Ολοκληρώθηκε πρόσφατα η ετήσια έρευνα καταγραφής και αξιολόγησης των Ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων, κατά την οποία αξιολογήθηκαν 228 ηλεκτρονικά καταστήματα, με βάση την ποιότητα και την ποικιλία των υπηρεσιών τους.

Σε γενικό επίπεδο, τα 2/3 προσφέρουν όλες τις αναγκαίες υπηρεσίες στους καταναλωτές, υπάρχει όμως ακόμη ένα μικρό ποσοστό (10%) το οποίο θα πρέπει να αποφεύγουν οι καταναλωτές λόγω έλλειψης ουσιαστικής εταιρικής πληροφόρησης. Τα συγκρατημένα (αλλά αυξητικά) ποσοστά των Ελλήνων που αγοράζουν on-line προϊόντα (στο 30-35%) δικαιολογούνται κυρίως λόγω της έλλειψης εμπιστοσύνης που έχουν στις αγορές από απόσταση.

Άρα κύριο μέλημα των Ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι η αύξηση της εμπιστοσύνης αυτής. Δυστυχώς όμως 1 στα 10 e-shops δεν αναφέρουν ακόμη τις βασικές πληροφορίες της επιχείρησης τους, ενώ μόνο 6 στα 10 e-shops έχουν ξεκάθαρη σελίδα που αναφέρονται οι όροι σε σχέση με την πολιτική τους για το απόρρητο και τα προσωπικά δεδομένα. Η on-line πληρωμή είναι επίσης ένα σοβαρό στοιχείο που επηρεάζει τους Έλληνες on-line καταναλωτές. Το 87% των e-shops προσφέρουν πολλαπλές δυνατότητες για πληρωμή, ενώ 1 στα 3 e-shops προσφέρουν μάλιστα ακόμη και τρεις συμπληρωματικούς τρόπους πληρωμής.

Οι πιο δημοφιλείς είναι αντικαταβολή (71%) και κατάθεση σε λογαριασμό (62%). Το γεγονός ότι μόλις το 52% των e-shops δίνει την δυνατότητα για πληρωμή με πιστωτική κάρτα καταγράφεται ως μια επιχειρηματική ευκαιρία για τις τράπεζες μέσω των ασφαλών υπηρεσιών τους. Σοβαρό ποσοστό (29%) επίσης προσφέρει την δυνατότητα πληρωμών μέσω PayPal. Η πρόσφατη ίδρυση του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου – ΕΣΗΕ / GRECA και η πιστοποίηση που προσφέρει πλέον το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου στα ηλεκτρονικά καταστήματα αναμένεται να βοηθήσουν περαιτέρω την αγορά Ηλεκτρονικού Εμπορίου στην Ελλάδα.