Αρνητικό πρόσημο το πρώτο εξάμηνο του 2017 κατέγραψε η αγορά καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας στη χώρα μας, σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK Temax.

Ειδικότερα, ο συνολικός τζίρος της αγοράς διαμορφώθηκε στα 843 εκατ. ευρώ, υποχωρώντας κατά 3,7% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Η μεγαλύτερη πτώση καταγράφηκε στις πωλήσεις προϊόντων Πληροφορικής (-11,2%), ενώ ακολουθούν τα ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά (-5,8%) και τα προϊόντα τηλεπικοινωνιών (-5,3%). Οι πωλήσεις των μεγάλων οικιακών συσκευών (+3,6%), των φωτογραφικών ειδών (+3,1%) και των μικρών οικιακών συσκευών (+1,6%) έδρασαν ως αντίρροπες δυνάμεις σε αυτή την τάση, συγκρατώντας τη συνολική υποχώρηση της αγοράς.

Ειδικότερα όσον αφορά τα προϊόντα Πληροφορικής, οι οθόνες συνέχισαν για ένα ακόμα τρίμηνο την ανοδική τους πορεία, επωφελούμενες από την αύξηση του gaming και τα καινούργια τεχνολογικά χαρακτηριστικά τους (4Κ, Curved), με τις συσκευές  gaming και leisure να ακολουθούν μια ανοδική πορεία και τις κάρτες ψηφιακών αγορών να αποτελούν τον κύριο παράγοντα ανάπτυξης. Από την άλλη τα tablets και τα desktop PCs συνέχισαν να καταγράφουν μια σημαντική πτώση, επηρεάζοντας συνολικά την εικόνα της κατηγορίας.

Στα ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά οι κονσόλες συνέχισαν την ανοδική τους πορεία, όπως και οι συσκευές αποθήκευσης (κάρτες μνήμης και USB sticks). Aντίθετη ήταν η εικόνα για τα GPS, τα DVD-Players και τα MP3s, όπως και για την αγορά τηλεόρασης, η οποία διατήρησε αρνητικό πρόσημο και το β’ τρίμηνο του 2017 (επηρεαζόμενη από τη σύγκριση με την έναρξη του Euro 2016 πέρσι). Ο κλάδος των φωτογραφικών προϊόντων σημείωση μικρή πτώση το β’ τρίμηνο σε σχέση με την άνοδο του πρώτου τριμήνου, ενώ οριακά πτωτική ήταν η εικόνα της κατηγορίας των ειδών εξοπλισμού γραφείου και αναλωσίμων, επηρεασμένη κυρίως από το κομμάτι των εκτυπωτών και όχι τόσο των πολυμηχανημάτων.