Ο CEO της εταιρείας έχει ξετρελαθεί με το καινούργιο του iPad. Το τμήμα marketing έχει ανοίξει σελίδα σε κάθε site social media που υπάρχει. Η ομάδα των πωλήσεων έχει κρυφά αγοράσει τις δικές του Software-as-s-Service συνδρομές.

Και ταυτόχρονα ο επικεφαλής των Operations αναρωτιέται γιατί δεν υπάρχει κάτι καλύτερο «εκεί στο σύννεφο» που θα μπορούσε η εταιρεία να χρησιμοποιήσει για το τρέξιμο της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Φαίνεται ότι όλος ο κόσμος ενεργεί αυθαίρετα. Και γιατί να μην το κάνει; Με το consumerization της Πληροφορικής, την άνοδο του cloud και τις σκληρές επιχειρηματικές απαιτήσεις για τεχνολογία, ποιος δεν δελεάζεται αν μπορεί να παρακάμψει το ΙΤ για τεχνολογικές λύσεις που είναι καλύτερες, φθηνότερες και γρηγορότερες; Οπως χαρακτηριστικά επισημαίνει και ο Matt Brown, vice president της Forrester, «Το business διαδραματίζει ολοένα και μεγαλύτερο ρόλο στις ΙΤ αποφάσεις. Και μάλιστα αυτό αποτελεί μακροπρόθεσμη τάση». Οταν οι εργαζόμενοι διαβλέπουν ένα τρόπο να βελτιώσουν μια διαδικασία ή απαιτούν τεχνολογία για να επιτρέψουν μία καινούργια επιχειρηματική ανάγκη, θέλουν δράση άμεσα. Συχνά, το τμήμα ΙΤ, με τους περιορισμένους πόρους, τα έργα που τρέχουν, τις διαδικασίες διακυβέρνησης και τους ελέγχους, καθώς και την εστίασή του σε θέματα συντηρισιμότητας και ασφάλειας, δεν μπορεί πάντα να βοηθήσει ή να ανταποκριθεί άμεσα.

Οι πιο έμπειροι IT Directors θα αναγνωρίσουν την αρχή ενός έργου που έχουν ξαναδεί και που δεν είχε καλό τέλος. Αρκεί να θυμηθούμε τι έγινε όταν κυκλοφόρησαν οι χαμηλού κόστους servers: Τα business units βιάστηκαν να αγοράσουν τους δικούς τους, για να αποφύγουν τους περιορισμούς του ΙΤ τμήματος. Και μόλις συνειδητοποίησαν πόσο δύσκολο και ακριβό ήταν να τους διαχειριστούν τους έδωσαν ξανά στο ΙΤ. Η επανάσταση των PC; Ιδια ιστορία, διαφορετική δεκαετία.

Αυτή τη φορά, έχοντας πια διδαχτεί από τα λάθη του παρελθόντος, οι CIOs καλούνται να δράσουν προδαστικά, με την ελπίδα για ένα happy end αυτή τη φορά τέλος. Η πρόκληση έγκειται στο πώς θα καταφέρει το ΙΤ να πει το ναι σε κάθε απαίτηση. Πώς ο CIO θα πάρει καλύτερες και γρηγορότερες αποφάσεις για την τεχνολογία; Πώς θα εκπαιδεύσει τους business συνεργάτες του για τους κινδύνους που εμπεριέχει κάθε επιλογή; Πώς θα αναπτύξει τις απαραίτητες κατευθύνσεις που θα βοηθήσουν τα στελέχη να μπορούν να παίρνουν κάποιες από τις ΙΤ αποφάσεις τους; Πώς τελικά θα αντιμετωπίσει τις ‘αυθαίρετες’ ενέργειες;