Η συζήτηση για το ρόλο του CIO μέσα σε μια εταιρεία καλά κρατεί τα τελευταία χρόνια, με την πλειοψηφία των Διευθυντών Πληροφορικής να «διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους» για την επιχειρηματική διάσταση του ρόλου τους και με το business, τις περισσότερες φορές να... «σφυρίζει κλέφτικα», και να χρεώνει στον οργανισμό Πληροφορικής όλες τις «αποτυχίες» των εφαρμογών...

Αρκετοί θα υποστηρίξουν σε αυτό το σημείο -κυρίως από την πλευρά του business-  ότι η συζήτηση έχει φτάσει σε τέλμα. Και δεν έχω καμία πρόθεση στο παρόν κείμενο να επιχειρηματολογήσω υπέρ της μίας ή της άλλης πλευράς, χωρίς επί της ουσίας να προσθέτω τίποτα καινούργιο στο θέμα. Θα ήθελα ωστόσο να προσπαθήσουμε να εντοπίσουμε τη ρίζα αυτού του προβλήματος- προσμένοντας και στις δικές σας απόψεις και σχόλια.

Γιατί εξακολουθεί να τίθεται τόσα χρόνια μετά την παραδοχή ότι χωρίς την τεχνολογία της πληροφορίας δεν μπορεί να λειτουργήσει μια εταιρεία, το ερώτημα για το κατά πόσο το ΙΤ προσθέτει αξία στο business και κατά πόσο ευθυγραμμίζεται με αυτό. Εχετε ακούσει ποτέ να αμφισβητείται ο ρόλος του Οικονομικού Διευθυντή και θέτονται προβληματισμοί κατά πόσο ο CFO ή ο Διευθυντής Πωλήσεων προσθέτει αξία στο business; Φυσικά και όχι. Και αυτό συμβαίνει γιατί η λειτουργία τόσο της οικονομικής διεύθυνσης, του τμήματος πωλήσεων ή οποιουδήποτε άλλου τμήματος, είναι ξεκάθαρη.

Σε αντίθεση με αυτή της διεύθυνσης Πληροφορικής που η λειτουργία της είναι διττή: όχι μόνο υποστηρίζει την επιχείρηση αλλά βοηθάει και στην παραγωγή των προϊόντων και υπηρεσιών. Σε αυτή ακριβώς τη διττή διάσταση της λειτουργίας του ΙΤ οφείλεται και το γεγονός της «σύγχυσης» που επικρατεί και επιτρέπει ακόμα στο διάλογο αυτό να συνεχίζεται.

Επιπλέον, αυτός ο διττός ρόλος του ΙΤ, πυροδοτεί μία ακόμα αντιπαράθεση: ποιο πρέπει να είναι το background του ιδανικού CIO – επιχειρηματικό ή τεχνικό; Κάποιοι υποστηρίζουν ότι ο CIO πρέπει να έχει επιχειρηματικό background και ότι μπορεί να μάθει στην πορεία τα τεχνικά κομμάτια. Αλλοι διαφωνούν, υποστηρίζοντας ότι ένας Διευθυντής Πληροφορικής πρέπει να είναι «δυνατός τεχνικά», αλλιώς δεν θα μπορεί να ξέρει το κόστος, το περιεχόμενο ή τις δυνατότητες της τεχνολογίας τόσο για την εταιρεία του όσο και για τον κλάδο του γενικά. Η εύλογη απάντηση εδώ είναι ένας συνδυασμός και των δύο. Είναι όμως αυτό εφικτό; Και αν θα έπρεπε οπωσδήποτε να αντιμετωπίσουμε το δίλημμα με όρους άσπρου-μαύρου, ποια είναι η απάντηση; Περιμένουμε τη δική μας άποψη και τα σχόλιά σας στο akorre@boussias.com.

Καλή ανάγνωση