Μια γρήγορη ματιά στα sites των διεθνών αναλυτικών οίκων (όπως Gartner, McKinsey) αλλά και τα δημοσιογραφικά sites που ασχολούνται με την τεχνολογία της Πληροφορικής (τύπου CIO.com κ.λπ.) και στις τελευταίες έρευνες, μελέτες και άρθρα που αυτά δημοσιεύουν είναι ικανή να απογοητεύσει κάθε Διευθυντή Πληροφορικής με σχέδια για την ανάπτυξη του business μέσω επενδύσεων σε καινούργια συστήματα και εφαρμογές.

Και αυτό γιατί οι επενδύσεις απαιτούν χρήματα που οι εταιρείες είτε δεν διαθέτουν λόγω της οικονομικής κρίσης, είτε δεν θέλουν να διαθέσουν εξαιτίας του φόβου και της κακής ψυχολογίας (κάποιοι το λένε και πανικό) που προκαλεί η οικονομική κρίση. Θα μπορούσα να αναφερθώ εδώ σε μια σειρά από έρευνες που δείχνουν περικοπή των budgets των τμημάτων ΙΤ και των δαπανών για επενδύσεις το τελευταίο τρίμηνο, καθώς και άλλες τόσες που φανερώνουν την πρόθεση για περικοπές το επόμενο διάστημα. Οπως λέει και ένας συνάδελφος «είναι δύσκολοι καιροί». Οι εταιρείες είναι πολύ προσεκτικές και «παγώνουν» τις κινήσεις τους.

Είναι όμως μόνο αρνητικές οι επιπτώσεις της κρίσης για τον κλάδο; Μήπως μπορεί να είναι η αφετηρία για ένα καλό «νοικοκύρεμα»; Μήπως μπορούν τα τμήματα Πληροφορικής και οι διοικήσεις των εταιρειών να αξιοποιήσουν τη συγκυρία αυτή για να δουν τι «δουλεύει» σωστά και τι όχι; Τι πραγματικά χρειάζεται η εταιρεία και τι είναι απλώς υπερβολή; Τι χρησιμοποιεί από τα εγκατεστημένα συστήματα και τι είναι πλέον παρωχημένο και πρέπει να αντικατασταθεί; Με λίγα λόγια, ποιες επενδύσεις είναι «core business» και ποιες απλώς «sexy business». Και πού σταματάει κάτι να είναι «business» και μένει μόνο το «sexy»  κομμάτι;

Τέλος, στο netweek έχουμε αφιερώσει αμέτρητες σελίδες σε άρθρα, αναλύσεις και συνεντεύξεις σχετικά με το ρόλο της Πληροφορικής μέσα σε μια επιχείρηση, καθώς και με το πώς μπορεί ο CIO να «πείσει» την εταιρεία για την αξία του ΙΤ, ώστε να αντιμετωπίζεται ως business partner και όχι ως ένα κοστοβόρο τμήμα; Μήπως, λοιπόν, η κρίση μπορεί να προσφέρει στον διευθυντή Πληροφορικής την ευκαιρία να αποδείξει πώς τα «εργαλεία» του μπορούν να συμβάλουν αποφασιστικά ώστε η εταιρεία να βγει όσο το δυνατόν «αλώβητη» από την τρέχουσα κατάσταση;

Το ερώτημα λοιπόν που τίθεται είναι κατά πόσο μπορεί η κρίση να αποτελέσει μία ευκαιρία για τα τμήματα Πληροφορικής, τους CIO και τις εταιρείες; Και αν η απάντηση είναι καταφατική, με ποιο τρόπο μπορεί να επιτευχτεί αυτό;

Περιμένω τα σχόλια και τις απαντήσεις σας στο [email protected]

Αγγελική Κορρέ