Η μοναδικότητα του επιχειρηματικού μοντέλου της Village οριοθετεί τις ανάγκες που εξυπηρετούνται από το τμήμα της Πληροφορικής. Κάθε κέντρο κινηματογράφου της Village έχει ανάγκες, ιδιαιτερότητες και δυνατότητες.

Κάθε κέντρο πρέπει, μεταξύ άλλων, να μπορεί να εκδίδει εισιτήρια κινηματογράφου, να εξυπηρετεί τις ανάγκες του F&B (κυλικείο), να δείχνει διαφημιστικά trailers αλλά και διαφημίσεις. Εννοείται ότι, στα σημεία πώλησης, το όποιο downtime είναι καταστροφικό. Ολα αυτά τα συστήματα είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους και με τα κεντρικά της εταιρείας, ώστε να τροφοδοτηθούν κεντρικά συστήματα ERP, MIS κ.λπ.

Η εταιρεία εφαρμόζει αναπτυξιακή στρατηγική, και εγκαινίασε πρόσφατα ένα καινούργιο υπερσύγχρονο κέντρο κινηματογράφου και εστίασης στον Αγ. Δημήτριο Αττικής. Παράλληλα, σχεδιάζει και άλλα κέντρα. Ταυτόχρονα, εγκαθιστά ένα καινούργιο ERP (SAP), το οποίο είναι σε παραγωγική λειτουργία από τη 1/1/2011 και καλύπτει τις βασικές χρηματο-οικονομικές και εμπορικές λειτουργίες της εταιρείας.

Από τις μπομπίνες στα hard-disks
Η τεχνολογία των κινηματογράφων αλλάζει. Οι προβολές γίνονται digital και 3D. Εκεί που είχαμε τις παλιές «μπομπίνες», τώρα έχουμε hard-disks με κωδικούς πρόσβασης σε μηχανές που είναι IP based και μέρος του δικτύου της εταιρείας. Υπάρχει σύγκλιση του εξοπλισμού στην αίθουσα προβολής και της Πληροφορικής, το οποίο ακόμα δεν έχει καθοριστεί και αποτελεί πρόκληση για το εγγύς μέλλον.

Οπως βλέπουμε και στο εξωτερικό, οι εταιρείες διανομής ταινιών πρέπει να μεταλλαχθούν. Υπάρχουν πολλές συζητήσεις για το πώς αυτοί οι ιδιοκτήτες των πνευματικών δικαιωμάτων θα περάσουν στην καινούργια εποχή των on-line τεχνολογιών για να προσφέρουν το προϊόν τους ακόμα και on-demand.

Η εταιρεία Village, εδώ και περίπου 6 χρόνια, έχει δημιουργήσει μια πάρα πολύ δημοφιλή ιστοσελίδα που προσφέρει πολλές πληροφορίες για τους φίλους του κινηματογράφου, αλλά δίνει και τη δυνατότητα αγοράς εισιτήριων. Είναι το πιο γρήγορα ανερχόμενο κανάλι πώλησης, με αύξηση πάνω από 60% από χρόνο σε χρόνο.

Για το 2011 σχεδιάζονται πολλές αλλαγές, με στόχο ολοένα και περισσότερες προσφερόμενες υπηρεσίες. Παράλληλα, γίνονται εντατικές προσπάθειες να υπάρξουν εφαρμογές για το iphone, και σε δεύτερη φάση για Android, Symbian κ.λπ. Ταυτόχρονα, αναπτύσσουμε το IVR με ακόμα καλύτερο speech recognition, για καλύτερη και φιλικότερη εξυπηρέτηση του τελικού χρήστη.

Το βέλτιστο μείγμα τεχνολογιών
Η Διεύθυνση Πληροφορικής έχει το εγγενές πλεονέκτημα σε μεγάλο βαθμό να γνωρίζει πώς δουλεύουν τα άλλα τμήματα και η επιχείρηση συνολικά. Οι διαδικασίες της επιχείρησης απεικονίζονται στην ηλεκτρονική διαχείριση και υποδομή και η σωστή χρήση αυτής της επιχειρησιακής γνώσης μπορεί να γίνει ο καταλύτης του Change Management στην εταιρεία.

Η Πληροφορική σε παγκόσμιο επίπεδο αλλάζει συνέχεια και μαζί αλλάζει και ο ρόλος του Διευθυντή Πληροφορικής. Είναι πραγματικά άξιο θαυμασμού το πόσες συζητήσεις γίνονται για το ρόλο της Πληροφορικής και τον ρόλο του CIO. To cloud or not cloud? To virtualize or not to virtualize? SOA, SaaS, Outsource or In-house.

Ποια τεχνολογία ή πιο μείγμα τεχνολογιών είναι το βέλτιστο για τις εταιρείες; Διαφορετικές εταιρείες έχουν και διαφορετικές ανάγκες. Η κάθε εταιρεία πρέπει να αξιολογήσει τις διάφορες τεχνολογίες και να αποφασίσει για το δρόμο που θέλει να ακολουθήσει. Η απόφαση δεν είναι ποτέ εύκολη. Τεχνο-οικονομικοί παράγοντες συμβάλουν στη λήψη της απόφασης αλλά κυρίως στρατηγικοί παράγοντες. Το βασικό όμως είναι το added – value που δίνει η κάθε λύση. Στη Village, προσπαθούμε να έχουμε ένα μείγμα.

Υπάρχουν εξωτερικά managed services με συγκεκριμένα SLAs, και εσωτερικές υπηρεσίες που δίνουμε στους χρήστες της εταιρείας μας, αλλά και σε αυτές τις υπηρεσίες προσπαθούμε να δώσουμε SLA.

Δυο λόγια για τη Village Greece
Η Village Greece βρίσκεται στην Ελλάδα από το 1996 και είναι μέλος του Demco Group. Είναι η πιο γνωστή εταιρεία στο χώρο των κινηματογραφικών αιθουσών, στους χώρους εστίασης, bowling και bars καθώς και στη διανομή (π.χ. Lord of the Ring, Harry Potter) και παραγωγή ταινιών (Πολίτικη Κουζίνα κ.λπ.).