Ο Tetsuhei Kawamura, CEO της OKI Printing Solutions Ευρώπης αναλύει στο netweek τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες σχετικά με τις εκτυπώσεις και τις λύσεις που προτείνει η ΟΚΙ, ενώ παρουσιάζει και τις εμπειρίες του ως εργαζόμενος σε ένα διαπολιτισμικό περιβάλλον

Netweek: Στη δύσκολη οικονομική περίοδο που διανύουμε, η μείωση του κόστους είναι η νούμερο ένα προτεραιότητα. Ποιο είναι το κόστος των εκτυπώσεων; Ποια τα περιθώρια μείωσης του;

Tetsuhei Kawamura: Ενας οργανισμός που χρησιμοποιεί την τεχνολογία μας, μπορεί να επωφεληθεί με πολλούς τρόπους. Αν μιλήσουμε για τα προϊόντα μας, τα περισσότερα έχουν αξιολογηθεί ως Energy Star, το οποίο σημαίνει ιδιαίτερη μείωση στην κατανάλωση ρεύματος. Ακόμη η εκτύπωση σε duplex εξοικονομεί το χαρτί της εκτύπωσης.

Επίσης, όλα μας τα μηχανήματα έχουν κατασκευαστεί με την τεχνολογία LED, που σημαίνει ότι το χαρτί περνάει μέσα από ένα μοναδικό, επίπεδο μονοπάτι και το οποίο επιτρέπει στο χρήστη να εκτυπώνει σε μεγαλύτερη ποικιλία μέσων, όπως banners, ετικέτες, cart-visit και χαρτί με μεγαλύτερο βάρος. Ετσι ένας οργανισμός μπορεί πλέον να καλύψει μόνος του το μεγαλύτερο μέρος των εκτυπωτικών του αναγκών.

Σε ένα άλλο επίπεδο, με τη χρήση των πολυμηχανημάτων μας, ένας οργανισμός δεν χρειάζεται να  αγοράσει, να εγκαταστήσει και να συντηρήσει έναν εκτυπωτή και ένα φωτοαντιγραφικό και έναν σαρωτή και ένα φαξ… Με την αγορά ενός πολυμηχανήματος που συνδυάζει όλες τις παραπάνω εφαρμογές εξοικονομείται χώρος στο γραφείο καθώς και σημαντική μείωση στις ανάγκες για εξοπλισμό.

Τέλος, είμαστε ειδικοί στη διαχείριση των εκτυπωτικών λειτουργιών ενός οργανισμού έχοντας την τεχνογνωσία και εμπειρία να μελετήσουμε και να ελέγξουμε την υποδομή, τη ροή της εργασίας, καθώς και τις απαιτήσεις του προσωπικού για εκτυπώσεις. Παρέχουμε εξειδικευμένες συμβουλές για το πώς θα βελτιστοποιηθεί η υπάρχουσα κατάσταση, ώστε να γίνει πιο παραγωγική και διαθέτουμε εξαιρετικά εργαλεία για τη μείωση του κόστους των εκτυπώσεων.

Netweek: Οι εταιρείες συχνά δεν ξέρουν ακριβώς το κόστος των εκτυπώσεών τους, παρόλα αυτά επιθυμούν να το ελέγξουν. Ποιες είναι οι διαδικασίες και οι ενέργειες που απαιτούνται για να επιτευχτεί ο παραπάνω στόχος;

Tetsuhei Kawamura: Στο παρελθόν οι εκτυπωτές αγοράζονταν μαζί με υπολογιστές και θεωρούνταν προσωπικό αντικείμενο. Σε ορισμένες επιχειρήσεις η δομή έχει δημουργηθεί εδώ και χρόνια με συνέπεια το αποτέλεσμα να είναι συχνά πολύ αντιπαραγωγικό και αναποτελεσματικό και να υπάρχουν πολλά υπεράριθμα αντίγραφα/εκτυπώσεις.

Πρόσφατα, λανσάραμε σε ορισμένες χώρες μία νέα υπηρεσία, με την οποία μπορούμε να αναλύουμε την παρούσα κατάσταση με τις πραγματικές απαιτήσεις της επιχείρησης. Βασιζόμενοι στο αποτέλεσμα μπορούμε να κάνουμε μια πρόταση που μπορούμε να υλοποιήσουμε μαζί με τον συνεργάτη. Εχουμε ήδη μειώσει το κόστος σε 10.000 επιχειρήσεις.

