Οι συσκευές που έχει πλέον στα χέρια του ο καταναλωτής αποτελούν την απτή απόδειξη της σύγκλισης των Τηλεπικοινωνιών και της Πληροφορικής. Τι είναι όμως αυτό που θέλει, τελικά, ο χρήστης; Πώς χρησιμοποιεί το smartphone και πόσο έτοιμος είναι για cloud computing;

Έρευνα της Deloitte, Απόδοση Ισαβέλλα Ζαμπετάκη / zampetaki@boussias.com 

Στα παραπάνω ερωτήματα, τα οποία και επηρεάζουν τη διαμόρφωση της στρατηγικής κάθε σύγχρονης επιχείρησης, δίνει απαντήσεις πρόσφατη έρευνα της Deloitte. Στο «State of the Media Democracy», αξιολογούνται οι προτιμήσεις 2.000 Αμερικανών, ηλικίας 14 έως 75 ετών.

Η δημοσκόπηση φέρνει στο φως σημαντικές τάσεις, που έχουν παγκόσμιο ενδιαφέρον, μεταξύ των οποίων η δραματική αύξηση στη χρήση των smartphones, η ανάδυση του cloud computing ως πιθανής λύσης αποθήκευσης και πρόσβασης σε υπηρεσίες διασκέδασης αλλά και η ενίσχυση της δύναμης της τηλεόρασης όταν συμπληρώνεται από το διαδίκτυο.

Η εποχή των smartphones
Σύμφωνα με τη φετινή δημοσκόπηση, το 33% των αμερικανικών νοικοκυριών διαθέτει κάποιο smartphone, ποσοστό σημαντικά ενισχυμένο σε σχέση με το 11% πριν από τρία χρόνια. Παράλληλα, το 40% των συμμετεχόντων στη δημοσκόπηση που δεν έχουν smartphone είναι πιθανό να αγοράσουν στο άμεσο μέλλον.

Αυτή η σημαντική αύξηση της διείσδυσης των smartphones στην αγορά των ΗΠΑ, αλλάζει ραγδαία την καταναλωτική συμπεριφορά, με το 56% των ατόμων που έχει και laptop και smartphone να υποστηρίζει ότι χρησιμοποιεί το smartphone ως αντικατάσταση του laptop όταν βρίσκεται μακριά από το σπίτι. Μάλιστα το ποσοστό στην ίδια απάντηση τρεις μήνες νωρίτερα βρισκόταν στο 41%.

Γενικευμένη «συννεφιά»
Η πρόσβαση στις ασύρματες συσκευές και στην ευρυζωνική σύνδεση έχουν κάνει το μέσο καταναλωτή πιο δικτυωμένο στο διαδίκτυο από ποτέ και τα νέα μοντέλα online αποθήκευσης έχουν καταστεί, πλέον, ρεαλιστική επιλογή για τη μαζική αγορά. Tο 32% των ερωτηθέντων επιθυμεί να αποθηκεύει περιεχόμενο στο διαδίκτυο, πράγμα που θα του παρέχει τη δυνατότητα να έχει πρόσβαση στο υλικό αυτό από οποιαδήποτε συσκευή.

Το 43% των συμμετεχόντων στη δημοσκόπηση θα ήθελε να μετακινεί περιεχόμενο σε οποιαδήποτε συσκευή και πλατφόρμα εύκολα και αποτελεσματικά, γεγονός που προοιωνίζει ότι το cloud storage θα μπορούσε να αποτελέσει μέθοδο ευκολότερης πρόσβασης στο περιεχόμενο και να βελτιώσει τα επίπεδα «φορητότητας».

Σε αυτό το πλαίσιο ο Δημήτρης Κουτσόπουλος, Head of Consumer Business της Deloitte,  σημείωσε: «Σύμφωνα με τη μελέτη, τo cloud computing φαίνεται να κερδίζει συνεχώς έδαφος στις ΗΠΑ και με την αύξηση της διείσδυσης του ιντερνέτ, της ευρυζωνικότητας και των smartphones καθίσταται, πλέον, μια ρεαλιστική επιλογή για μαζική χρήση από τους απλούς πολίτες.

Μπορεί, βέβαια, ακόμα ο μέσος καταναλωτής να μην κατανοεί πλήρως την έννοια του cloud computing, αλλά τα υψηλά ποσοστά των ερωτώμενων που ανησυχούν για την απώλεια δεδομένων από το σκληρό τους δίσκο, δείχνουν ότι το cloud computing αποτελεί σημαντική ευκαιρία για την ανάπτυξη μοντέλων που προορίζονται για τον ιδιώτη-καταναλωτή.

Παρά το γεγονός ότι στη χώρα μας η διείσδυση του ιντερνέτ βρίσκεται σε χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με τις ΗΠΑ, η έρευνα προδιαγράφει τις μελλοντικές τάσεις και για την ελληνική αγορά».