Ο Αργύρης Καστανιώτης, Εκδότης, μιλά για τη σταδιακή ωρίμανση της αγοράς των e-books.

NetWeek: Ποια η αποτίμηση της πρώτης προσπάθειας των Εκδόσεων Καστανιώτη στον χώρο του ηλεκτρονικού βιβλίου; Ποια τα σχέδιά σας για το μέλλον;

Αργύρης Καστανιώτης: Βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο της υλοποίησης της πλατφόρμας για την εμπορική διάθεση των ψηφιακών μας βιβλίων, ενώ σύντομα θα ξεκινήσει και η εμπορική διάθεση των βιβλίων μας σε ψηφιακή μορφή:  αρχικά θα είναι διαθέσιμα από την ιστοσελίδα μας και θα προσφέρονται στο πρότυπο epub, το οποίο αναπτύχθηκε από το διεθνές φόρουμ ψηφιακών εκδόσεων.  Στόχος μας είναι τα βιβλία μας να είναι διαθέσιμα και από όλα τα ελληνικά ψηφιακά βιβλιοπωλεία.

NetWeek: Πώς αντιλαμβάνεστε την αγορά των ψηφιακών αναγνωστών στην Ελλάδα; Ποια τα χαρακτηριστικά της; Υπάρχουν περιθώρια για προσφορά καινοτόμων προϊόντων;

Αργύρης Καστανιώτης: Η αγορά των ψηφιακών αναγνωστών στην Ελλάδα είναι ακόμη σε νηπιακό στάδιο.  Βέβαια τους τελευταίους μήνες, με την έλευση νέων τεχνολογιών στην Ελλάδα, το ενδιαφέρον για ψηφιακά βιβλία έχει αυξηθεί.  Το ψηφιακό μέσο προσφέρει τη δυνατότητα στο βιβλίο να αποχτήσει έναν άλλο χαρακτήρα, πιο κοινωνικό, καθώς το κάθε βιβλίο γίνεται πλέον ένα παγκόσμιο πεδίο ανταλλαγής ιδεών και συζήτησης.

NetWeek: Ποια η άποψή σας για τις δυνατότητες αυτοέκδοσης που ανοίγονται μέσα από ηλεκτρονικές πλατφόρμες όπως, για παράδειγμα, τοSmashwords.com;

Αργύρης Καστανιώτης: Η δυνατότητα αυτοέκδοσης προκύπτει από τότε που υπάρχει ο παγκόσμιος ιστός δεδομένου ότι από την αρχή ο καθένας μπορούσε να δημιουργήσει ένα ιστολόγιο και να ανεβάσει όποιο κείμενο ήθελε. Οι νέες υπηρεσίες που αναφέρετε παρέχουν την ίδια δυνατότητα αλλά με εκδοτικούς όρους. Ωστόσο, ο κύριος ρόλος του εκδότη δεν είναι να τυπώσει και να διανείμει ένα βιβλίο όσο να το επιλέξει και να το προτείνει στο αναγνωστικό κοινό. Άλλωστε από αυτό κρίνεται ο κάθε εκδότης, από τη λίστα δηλαδή των βιβλίων που προτείνει.