H ρύθμιση προς ένα έξυπνο ψηφιακό οικοσύστημα στην τηλεπικοινωνιακή και ταχυδρομική αγορά καθώς επίσης, οι προκλήσεις και οι προοπτικές που αναδεικνύονται στη νέα ψηφιακή πραγματικότητα, αποτέλεσαν κεντρικό αντικείμενο συζήτησης στις εργασίες του διήμερου 8ου Διεθνούς Συνεδρίου της ΕΕΤΤ.

Στο Συνέδριο συμμετέχουν διακεκριμένοι ομιλητές, υψηλόβαθμα στελέχη από παρόχους και φορείς της ηλεπικοινωνιακής και ταχυδρομικής αγοράς, καθώς επίσης στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και διεθνών Ρυθμιστικών Αρχών.

Την έναρξη των εργασιών κήρυξε ο Αναπληρωτής Υπ. Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Σταύρος Καλογιάννης. Ο Αναπληρωτής Υπουργός αναφέρθηκε στη δυναμική των αγορών ηλεκτρονικών επικοινωνιών και ταχυδρομικών υπηρεσιών στη χώρα μας και στους στόχους του ΥπΑΝΥΠ για την περαιτέρω ανάπτυξή τους.

Ο Πρόεδρος της ΕΕΤΤ και του BEREC, Δρ. Λεωνίδας Κανέλλος, επισήμανε τη συμβολή των δύο κλάδων στην ελληνική οικονομία, τονίζοντας τις σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές τους, ενώ διαπίστωσε την καθοριστική συμβολή των ηλεκτρονικών επικοινωνιών στη βελτίωση της ποιότητας παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών.

Αντώνης Τζωρτζακάκης, Wind: «Διαφύλαξη του υγιούς ανταγωνισμού»
Στην ίδια ενότητα συμμετείχε και ο Γενικός Εμπορικός Διευθυντής της WIND Ελλάς, Αντώνης Τζωρτζακάκης, ο οποίος επεσήμανε ότι ο ρόλος της ΕΕΤΤ στη διαφύλαξη του υγιούς ανταγωνισμού είναι ιδιαίτερα κρίσιμος: «Διαπιστώνουμε ότι η πίεση για επενδύσεις σε δίκτυα νέας γενιάς έχει ως αποτέλεσμα την ανεπαρκή ρύθμιση της αγοράς. Νιώθουμε ότι βιώνουμε regulatory holidays το τελευταίο διάστημα σε βάρος του επιπέδου του ανταγωνισμού που έχουμε ως τώρα επιτύχει. Εγκυμονεί ο κίνδυνος να επικρατήσουν φαινόμενα μονοπωλιακών πρακτικών και συμπίεσης περιθωρίου κέρδους που θα καταστήσουν τους παρόχους από ανταγωνιστές υποδομών, σε μεταπωλητές του δεσπόζοντα παρόχου.»

Γιάννης Καβακλής, Forthnet: «Χρειάζεται ενιαία και μακρόχρονη στρατηγική»
Ο Γενικός Διευθυντής Στρατηγικής της Forthnet, Γιάννης Καβακλής τόνισε την ανάγκη για μία ενιαία και μακρόχρονη ευρωπαϊκή στρατηγική χωρίς αιφνιδιασμούς, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες της κάθε χώρας. Όπως χαρακτηριστικά είπε: «Θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη οι γεωγραφικές και οι οικονομικές ιδιαιτερότητες ή ακόμα και το μέγεθος της αγοράς της κάθε χώρας, στοιχεία που επιβάλλουν την προσαρμογή της όποιας στρατηγικής».

Καταλήγοντας τόνισε την ανάγκη χάραξης μιας εθνικής στρατηγικής που θα επιτρέψει την ανάπτυξη των δικτύων επόμενης γενιάς διασφαλίζοντας την ομαλή λειτουργία της αγοράς, την ενίσχυση του υγιούς ανταγωνισμού στην ανάπτυξη καινοτόμων υπηρεσιών με τελικό κερδισμένο τον καταναλωτή.