H πρόσφατη ριζική ανανέωση του Facebook αλλάζει το τοπίο στα social media, αλλά και τις επιχειρήσεις που συνδέονται με αυτά. Οι επιχειρήσεις αυτές θα πρέπει πλέον να βρουν ένα νέο, πιο «έξυπνο» τρόπο να ενσωματωθούν στην καθημερινότητα, στη ζωή του χρήστη.

Με τον επανασχεδιασμό, ο χρήστης έχει πολύ περισσότερο έλεγχο στα news feeds του, με αποτέλεσμα τα brands  με μη ελκυστικές ή άσχετες ενημερώσεις να μην έχουν πολλές προοπτικές. Οι άνθρωποι του μάρκετινγκ θα οφείλουν να προσαρμοστούν σε μια πλατφόρμα που αλλάζει κι εξελίσσεται, προσπαθώντας να δημιουργήσουν την ανάγκη στον κόσμο να μοιραστεί και να αλληλεπιδράσει με περισσότερο περιεχόμενο.

Παλιά, o στόχος μιας καταχώρησης στο Facebook ήταν ο χρήστης να κάνει like. Η νέα έκδοση υποβαθμίζει αυτή την αυτόματη εύκολη κίνηση, μια και πλέον ένα like  δεν είναι αρκετό. Η επιχείρηση θα πρέπει να δημιουργήσει την ανάγκη στο χρήστη να κάνει κάποιες άλλου τύπου κινήσεις – κοινωνικού χαρακτήρα – που θα αλληλεπιδράσουν με το brand. Εάν, για παράδειγμα, κάποιος μιλάει για το αγαπημένο ταξίδι που ονειρεύεται να κάνει, ιδού μια καλή ευκαιρία για την Expedia. Το ταξίδι μπορεί να είναι «powered by Expedia», παρόλο που ο χρήστης μπορεί τελικά να κλείσει αλλού το εισιτήριο. Και να το δημιουργικό ντόμινο -κι αυτή η άλλη εταιρία οφείλει να βρει κάτι engaging ώστε να γίνει μέρος της ιστορίας του.

Η ουσία είναι πως στο νέο Facebook οι χρήστες δημιουργούν την δική τους «ψηφιακή αυτοβιογραφία» στην όποια οι επιχειρήσεις θα προσπαθήσουν να ενσωματωθούν. Παλιά, το Facebook ήταν η «ψηφιακή μας ταυτότητα», τώρα έχει έναν πιο φιλόδοξο στόχο: προσπαθεί να «διηγηθεί» ολόκληρη την ιστορία της ζωής μας.

Η έμφαση στη ροή της ζωής αντί για την ενίσχυση ενός μηνύματος, σημαίνει αυτόματα πως τα applications θα γίνουν το βασικό όχημα για το branding. Φυσικά, πρέπει να είναι «έξυπνα», ελκυστικά και με ουσιαστική χρησιμότητα για τους καταναλωτές και τους φίλους τους. Κατά συνέπεια, τα apps τα οποία θα επιτρέπουν και περισσότερη συμμέτοχη θα είναι και οι νικητές του παιχνιδιού.

Το μάρκετινγκ στην ουσία είναι και storytelling, κάτι που ενισχύει και ο επανασχεδιασμός του Facebook. Τα Sponsored Stories, μια ενότητα που εισήγαγε νωρίτερα το Facebook είναι ένα καλό παράδειγμα. Αντί να προσφέρει κανείς τη βασική πληροφορία: «Η Εύα πήγε σινεμά» μπορεί να κοινοποιήσει το «Η Εύα πήγε στο ‘Ιντεάλ’ και είδε το ‘Drive’ με τον Ryan Gosling».

Η ουσία είναι ότι ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ έβαλε τον πήχη πιο ψηλά. Τώρα οι επιχειρήσεις πρέπει να εστιάσουν στο περιεχόμενο, στην άξια του μηνύματος και στη διάδραση, αντί να είναι απλά πειθήνιοι συλλέκτες like…