H εποχικότητα του α’ τριμήνου σε συνδυασμό με τη μείωση του ενδιαφέροντος του πελατειακού κοινό εξηγεί, σύμφωνα με την IDC, την πτώση κατά 14,7% στην αγορά tablets το α’ τρίμηνο του 2016, με τις συνολικές πωλήσεις παγκοσμίως να αγγίζουν τα 39,6 εκατομμύρια τεμάχια (slate και detachable κατασκευαστικοί τύποι).

Τα slate tablets συνέχισαν την πτωτική τους πορεία, αν και διατηρούν το μεγαλύτερο μερίδιο (87,6%) της συνολικής αγοράς. Από την άλλη, τα detachable συνέχισαν την εντυπωσιακή ανάπτυξή τους, με τις πωλήσεις τους να ξεπερνάνε τα 4,9 εκ. τεμάχια, καταγράφοντας ρεκόρ όλων των εποχών για το α’ τρίμηνο του έτους. Η συνεχιζόμενη ανάπτυξη της αγοράς των detachable tablets σε συνδυασμό με την υποχώρηση της αγοράς των slates, θα ωθήσει παραδοσιακούς κατασκευαστές, όπως είναι η Samsung και η Huawei, να κυκλοφορήσουν νέα detachable tablets, σύμφωνα με την ΙDC, δημιουργώντας ένα πρόσθετο πονοκέφαλο στους παραδοσιακούς κατασκευαστές Η/Υ, καθώς θα δουν ένα νέο ισχυρό ανταγωνισμό να ξεπροβάλλει μπροστά τους.