Είναι οι άνθρωποι στον ΙΤ οργανισμό σας ευτυχισμένοι; Είναι οι πελάτες σας; Αν όχι, τότε ίσως ήρθε η στιγμή να αλλάξετε προσέγγιση, αφού όπως χαρακτηριστικά υποστηρίζει ο John M. McKee, leadership coach, «στη σημερινή οικονομία, η ευτυχία εξελίσσεται σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα»...

Πόσες φορές έχετε ακούσει και πόσες έχετε πει τη φράση: «Μην το παίρνεις προσωπικά -είναι απλά θέμα της δουλειάς»; Κι όμως. Στους βέλτιστους οργανισμούς αυτή η φράση δεν ακούγεται. Αρχικά, το «Μην το παίρνεις προσωπικά» είχε την πρόθεση, με ευγενικό τρόπο, να βοηθήσει τους ανθρώπους να αναγνωρίσουν την ψυχολογική απόσταση που χρειάζονταν να θέσουν ανάμεσα σε ένα συγκεκριμένο θέμα και τα συναισθήματά τους.

Αλλά στο επιχειρείν, αυτή η προσέγγιση μπορεί να έχει αντιπαραγωγικές επιπτώσεις. Οι έξυπνοι ηγέτες συνειδητοποιούν ότι όταν κάποιος πραγματικά νοιάζεται για τις πράξεις του, τότε αυτός ο άνθρωπος είναι πιο πιθανό να κάνει τη δουλειά του όχι απλώς καλά, αλλά εξαιρετικά. Και όταν αυτό συμβαίνει, όταν δηλαδή όλοι κάνουν τη δουλειά τους εξαιρετικά, οι πελάτες τους -εσωτερικοί και εξωτερικοί- το βλέπουν. Και τους ανταμείβουν. Οι βέλτιστοι οργανισμοί, λοιπόν, «παίρνουν τα πράγματα προσωπικά». Και οι άνθρωποί τους κάνουν το ίδιο. Οι περισσότερες εταιρείες, ωστόσο, επιμένουν σε ‘απρόσωπες’, καθορισμένες από τους αριθμούς προσεγγίσεις, με αποτέλεσμα να ‘σκοτώνουν’ τη δημιουργικότητα.

Οι περισσότεροι άκρως ‘επαγγελματικοί’ οργανισμοί έχουν σαφείς περιγραφές στο πώς κάνουν τι. «Οι επικεφαλής έχουν καθορίσει τα πάντα. Κάνε ότι σου λένε, και όλα θα πάνε καλά». Και όταν η οικονομία είναι καλή, τα πράγματα μπορούν να πηγαίνουν αρκετά καλά. Μέχρι η οικονομία να ζορίσει. Οπως τώρα. Τότε, όταν «η δύναμη των ανθρώπων» είναι πιο απαραίτητη από ποτέ, δεν υπάρχει κανείς. Οι «άνθρωποι» έχουν χάσει τη δημιουργικότητά τους και τη φροντίδα τους για τη δουλειά. Εχουν γίνει τόσο ‘εταιρικοί’ που δεν μπορούν πια να σκεφτούν πέρα από τα καθορισμένα.

Οταν η οικονομία ζορίζει, κάθε οργανισμός παλεύει για να αντέξει. Και για να αντέξει, πρέπει πρώτα από όλα να ‘κρατήσει’ τους πελάτες του. Για τον οργανισμό Πληροφορικής η πρώτη κίνηση είναι η μείωση του κόστους. Αλλά πρόκειται για μια βραχυπρόθεσμη λύση – η οποία μάλιστα σχεδόν ποτέ δεν δημιουργεί αφοσιωμένους πελάτες. Πιστοί πελάτες είναι οι ευτυχισμένοι πελάτες, ακόμα και στην περίπτωση των εσωτερικών πελατών. Είναι η ευτυχία μια λέξη που δεν ταιριάζει στο επιχειρηματικό περιβάλλον; Δεν μπορεί να μετρηθεί και οπωσδήποτε δεν μπορείτε να προβείτε σε μια ROI ανάλυση για αυτό. Κι όμως. Κανένας δεν είναι πρόθυμος να απορρίψει μια υπηρεσία ή ένα προϊόν αν αυτό τον κάνει ευτυχισμένο.

Είστε εσείς και η ομάδα σας ευτυχισμένοι ώστε να παρέχετε τέτοιες υπηρεσίες στο business ώστε να είναι ‘ευτυχισμένο’ και άρα επιτυχημένο; Περιμένω τις απαντήσεις σας στο akorre@boussias.com.