Αν προσθέσουμε κιόλας τα ειδικά πακέτα που προσφέρουμε, όπου η χρέωση είναι ανά σελίδα ή τα συμβόλαια που παρέχουμε και αφορούν τα αναλώσιμα και το service, τότε ο συνεργάτης έχει πλήρη διαφάνεια του τι του κοστίζουν οι εκτυπώσεις.

Netweek: Ποια είναι τα πιο συχνά λάθη που κάνουν οι εταιρείες σχετικά με τις εκτυπώσεις;

Tetsuhei Kawamura: Δεν είναι ακριβώς λάθος αυτό που κάνουν οι επιχειρήσεις, αλλά ένα απο τα βασικότερα προβλήματά τους είναι οτι τα μηχανημάτα εκτύπωσης που διαθέτουν και χρησιμοποιούν συνθέτουν ένα ανομοιογενές μίγμα διαφορετικών μοντέλων και κατασκευαστών, καθώς και πεπερασμένων μηχανημάτων.

Η συνολική παραγωγικότητά τους υποφέρει, αφού «αυτός ο παλιός εκτυπωτής» παραμένει ενεργος, εστω και με δευτερεύοντα ρόλο, παρόλο που τα χαρακτηριστικά και οι δυνατότητές του δεν είναι κατάλληλες για το περιβάλλον στο οποίο ενεργεί.

Εξαιτίας αυτών των παλιότερων εκτυπωτικών συσκευών, οι δικτυακές εκτυπώσεις παραμένουν αργές, η ποιότητα είναι πολλές φορές αμφίβολη και οι προσπάθειες υποστήριξης και συντήρησης είναι τόσο χρονοβόρες όσο και κοστοβόρες.


Netweek: Ποιο είναι το business concept πίσω από το outsourcing της διαχείρισης των εντύπων για μια εταιρεία; Ποια είναι τα κριτήρια επιλογής ενός outsourcing partner;

Tetsuhei Kawamura: Πιστεύω οτι σε σχέση με τα Managed Print Services, κανεις θα πρέπει να κοιτάξει για επιχειρήσεις οι οποίες έχουν κάποια κατανόηση των εσωτερικών τους διαδικασιών. Ο έλεγχος και η καταγραφή των σημερινών τρόπων εργασίας μιας επιχείρησης και του τι θα έπρεπε να γίνεται στην πραγματικότητα είναι το κλειδί.

Γρήγορες και επιπόλαιες λύσεις σε αυτό το περιβάλλον δεν μπορούν να καταφέρουν πολλά μακροπρόθεσμα, και είναι σημαντικό για τις επιχειρήσεις να επιλέξουν καλά τους συνεργάτες τους. Ο συγκεκριμένος χώρος είναι χώρος συμβουλευτικών υπηρεσιών και είναι πολύ σημαντικό ο πάροχος να διαθέτει μια σειρά από κατάλληλα εργαλεία.

Netweek: Το 90% της ελληνικής οικονομίας βασίζεται σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Πώς μπορούν αυτές οι επιχειρήσεις να μεγιστοποιήσουν το πλεονέκτημά τους από άποψη αποτελεσματικότητας, παραγωγικότητας και οικονομίας, διαλέγοντας προϊόντα της ΟΚΙ;

Tetsuhei Kawamura: Οι λύσεις μας είναι κυρίως στοχευμένες στην αγορά των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, οι οποίες είναι και οι κυριότεροι πελάτες μας. Κοιτάζοντας τη σειρά των πολυμηχανημάτων της ΟΚΙ, για παράδειγμα, μπορούμε να δείξουμε πόσο σημαντική πηγή μείωσης κόστους μπορούν αυτά να αποτελέσουν για μια μικρομεσαία επιχείρηση.

