Ο Ανδρέας Βενιέρης, IT Director της Caredirect, μιλάει για την υποχρέωση του CIO να παρακολουθεί και να εκμεταλλεύεται τις σημαντικότερες τεχνολογικές τάσεις προς όφελος της εταιρείας του.
Η Πληροφορική εξελίσσεται με φρενήρεις ρυθμούς και διεισδύει ταχέως στην αγορά, απαιτώντας συνεχής ενημέρωση και εκπαίδευση από τα στελέχη του ΙΤ. Σκεφτείτε ότι μια σημαντική επένδυση σε πληροφοριακές υποδομές που έλαβε χώρα πριν 1-2 χρόνια, μπορεί να θεωρείται σήμερα ξεπερασμένη. Σε αυτό το μεταβαλλόμενο περιβάλλον, ο Διευθυντής Πληροφορικής οφείλει να προβλέπει σωστά τις εξελίξεις, αλλά και να μπορεί να διακρίνει τις τάσεις, τόσο της αγοράς όσο και της τεχνολογίας. Χρειάζεται, επίσης, να μεριμνά για τη μεγιστοποίηση του χρόνου ζωής των κρίσιμων υποδομών της εταιρείας του, φροντίζοντας να συμβαδίζουν με την αιχμή της τεχνολογίας.
Επενδύοντας στο αύριο
Έχοντας ως στόχο να αξιοποιήσουμε τις τεχνολογικές τάσεις της εποχής, οι επενδύσεις μας επικεντρώνονται στα εξής:
Internet οf Things: Τεχνολογίες του Web και cloud computing.
Mobile Marketing: Κινητή τηλεφωνία, τεχνολογία 3G/4G, mobile εφαρμογές και Geolocation.
Web Video: Το video τείνει να γίνει βασικός παράγοντας επαφής με τον καταναλωτή και κάθε επένδυση προς αυτή την κατεύθυνση θεωρούμε ότι θα είναι επικερδής στο μέλλον.
Εκτιμώ, επίσης, ότι οι συνέργειες και συνεργασίες με τις μεγάλες εταιρείες της αγοράς για τη χρήση υπηρεσιών τεχνολογιών αιχμής είναι μονόδρομος. Η εταιρεία μας έχει αναπτύξει τα τελευταία χρόνια μια σημαντική εξωστρέφεια, ξεκινώντας τη δραστηριοποίησή της σε πολλές περιοχές του κόσμου – Ντουμπάι, Αίγυπτος, Σαουδική Αραβία, Ιορδανία, Κύπρος, Ρουμανία, Βουλγαρία, Ρενιόν, Μαρτινίκα, Γουαδελούπη κ.λπ. – υλοποιώντας υπηρεσίες promotion, sampling, detailing, υπηρεσίες που είναι ιδιαίτερα απαιτητικές σε ανθρώπους που δραστηριοποιούνται στο πεδίο.
Για να έχουμε τον κεντρικό έλεγχο και το reporting από όλες αυτές τις περιοχές, δημιουργήσαμε ειδικές εφαρμογές που χρησιμοποιούν τα δίκτυα GSM. Έτσι, στήσαμε σε αυτές τις χώρες ένα σύστημα παρακολούθησης των ανθρώπων του field, εκμεταλλευόμενοι το geolocation. Το συγκεκριμένο σύστημα μπορεί να μας δώσει πληροφορίες live (real time), τόσο για τη θέση όσο και για την αποτελεσματικότητα των ενεργειών που γίνονται. Επίσης, έχουμε υλοποιήσει εταιρικές εφαρμογές συλλογής δεδομένων με τη χρήση ηλεκτρονικής υπογραφής και ηλεκτρονικής καταχώρησης μέσω tablet και τεχνολογίας 3G/4G, αντικαθιστώντας παλαιότερες μορφές συλλογής δεδομένων πολύ πιο κοστοβόρες. Μια ακόμα σημαντική επένδυση για εμάς είναι το cloud computing. Έχουμε ήδη μεταφέρει ένα μεγάλο μέρος των δραστηριοτήτων μας στο cloud και μέσα στο επόμενο εξάμηνο, θα μεταφέρουμε ένα ακόμα μεγαλύτερο μέρος των υπηρεσιών μας στο «σύννεφο».
Το ΙΤ είναι στρατηγικό
Η συμμετοχή της Πληροφορικής στη χάραξη της επιχειρησιακής στρατηγικής της εταιρείας θεωρείται, εδώ και αρκετό καιρό, επιβεβλημένη. Σε μια άκρως ανταγωνιστική αγορά, η Πληροφορική αποτελεί έναν από τους κύριους διαμορφωτικούς συντελεστές που θα δώσουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα της “Uber”, η οποία θεωρείται ως η επιτομή της διασύνδεσης της Πληροφορικής με το σύγχρονο marketing. Τι κατάφερε η Uber; Πουλάει υπηρεσίες ΤΑΧΙ σε όλο τον κόσμο, χωρίς να έχει ούτε ένα ΤΑΧΙ (!), εκμεταλλευόμενη την τεχνολογία mobile. Το παράδειγμα της Uber μας δείχνει ότι ένας από τους βασικούς ρόλους του σύγχρονου Διευθυντή Πληροφορικής είναι να καταφέρει να «παντρέψει» το IT με το marketing. Στην ουσία, να αποτελέσει εκείνον που θα δώσει στην επιχείρησή του τα «φτερά» της τεχνολογίας, απογειώνοντας την πρωτότυπη ιδέα (πρώτη ύλη) που θα λάβει από το marketing. Και αυτό προϋποθέτει τη συνέργια των Διευθύνσεων Πληροφορικής και marketing. Είναι αυτό που απαιτεί η αγορά και, από ότι φαίνεται, είναι και αυτό που θα επικρατήσει στο μέλλον.