τεχνολογίας, που να μας επιτρέπουν αν αξιοποιούμε τα πλεονεκτήματα της δραστηριοποίησής μας στις διεθνείς αγορές. Η δραστηριοποίηση μας στον τομέα της κινητής τηλεφωνίας αποτελεί για εμάς στρατηγικό σκοπό τον οποίο θα αναπτύξουμε και εξελίξουμε περισσότερο το επόμενο χρονικό διάστημα, στοχεύοντας σε νέες και ταχύτατα αναπτυσσόμενες αγορές.

Θα διατηρήσουμε στο ακέραιο τον πελατοκεντρικό χαρακτήρα των προϊόντων και υπηρεσιών μας, καλύπτοντας με αξιοπιστία και συνέπεια ένα μεγάλο εύρος επιχειρηματικών αναγκών και διασφαλίζοντας τα βέλτιστα θετικά αποτελέσματα για την επιχείρηση που μας εμπιστεύεται. Παράλληλα, τα νέα μοντέλα διάθεσης υπηρεσιών που φέρνει στην αγορά το Cloud Computing μας βρίσκουν έτοιμους να προσφέρουμε μια ευρεία γκάμα υπηρεσιών με την μορφή του SaaS. Η εποχή μας απαιτεί ευέλικτες λύσεις και σχήματα, που θα προσαρμόζονται στις εκάστοτε ανάγκες και δυνατότες του πελάτη και αυτή την πελατοκεντρική φιλοσοφία ακολουθούμε με συνέπεια και προσήλωση και εμείς στη διάθεση των προϊόντων και λύσεών μας.

Με αυτές τις αρχές, θα επιχειρήσουμε να επεκταθούμε και στη διεθνή αγορά. Γνωρίζουμε ότι η οικονομική συγκυρία δεν ευνοεί σήμερα μια ελληνική εταιρεία να παρουσιάσει «πεδίο δόξης λαμπρό» στον τόπο της. Αυτό όμως δεν είναι απαγορετικό για τις εκτός Ελλάδας αγορές. Εξάλλου, η τεχνολογία έχει καταφέρει να ξεπεράσει τα εμπόδια της εσωστρέφειας της ελληνικής αγοράς και προσφέρει τη δυνατότητα σε καινοτόμες εταιρείες να απευθύνονται σε ένα διεθνές κοινό, που γνωρίζει να εκτιμά και να επενδύει στην καινοτομία.

Αυτό κάνει ο Ομιλος GLOBO σήμερα και θα συνεχίσει και στο μέλλον. Θα εξάγει καινοτομία, τεχνογνωσία, ολοκληρωμένες λύσεις και θα δημιουργεί υπεραξία τόσο για τους μετόχους της, όσο και για τους ανθρώπους της, που είναι η κινητήρια δύναμή μας.