Αντί μια εταιρεία αυτού του μεγέθους να προμηθευτεί τέσσερις διαφορετικές συσκευές (εκτυπωτή, σαρωτή, αντιγραφικό και φαξ), μπορεί πια να έχει ένα πολυμηχάνημα που ενσωματώνει όλες αυτές τις χρήσεις. Παράλληλα, οι προδιαγραφές συγκεκριμένων εκτυπωτών και τα παρελκόμενά τους, επιτρέπουν το χειρισμό ακόμα και μεγαλύτερων εργασιών και όγκου εκτυπώσεων. Επίσης, η εξαιρετική ποιότητα εκτύπωσης (χαρακτηριστικό των λύσεων της ΟΚΙ) επιτρέπει στη μικρομεσαία επιχείρηση να ικανοποιήσει μόνη της και in-house, τις ανάγκες εκτύπωσης που μέχρι τώρα καλύπτονταν από εξωτερικούς συνεργάτες.

Και αν κάποια μικρομεσαία επιχείρηση εκμεταλλευτεί και τα προγράμματα χρήσης που δίνουμε σε ορισμένες χώρες, όπως το Flatrate και το Rent&Print, μπορεί να επιτύχει απόλυτη διαφάνεια στο συνολικό κόστος εκτύπωσής της, άρα και να το ελέγξει καλύτερα. και τελικά να το μειώσει σημαντικά

Netweek: Ποια είναι η εκτίμησή σας για τον τεχνολογικό τομέα (ΙΤ) και πώς βλέπετε να εξελίσσεται στα επόμενα χρόνια;

Tetsuhei Kawamura: Δεν πιστεύω ότι υπάρχει όριο στο πόσο η τεχνολογία μπορεί να αλλάξει την καθημερινότητά μας. Αν εξετάσουμε τα τελευταία 10 χρόνια, υπάρχουν τόσες σημαντικές εξελίξεις στην τεχνολογία της Πληροφορικής που θα φαινόντουσαν επιστημονική φαντασία πριν από μόλις 10 χρόνια και δεν εννοώ μόνο τη δική μας τεχνολογία στους εκτυπωτές.

Για παράδειγμα, έγχρωμη εκτύπωση των φωτογραφιών μας σε ένα super market. Σάρωση και αποστολή με e-mail. Ασφάλεια εγγράφων. Πραγματικά ανυπομονώ να δω πως το R& D τμήμα μας θα χειριστεί τις νέες ανάγκες (ακόμη και τις πιο εξεζητημένες) των πελατών μας. Είναι ένας συναρπαστικός τομέας – και είμαι σίγουρος ότι θα παραμείνει έτσι.

Netweek: Είστε ένας Γιαπωνέζος που ηγείται της περιοχής ΕΜΕΑ για την ΟΚΙ. Πώς είναι η συνεργασία σας με τους Ευρωπαίους; Υπάρχουν πολλές προκλήσεις;

Tetsuhei Kawamura: Δεν θα τις έλεγα προκλήσεις, αλλά σαφώς υπάρχουν διαφορές στην κουλτούρα. Αυτό που μου με εκπλήσσει περισσότερο στην Ευρώπη είναι το πόσο διακριτή είναι η γραμμή ανάμεσα στις χώρες και τις νοοτροπίες και το πόσο αυτό έχει αρχίσει να αλλάζει. Παρόλο που οι διαφορές μεταξύ παραδείγματος χάριν των Αγγλων και των Γερμανών -ή των Ελλήνων και των Ιταλών- παραμένουν χαρακτηριστικές, οι Ευρωπαίοι έχουν μάθει πια να ζουν πολύ πιο κοντά και συλλογικά.

Η έννοια της σύμπραξης σε κοινωνικό, πολιτικό ή οικονομικό επίπεδο, όπως αυτή της Ευρωπαικής Ενωσης και της Συνθήκης Σένγκεν δεν θα ήταν εφικτή στην Ασία σε καμία περίπτωση αυτή την χρονική περίοδο. Σε πιο προσωπικό επίπεδο, έχω περάσει το μεγαλύτερο μέρος της καριέρας μου, αν όχι στο εξωτερικό, τουλάχιστον σε θέσεις με διεθνές ενδιαφέρον και συνεργασίες με συνεχή επαφή και έκθεση σε διαφορετικές κουλτούρες.

Οι συνεχείς αλλαγές ανάμεσα σε διαφορετικές κουλτούρες και νοοτροπίες, αρχίζουν από κάποιο σημείο και μετά να γίνονται δεύτερη φύση.