Oι CIOs έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν ισχυρή αξία στους οργανισμούς τους, βελτιστοποιώντας τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζονται τα συστήματα Πληροφορικής. Ωστόσο, μπορούν να προσφέρουν ακόμα περισσότερη αξία ακόμα και όταν εστιάζουν στη μείωση του στρατηγικού κόστους, στη βελτιστοποίηση και στη διακυβέρνηση της Πληροφορικής, ενισχύοντας και υποστηρίζοντας τη διαρκή επιχειρησιακή καινοτομία.

Το παραπάνω αποτελούν ένα από τα συμπεράσματα πρόσφατης έρευνας ανάμεσα σε 150 CIOs που πραγματοποίησε η IDG Research Services. 66% των ερωτηθέντων υποστήριξαν ότι βασικός παράγοντας καινοτομίας είναι η ανάγκη για μείωση κόστους. Βάσει της έρευνας επίσης, αναφέρθηκαν τα εξής:

  • Οι Διευθύνσεις Πληροφορικής με μια σαφή στρατηγική μείωσης κόστους είναι πιο πιθανό να λάβουν υψηλή βαθμολογία όσον αφορά στη συνεισφορά τους στην καινοτομία.
  • 29% από τους CIOs, των οποίων οι επιχειρήσεις αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες μείωσης κόστους, ανέφεραν ότι θεωρούν τους εαυτούς τους ως πολύ ή ικανοποιητικούς παράγοντες καινοτομίας. Αντιθέτως, από όσους δεν λαμβάνουν πρωτοβουλίες μείωσης κόστους, μόλις το 11% δήλωσε ότι θεωρεί τον εαυτό του καινοτόμο.

Η έρευνα εξάγει ένα βασικό συμπέρασμα: Οι επιχειρήσεις που συνεχώς πιέζουν προς την κατεύθυνση της μείωσης κόστους έχουν πλεονέκτημα έναντι αυτών που δεν το πράττουν.  Άλλωστε οι πρώτες εταιρείες μπορούν να αξιοποιήσουν την εξοικονόμηση κόστους για να υποστηρίξουν και να ενεργοποιήσουν περαιτέρω την καινοτομία, καθώς εκ των ουκ άνευ ενισχύουν την απαραίτητη συνεργασία μεταξύ της επιχειρησιακής πλευράς και του ΙΤ.

Ως αποτέλεσμα, οι CIOs μπορούν να συνεισφέρουν και να καθοδηγήσουν την καινοτομία σε όλο το εύρος του οργανισμού. Γι’ αυτό πρέπει να είναι πιο στρατηγικοί. Πρέπει να είναι πράκτορες καινοτομίας βοηθώντας την επιχείρηση να αντιληφθεί το όραμα.

Μια στρατηγική, την οποία εγκαθιδρύουν πολλές εταιρείες είναι η μείωση κόστους, με παράλληλη επένδυση ενός ποσοστού των χρημάτων που εξοικονομήθηκαν στην καινοτομία. Υπ’ αυτό το πρίσμα, οι CIOs οφείλουν να βελτιστοποιήσουν όχι μόνο τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζονται, εγκαθιστούν και βελτιώνουν τις ΙΤ λύσεις, αλλά και πώς τις επιλέγουν. Οφείλουν, δηλαδή, να εστιάσουν σε πρωτοβουλίες που προάγουν το στρατηγικό ενδιαφέρον της επιχείρησής τους έτσι ώστε να αποκτήσουν τελικά μετρήσιμη επιχειρησιακή αξία. Μόνο τότε, είναι σε θέση να αναγνωρίσουν τις πρωτοβουλίες που δεν προσέφεραν αξία και στη συνέχεια να αναλάβουν μια στρατηγική μείωσης του λειτουργικού κόστους.

Πρωτοβουλίες μείωσης κόστους που λαμβάνονται ad-hoc δεν έχουν διάρκεια. Αν όμως, έρχονται ως αποτέλεσμα της συνεργασίας της επιχειρησιακής στρατηγικής με τη στρατηγική ΙΤ, μπορούν να αποκτήσουν διάρκεια και να καταστούν παράγοντες καινοτομίας.

Το ένα τρίτο των CIOs που έλαβαν μέρος στην έρευνα, ισχυρίστηκαν ότι παίρνουν πρωτοβουλίες μείωσης κόστους με στόχο να βελτιώσουν την απόδοση και να αναγνωρίσουν ταυτόχρονα τις ευκαιρίες που θα τους οδηγήσουν στην τήρηση των οικονομικών στόχων της επιχείρησης. Το 72% διαπίστωσε πάντως, ότι δεν χρησιμοποιεί συγκεκριμένες μεθόδους για το παραπάνω ή τουλάχιστον δεν γνωρίζει αν υπάρχουν. Η έλλειψη συγκεκριμένων μεθόδων μπορεί να αποτελέσει εμπόδιο για την καινοτομία.