Ολοκληρώθηκε πρόσφατα η πανελλήνια έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν- ELTRUN, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών που στόχο είχε να εξηγήσουν τον τρόπο χρήσης των ηλεκτρονικών μέσων τόσο από την πλευρά του χρήστη, όσο και από την πλευρά των επαγγελματιών/ιατρών. Πιο συγκεκριμένα, 8 στους 10 χρήστες δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο προκειμένου να ενημερωθούν και να συλλέξουν πληροφορίες σχετικές με ιατρικά θέματα.

Από τους Έλληνες που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για ιατρικά θέματα, πλέον τα 2/3 ψάχνουν σε ιατρικά sites να βρουν περισσότερες πληροφορίες για τα συμπτώματα πριν επισκεφθούν ένα γιατρό, ενώ 4/10 “επιβεβαιώνουν” την διάγνωση/θεραπεία σε εξειδικευμένα ιατρικά sites μετά την επίσκεψη στο γιατρό. Βέβαια σημαντικό πρόβλημα αποτελεί η εμπιστοσύνη αφού μόλις το 6% των χρηστών είναι σίγουροι ότι αυτά που διαβάζουν είναι αξιόπιστα. Οι υπηρεσίες που επιθυμούν οι πολίτες σχετίζονται με την εξοικονόμηση χρόνου και γενικά την εξυπηρέτηση.

Πιο συγκεκριμένα 2 στους 3 δηλώνει ότι θα επιθυμούσε να αποστείλει τα αποτελέσματα των εξετάσεων του με ηλεκτρονικό τρόπο, ενώ 1 στους 2 δηλώνει την επιθυμία του να κανονίσει τη συνάντηση με τον ιατρό του μέσω κάποιας εφαρμογής. Επίσης, περίπου 1 στους 2 χρήστες πιστεύει ότι η ενεργή συμμετοχή του γιατρού του με το Διαδίκτυο ενισχύει την επικοινωνία μαζί του, επομένως και 8 στους 10 ιατρούς δηλώνουν ότι συμμετέχουν σε forums/blogs μέσω των οποίων ανταλλάσσουν πληροφορίες με συναδέλφους τους.

Τα πλεονεκτήματα που αναγνωρίζουν οι επαγγελματίες του χώρου από τη χρήση των ηλεκτρονικών μέσων σχετίζονται κυρίως με την ανταλλαγή απόψεων μεταξύ ειδικών και την απόκτηση πληροφορίας σχετικά με την ειδικότητα τους (71%). Ο προβληματισμός των γιατρών εντοπίζεται στην αξιοπιστία αφού μόνο 1 στους 3 πιστεύει με σιγουριά ότι τα ιατρικά sites παρέχουν αξιόπιστες πληροφορίες και ότι μπορούν να δώσουν σωστές απαντήσεις σε ερωτήσεις ασθενών.