H αγορά mobile apps αναπτύχθηκε σημαντικά και το τρίτο τρίμηνο 2017, όπως καταγράφει η App Annie, εταιρεία που εξειδικεύεται στα App Analytics.
Σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο 2016, οι πωλήσεις των apps στο Αpple Store και το Google Play αυξήθηκαν κατά 28%, αγγίζοντας τα 17 δισ. δολάρια. Αλλά και ο αριθμός των downloads, όπως και η διάρκεια χρήσης των mobile apps αυξήθηκαν σε σχέση με πέρσι. Σύμφωνα με τα στοιχεία της App Annie, μεταξύ Ιουλίου και Σεπτεμβρίου 2017 έγιναν download 26 δισ. apps, κάτι που αντιστοιχεί σε 8% αύξηση – σε αυτά, σύμφωνα με την App Annie, δεν περιλαμβάνονται updates ή επανεγκαταστάσεις. Ένα βασικό κριτήριο για τη δημιουργία εσόδων από τα apps αποτελεί ο χρόνος χρήσης τους.
Όσο περισσότερο χρόνο σπαταλά ένας χρήστης σε ένα app, τόσο περισσότερες ευκαιρίες δημιουργούνται για τη απεικόνιση διαφημίσεων ή για in-app αγορές. Μόνο στις συσκευές Android, ο συνολικός χρόνος παραμονής το γ΄τρίμηνο ανήλθε στις 325 εκατ. ώρες. Το Google Play Store συγκεντρώνει, επίσης, τα δύο τρίτα όλων των app downloads. Η διαφορά σε σχέση με το Apple App Store αυξήθηκε το τρίτο τρίμηνο κατά 125%. Παράλληλα, οι χρόνοι download από τα Play Store βελτιώθηκαν κατά 10% σε σχέση με πέρσι.
Παρατηρώντας, κανείς, τις αγορές των καταναλωτών στα δύο app stores βλέπει μια αντίθετη εικόνα, καθώς η Apple κατάφερε να αυξήσει το προβάδισμά της από την Google από 90 σε 95%. Έτσι, σχεδόν τα δύο τρίτα των αγορών σε apps παγκοσμίως συντελούνται στο App Store της Apple. Η μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων καταγράφηκε στα entertainment apps. Στο iOS η αυτή η κατηγορία βελτιώθηκε κατά 30% (2η θέση), στο Android κατά 45% (3η θέση). Βασικό ρόλο στη διαμόρφωση αυτής της κατάστασης έπαιξαν, σύμφωνα με την Αpp Annie, τα video streaming apps. H App Annie εκτιμά ότι η ανάπτυξη θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια. Το 2021 οι χρήστες θα κατεβάσουν συνολικά 240 δισ. apps, ενώ ο τζίρος συνδυαστικά από το iOS και το Android θα ξεπεράσει τα 100 δις. δολάρια.