Ξεχάστε την ψηφιοποίηση, την καταναλωτικοποίηση, το γνωστό πλέγμα δυνάμεων της Gartner (social, cloud, mobility, data). Αυτή τη χρονιά η Gartner κάνει λόγο για τις «αλγοριθμικές επιχειρήσεις» οι οποίες, τι έκπληξη, θα αναγκάζουν τον CIO να επανεξετάσει πάλι το ρόλο του. Tα Big Data γίνονται παρελθόν, ο «αλγόριθμος» έρχεται στο προσκήνιο, σύμφωνα με την Gartner.

Η αξία δεν βρίσκεται στα δεδομένα ούτε στην απλοϊκή ανάλυσή τους, αλλά στο τρόπο που τα δεδομένα μετατρέπονται σε δράση, ήτοι στους αλγόριθμους και τα βασισμένα σε αυτά smart agents, τα οποία έως το 2020 θα έχουν αντικαταστήσει τα apps όπως τα γνωρίζουμε σήμερα. Στη δημιουργία του «αλγορίθμου» ο CIO παίζει σημαντικό ρόλο, γιατί ξέρει καλύτερα από όλους τις ανάγκες στην επιχείρησή του. Ο CIO χρειάζεται να καταλάβει, επίσης, ότι η δημιουργία σχέσεων και συνδέσεων με την υπόλοιπη επιχείρηση αποτελεί μέρος της δουλειάς του. Μπορεί να αισθάνεται ότι χάνει τον έλεγχο που ασκούσε παλιότερα, αλλά κερδίζει σε επιρροή, η οποία, σε αντίθεση με τον έλεγχο, μπορεί να επεκταθεί σε όλη την επιχείρηση. Με αυτόν τον τρόπο θα μετατραπεί σε αξιόπιστο συνεργάτη της επιχείρησης, καθώς μόνο έτσι θα μπορέσει να γίνει ο ηγέτης όλων των ψηφιακών δράσεων που τρέχουν στην εταιρεία του.