Αξιωματούχοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης συνεργάζονται και πάλι ώστε να αποσαφηνίσουν και να εφαρμόσουν κανόνες και πολιτικές που σχετίζονται με μικρά αρχεία Internet που χρησιμοποιούνται για να εντοπίσουν τους χρήστες, τα λεγόμενα cookies.
Οι νέοι κανόνες που αναμένεται να εκδοθούν αυτή την εβδομάδα θα ξεκαθαρίζουν ακριβώς ποια θεωρούνται απλά cookies που μπορούν να εφαρμοστούν χωρίς την άδεια του χρήστη και σε ποια οι κανονιστικές αρχές θα πρέπει να επιβάλουν ώστε να υπάρχει πρώτα η άδεια του χρήστη. Η ανακοίνωση αυτή έχει εγείρει αρκετά ερωτήματα από τους διαφημιστικούς ομίλους που ισχυρίζονται ότι δίνεται ήδη η δυνατότητα να μπλοκάρει ο χρήστης τα cookies. Ισχυρίζονται ότι τέτοιοι κανονισμοί ενδέχεται να πλήξουν την διαφημιστική αγορά στο Web, η οποία αναμένεται να έχει έσοδα της τάξης των 13,9 δις ευρώ το 2012, σύμφωνα με την Idate. Oι συγκεκριμένες τριβές επιδεικνύουν τα προβλήματα που έχει η Ευρώπη να εφαρμόσει μερικούς από τους αυστηρούς κανόνες ιδιωτικότητας στο Web, καθώς η εφαρμογή των νόμων εναπόκειται σε κάθε χώρα.