Η απαίτηση για προσωποποιημένες υπηρεσίες που θα καλύπτουν τόσο τις επαγγελματικές όσο και τις προσωπικές ανάγκες των τελικών χρηστών, οδηγεί τις εξελίξεις στην αγορά του mobility, σύμφωνα με τον Ο Denis Dubos, Mobility Team Unit Lead (CEE Communication Sector HQ) της Microsoft
Netweek: Ποιες είναι οι βασικές τάσεις στον τομέα των τηλεπικοινωνιών σήμερα, και ιδιαίτερα αυτόν της κινητής τηλεφωνίας;
Denis Dubos: Καταρχήν θα πρέπει να σημειώσουμε εδώ ότι σε αυτόν το τομέα αναγνωρίζουμε δύο διαφορετικά τμήματα αγοράς, τα οποία μπορεί να συγχωνεύονται κατά κάποιο τρόπο σε επίπεδο χρήστη, αλλά σε επίπεδο back end λύσεων, διαδικασιών, αποφάσεων και συσκευών παραμένουν δύο διακριτά τμήματα. Το ένα τμήμα αφορά στο κομμάτι του B2B και το άλλο στο καταναλωτικό κομμάτι.
Οι καταναλωτές, φυσικά, συνήθως επιλέγουν συσκευή με γνώμονα τόσο τις προσωπικές τους ανάγκες όσο και τις επαγγελματικές τους. Στην πραγματικότητα όμως είναι δύο διαφορετικά κομμάτια. Στο επιχειρηματικό πεδίο η κύρια τάση που διαπιστώνουμε αφορά κυρίως στο professional mobile email.
Από τα μοντέλα που υπάρχουν σήμερα -δηλαδή λύσεις on premise ή hosted- βλέπουμε μία εξέλιξη προς περισσότερο συνεργατικές υπηρεσίες, με τους χρήστες να αναζητούν ολοένα περισσότερες υπηρεσίες προκειμένου να μπορούν να κάνουν και περισσότερα πράγματα on the go.
Σε καταναλωτικό επίπεδο βλέπουμε μια σαφή μετακίνηση από τη χρήση υπηρεσιών φωνής και sms, σε υπηρεσίες όπως είναι το Instant Messaging, δυνατότητες να έχουν πολλούς προσωπικούς λογαριασμούς email σε μία συσκευή και ακόμα ενσωμάτωση των multimedia εμπειριών τους στο κινητό τους τηλέφωνο.
Ολα αυτά περικλείονται στην αίσθησή μας για το τι αντιπροσωπεύει το windows mobile phone. Αυτό που επιδιώκουμε είναι να γεφυρώσουμε το κενό των παραπάνω σεναρίων και τάσεων στο χώρο του mobility.
Netweek: Μέσα σε αυτό το πλαίσιο που περιγράψατε διαπιστώνουμε μία τάση σύγκλισης των Τηλεπικοινωνιών, των Μedia και του ΙΤ. Ποιες είναι οι επιχειρηματικές ανάγκες που οδηγούν σε αυτή τη σύγκλιση;
Denis Dubos: Η αγορά έχει ήδη βιώσει τη σύγκλιση των τηλεπικοινωνιών και του ΙΤ, κυρίως σε επίπεδο υποδομών, δικτύου, συσκευών αλλά και παρόχων. Σήμερα, διαπιστώνουμε μία έντονη απαίτηση από τις εταιρείες media και ψυχαγωγίας να εισέλθουν στο χώρο του mobility.
Οι media & entertainment εταιρείες βλέπουν από τη μία το περιεχόμενό τους να ψηφιοποιείται ολοένα και περισσότερο και από την άλλη τα έσοδά τους σε επίπεδο διανομής να περιορίζονται, καθώς οι πωλήσεις dvd και cd μειώνονται με ταχείς ρυθμούς. Αναζητούν λοιπόν διεξόδους και νέους τρόπους να αυξήσουν τα έσοδά τους.
Αυτό όμως πρέπει να το κάνουν με ένα τρόπο που αφενός μπορεί να αποτελέσει προϊόν προς πώληση και αφετέρου να είναι φορητό (portable). Αυτή η τάση, σε συνδυασμό με την ανάγκη των mobile operators να αναπτύξουν και να διαθέσουν στην αγορά καινούργιες υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας προκειμένου να αυξήσουν τα έσοδά τους ανά χρήστη, οδηγούν στη σύγκλιση που περιγράψαμε.
Βρισκόμαστε όμως ακόμα στο δρόμο προς αυτή τη σύγκλιση, δεν έχουμε φτάσει ακόμα. Οι βασικές προκλήσεις που πρέπει εδώ να ξεπεραστούν αφορούν σε ζητήματα billing αυτών των υπηρεσιών, ζητήματα προστασίας του περιεχομένου αλλά και πιο πρακτικά θέματα όπως η ζωή της μπαταρίας και η χωρητικότητα της μνήμης.
Netweek: Ποιος θα βγει κερδισμένος από αυτή τη σύγκλιση;
Denis Dubos: Σε ένα ιδανικό σενάριο, όλοι. Καταρχήν οι κατασκευαστές συσκευών και οι πάροχοι των λειτουργικών συστημάτων που θα επιτρέπουν όλες αυτές τις υπηρεσίες. Επίσης, οι εταιρείες υποδομών – χρειαζόμαστε πιο γρήγορα δίκτυα για να παραδώσουμε περιεχόμενο, οπότε οι υποδομές πρέπει να βελτιωθούν.
Οι network operators, που σήμερα αποφεύγουν τη μάχη της τιμής για τη φωνή και τα sms προσφέροντας υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας… Και τέλος, η βιομηχανία των μέσων και της ψυχαγωγίας…
Οπως είπα και παραπάνω, οι προκλήσεις και τα εμπόδια είναι πολλά, δεν είναι τόσο εύκολο όσο ακούγεται… Αλλά σε έναν ιδανικό κόσμο, απαιτούνται κερδοφόρες για όλους συνέργιες.
Netweek: Ας περάσουμε στο window mobile phone. Ποια είναι τα καινούργια χαρακτηριστικά της 6.5 έκδοσης;
Denis Dubos: Με το λειτουργικό σύστημα 6.5 στόχος μας ήταν από τη μία να βελτιώσουμε την εμπειρία του χρήστη και από την άλλη να ανταποκριθούμε στις επαγγελματικές απαιτήσεις των χρηστών, προσφέροντας τις αντίστοιχες δυνατότητες.
Η έκδοση 6.5 προσφέρει μία πιο διαισθητική και προσωποποιημένη εμπειρία στον χρήστη, καθιστώντας το ταυτόχρονα πιο εύκολο. Η νέα home screen των 6.5 έχει όλες τις σημαντικές πληροφορίες δείχνοντας τα νέα e-mails και sms, χαμένες κλήσεις και ραντεβού.
Διαθέτει νέο touch-screen interface και ένα νέο, καλύτερο Internet Explorer Mobile. Με το 6.5 παρουσιάζουμε δύο νέες υπηρεσίες: το MyPhone, για τον συγχρονισμό SMS, φωτογραφιών, βίντεο, επαφών και άλλων με το Web και το Windows Marketplace for Mobile, μία αποθήκη δηλαδή εφαρμογών που θα μπορεί ο χρήστης να κατεβάζει δωρεάν ή με κάποιο κόστος και να χρησιμοποιεί τις αντίστοιχες εφαρμογές και υπηρεσίες.