Υπάρχουν πολλές υπερβολικές αναφορές ότι η εποχή του BYOD θα αποτελέσει το τέλος των τμημάτων IT.

Παρόλα αυτά αν το IT δεν αποδεχθεί το νέο του ρόλο, όπως αυτός διαμορφώνεται από το νέο αυτό trend, είναι σίγουρο ότι δεν θα υπάρχει ευτυχής κατάληξη.

Ο πυρήνας του BYOD και του consumerization του IT είναι η μη ικανοποίηση των χρηστών από αυτά που προσφέρει το τμήμα IT. Αν οι χρήστες θεωρούσαν επαρκείς τις υπηρεσίες αλλά και το hardware που τους παρέχεται σε εταιρικό επίπεδο, είναι σαφές ότι δεν θα έμπαιναν στη διαδικασία να φέρουν τις δικές τους συσκευές στον εργασιακό χώρο.

Μαζί με τις συσκευές όμως φέρνουν και μια νέα συμπεριφορά. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που οι χρήστες αποφεύγουν το τμήμαIT για την ενεργοποίηση των υπηρεσιών cloud καθώς η αίτηση για κατανομή των πόρων είναι μια αρκετά δύσκολη διαδικασία, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων εγκρίσεις, συμπλήρωση των απαραίτητων εγγράφων και άλλα.

Από την άλλη η απλή ενεργοποίηση εκ μέρους του IT της απαραίτητης υπηρεσίας δεν αποτελεί λύση, καθώς οι συσκευές των χρηστών κατά βάση δεν διαθέτουν τα απαραίτητα χαρακτηριστικά διαχείρισης. Οπότε το τμήμα IT σε αυτή την περίπτωση μετατρέπεται απλά σε έναν παρατηρητή.

Ακόμα όμως και σε έναν BYOD κόσμο, το τμήμα IT είναι απολύτως απαραίτητο, παρά το γεγονός ότι θα πρέπει να εργαστεί διαφορετικά σε σχέση με το παρελθόν. 

* Το τμήμα IT μπορεί να βοηθήσει με την επιλογή των συσκευών και την υποστήριξη των νέων πόρων. 

* Το τμήμα IT επίσης μπορεί να επιτύχει εκπτώσεις βάσει αριθμού χρηστών με αποτέλεσμα θεαματικές μειώσεις τιμών σε σχέση με αυτές που έχουν οι μεμονωμένοι χρήστες.

* Πέρα από τα παραπάνω υπάρχει η δυνατότητα προειδοποίησης των χρηστών γύρω από θέματα ασφαλείας με τις υπηρεσίες που χρησιμοποιούν, ενώ μπορεί να ενεργοποιήσει τις αντίστοιχες πολιτικές για να προστατευτεί τόσο το business όσο και οι χρήστες.